AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #1 Skrevet 13. april 2011 Må man bare hoppe i det? vi har bodd sammen i noen mnd nå, etter at det ble slutt. For vi har ikke råd til å flytte fra hverandre. Etter jul har vi slitt med regninger og ligger ca to uker etter med alle regninger. Så først og fremst må vi komme oss ajour igjen. Noe jeg håper skjer i juni. Men når vi først flytter fra hverandre blir det jo også en pine. Jeg har ikke råd til fullpris bhg og sfo og kommer til å ha mane tusen for lite før støtten fra nav begynner å komme.. Hvordan i alle dager skal man gjøre dette ?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #2 Skrevet 13. april 2011 Hvordan i all verden klarte du det før du traff han da? Det er jo bare noen mnd siden du bodde alene........
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #3 Skrevet 13. april 2011 Hvordan i all verden klarte du det før du traff han da? Det er jo bare noen mnd siden du bodde alene........ Hun skriver at de har bodd sammen noen måneder ETTER det ble slutt.
Gjest Tipo Skrevet 13. april 2011 #4 Skrevet 13. april 2011 For det første burde du skrive budsjett og ta utskrifter av kontoutgiftene for å få oversikt over hva du bruker. Det er sikkert noe du ikke strengt tatt trenger eller du kan leve uten i et par måneder intill du kommer deg på beina igjen. Et par av triksene jeg bruker er å bare dra på butikken på fredager, for jeg kjøper alltid mer enn jeg trenger så jeg forsøker å ikke gå mer enn en gang i uka. Jeg sparer også på maten ved å kombinere sparing og diet når det er trange tider.
Wildy Skrevet 13. april 2011 #5 Skrevet 13. april 2011 Sett opp budsjett, og knip inn der det er mulig. Bort med aviser, blader, snop, leiefilm osv osv. Kutt maten til minimum, ingen tar skade av makaroni og kneipbrød en liten periode( heller ikke barn; mine levde på veldig mye makaroni og dess like en stund da de var små og jeg var blakk, har blitt folk av de å). Hvilke muligheter har dere til å øke inntektene? Ekstrajobb, esktravaker etc?Deler av felles innbo som kan selges og gevinsten deles?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #6 Skrevet 13. april 2011 Man får utbetalt overgangstønad, utvidet barnetrygd, tilsyn til barnepass, og bidragsforskudd, ganske kjapt etter man søker om det. Jeg søkte før exen flyttet ut, da vi hadde meklingen før han fikk flyttet, og ettersendte flyttemelding samme dag han endret folkeregistrert adresse. Da tok det rundt 1 uke før første overgangstønad ble betalt ut.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #7 Skrevet 13. april 2011 Hvordan i all verden klarte du det før du traff han da? Det er jo bare noen mnd siden du bodde alene........ samme lurer jeg på------
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #8 Skrevet 13. april 2011 samme lurer jeg på------ Før jeg bodde med han så hadde jeg ingen barn og det er snart ti år siden. Hvordan jeg klarte meg da er ganske urelevant. For det er altså slik at vi fotsatt bor sammen, noen mnd ETTER at vi har bestemt oss for å gå fra hverandre. Søke nå og ettersende flyttemelding var nok en god ide! Mekling har vi vært til allerede nemlig. Ellers bruker vi ingen penger på blader, aviser, leiefilmer etc. Men selvsagt, noe ekstra blir det iblant. Fek brus, litt snop, og antakelig litt dyre hverdagsmiddager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå