Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! På grunn av sykdom som vil vare for alltid har jeg en del ekstrautgifter i dagliglivet. Jeg mottar ingen grunnstønad eller lignende fra NAV, men søkte om særfradrag på skatten i fjord. Dette fikk jeg innvilget. Det jeg lurer på er om jeg trenger å søke om det på nytt i år, eller om jeg bare fyller det inn selv på selvangivelsen siden jeg fikk det i fjord? Jeg fikk aldri et brev om at "... er innvilget", men posten var oppført når jeg fikk nytt brev om hvor mye til gode jeg fikk utbetalt. Posten står ikke på selvangivelsen min i år.

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det må du fylle inn hver år.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det må du fylle inn hver år.

Men jeg trenger ikke å søke om det på nytt igjen ettersom jeg tydeligvis fikk det innvilget i fjord?

Skrevet

Men jeg trenger ikke å søke om det på nytt igjen ettersom jeg tydeligvis fikk det innvilget i fjord?

Du søker ikke om særfradrag.

Du fyller inn på akkurat samme måte som i fjor. Og det samme gjør du til neste år dersom du fremdeles skal ha særfradrag da. Og året etter, og året etter...

AnonymBruker
Skrevet

Hei! På grunn av sykdom som vil vare for alltid har jeg en del ekstrautgifter i dagliglivet. Jeg mottar ingen grunnstønad eller lignende fra NAV, men søkte om særfradrag på skatten i fjord. Dette fikk jeg innvilget. Det jeg lurer på er om jeg trenger å søke om det på nytt i år, eller om jeg bare fyller det inn selv på selvangivelsen siden jeg fikk det i fjord? Jeg fikk aldri et brev om at "... er innvilget", men posten var oppført når jeg fikk nytt brev om hvor mye til gode jeg fikk utbetalt. Posten står ikke på selvangivelsen min i år.

Takk for svar!

Selv med samme sykdom, så er utgiftene ulik fra år til år.Så legg ved kvitteringer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...