Gå til innhold

Babyer og barnevogner - blir du plaget?

Babyer og barnevogner  

57 stemmer

1. 1. Blir du plaget av barnevogner på offentlige plasser?

• Ja
      17
    • Nei
      40
  2. 2. Mener du at mødre bør velge mellom å bruke bæresele eller holde seg hjemme?

• Ja
      2
    • Nei
      55

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange debatter her om mødre og barnevogner - folk som mener at barnevogner bare er i veien og at de er lei av amming på offentlige steder. Hva mener du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg er ikke plaget av babyer, mødre eller barnevogner. Ikke av fedre heller, for den sakens skyld. :lur:

Jeg er nemlig veldig for et samfunn som har plass til alle. Hvis noen er i veien for meg, så ber jeg dem bare høflig om ¨flytte seg. Det funker hver gang. :)

• Liker 3
Skrevet

Nei, jeg kan faktisk ikke huske å noengang ha blitt plaget av en mor/far med barnevogn. De tar jo stor plass på bussen, selvsagt, men jeg er vant til at det kan være trangt på bussen uansett. Jeg har gått masse på kafé i studietiden - da også på dagtid - og har aldri irritert meg over småbarnsforeldre. Det kan jo godt hende noen har stått i veien for meg noen ganger, men det finnes da folk som står i veien innenfor flere grupper i samfunnet. ;)

• Liker 1
Gjest pysepusen
Skrevet

Nei, jeg kan faktisk ikke huske å noengang ha blitt plaget av en mor/far med barnevogn. De tar jo stor plass på bussen, selvsagt, men jeg er vant til at det kan være trangt på bussen uansett. Jeg har gått masse på kafé i studietiden - da også på dagtid - og har aldri irritert meg over småbarnsforeldre. Det kan jo godt hende noen har stått i veien for meg noen ganger, men det finnes da folk som står i veien innenfor flere grupper i samfunnet. ;)

Signerer!

Skrevet

jeg synes kvinner og menn med barnevogner er flinke i å ta hensyen jeg. I hvert fall i Oslo den siste tiden/årene.

Liker når de kommer mot døren og saktner farten. For da kan jeg ta opp døren å holde den for dem :takke:

Ammingen er mer diskré med pashima skjerf delikat dekkende over barn & bryst

• Liker 1
Skrevet

Signerer denne!

Blir så frustrert av alle disse "hat-trådene" mot barnevognsmafia og småbarnsmødre med skrikende babyer på café og kollektivtransport... Skal man liksom holde seg hjemme bare fordi man har barn? Vet du meg hva, altså..

Hvis man har et så stort problem med det kan man jo for det første holde seg unna caféer hvor det er tilrettelagt for barnevogner.

Jeg syns bare det er koselig jeg, med alle disse små sjarmørene rundt omkring :)

Skrevet

Nei, plager meg ikke i det hele tatt. Synes det bare er koselig. Men med et-par unntak;

- Når 2-4 trillende mødre er på tur og sperrer hele turveien fordi alle går i bredden.

- Kl 16-17 en ettermiddag er kanskje ikke det optimale tidspunktet å besøke en butikk på om du har med vogn, da er det trangt nok... Dette gjelder vel primært de som har mulighet til å gå på dagtid eller før de henter i barnehagen, men jeg har selvfølgelig forståelse for at enkelte må i butikken akkurat i rushen.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Plaget? Nei, ærlig talt. Jeg har jo selvfølgelig møt "tre-på-rad"-gjengen jeg også, der jeg har måttet gå ut i grøfta for å unngå å bli meid ned, og jeg har sett noen barnevogner av den typen som ikke kan svinges. Men det tilhører sjeldenhetene, så en plage er de på ingen måte.

Amming gjør meg absolutt ingenting.

Endret av Emera
Skrevet

Syns det er 10 ganger mer irriterende med treige gamle mennesker i butikken, på fortauet etc...

Skrevet

Har nok irritert meg en gang eller to i butikken ja. Synes det er slitsomt at jeg må ta det i demmes temo fordi det tidvis er umulig å komme rundt. På den annen side har jeg full forståelse for at de trenger vogna, også legger jeg merke til nurket I vogna, også glemmer jeg hele irritasjonen :fnise:

Skrevet

+1

Skrevet (endret)

Ja jeg synes det kan være irriterende til tider, ganske mye forsåvidt..

Jeg har baby selv, og følte meg temmelig idiot de første gangene jeg trillet i offentlig, som på et kjøpesenter. Da jeg vet hvor irriterende det kan være for andre.

Nå skal det sies at jeg alltid flytter meg for andre, og ikke omvendt, slik jeg ser mange mødre med vogner gjør. Ikke går jeg heller midt i veien/gangen, ikke samler jeg en mafia der vi stabler oss på rekke å rad og ingen får slippe forbi - er det noen som har det travelt å vil forbi, så gir jeg dem heller ikke noen olme blikk.

Synes mange burde tenke seg litt om, hvor de går og plassere vognen å slikt :lete:

Endret av LadyNinja
  • Liker 3
Skrevet

noen ganger virker det som enkelte med barnevogn prøver å hindre andre, enten de er alene eller en liten gjeng, men er mange som gør dette uten barnevogn og. jeg synest ikke det er barnevognen som er problemet, men at folk går så utrolig i veien for andre!

bryr meg veldig lite om amming, når barn skriker mye på offentlige steder synest jeg som regel bare synd på foreldrene.

Skrevet

Når barnevogntrillerne går tre - fire i bredden på veien og sperrer for all annen trafikk, da får jeg merkelig lyst til å tråkke hardt på gassen....

• Liker 1
Skrevet

Den eneste barnevognen jeg irriterer meg over er min egen. Synes det er strevsomt å slepe den rundt i butikken og ikke komme frem overalt, bli flau hver gang jeg merker at jeg er i veien for noen (fordi jeg svimer rundt i ammetåken og fint finner på å bråstoppe midt på fortauet i det den lille mister smokken), eller når jeg må be andre om å flytte seg fordi jeg skal ta opp all plassen.

Men jeg kan ikke huske å ha irritert meg over andres barnevogner, selv om det sikkert har skjedd en gang,

• Liker 2
Skrevet

På butikken synes jeg generelt at handlevogner er minst like mye i veien som barnevogner. Men de fleste flytter jo på seg når de blir oppmerksomme på at de sperrer veien, så det er skjelden det er et "problem".

Nå er jeg ganske distré i utgangspunktet, så jeg håper folk bærer over med meg om et par måneder når jeg sikker kommer til å sperre både den ene og den andre veien. Men jeg lover å gjøre mitt beste!

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange debatter her om mødre og barnevogner - folk som mener at barnevogner bare er i veien og at de er lei av amming på offentlige steder. Hva mener du?

Ja. En stor gruppe, der få tar hensyn i det offentlige rom.

Eks. Er i byen og går på fortau. Der kommer de to-tre i bredden med vogn. De ser ikke lengre frem enn nesen sin. De makter ikke å tenke at her tar vi opp hele bredden da vi er flere, og tvinger andre ut i gaten.

Det samme skjer på gangveier her jeg bor. Mødrene på tur,to-tre i bredden. Det er en selvfølge for de at andre skal flytte seg.

Det samme problemet på kafeer. Kommer man inn og må åle seg frem, setter fast klær,må løfte brettet mitt over hodet for i det hele tatt komme seg frem på kafeen.

Ja, jeg er plaget av denne gjengen. Det skal være plass til alle, og de fleste tar hensyn, untatt barnevognmafiaen

• Liker 1
Skrevet (endret)

Overhode ikke. Er det en ting jeg ikke gidder å sitte å irritere meg over så er det småbarnsforeldre med barna deres. Ble ikke en gang irritert den gangen jeg og kjæresten skulle ta fly til Kroatsia og det var en etåring bak oss som hylte veldig mye i starten. Kjæresten derimot ble irritert. :fnise:

Er ikke folk med baby og vogn en like stor del av samfunnet som den barnløse veninnegjengen som skravler på kafe/går i butikker?

Endret av Teriyaki
Skrevet

Det er mere irriterende med handlevogner MIDT imellom reolene! Men da tar jeg somregel fart og kjører på vogna, så skjønner at barnevogneiere kanskje er litt flinkere til å sette de til siden ;)(Nei, jeg ville aldri ha kræsja i en barnevogn med handlekørja eller barnevogna mi!)

Gjest mari kontrari
Skrevet

Syns det kan være slitsomt med barnegråt på lange flyturer, og det hender jeg tenker at man kunne ventet med langtur til barna var blitt litt eldre. Samtidig syns jeg også syns på foreldrene til det gråtende barnet, og prøver å tenke at det kan være de må reise, pga familie i utlandet, begravelse, m.m.

Skulle også ønske at venne-/venninnegjenger med barnevogner på handletur kanskje kunne byttet på å handle og på å passe barnevognene utefor butikken (særlig den jeg jobber i :) ), både på grunn av plass og gjennomtrengende barnegråt som bare gir meg lyst til å gå min vei.

Samtidig vil jeg ikke gå så langt som å sette et ultimatum, men jeg heier veldig på bæresele i det offentlige rom når det er mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...