Sarafina Skrevet 13. april 2011 #1 Skrevet 13. april 2011 (endret) Jeg tenkte å ta meg litt aleneferie i år, både kjæresten og venninnene er opptatt når jeg har ferie. Synes også det er spennende å oppleve litt på egen hånd, så det skal nok gå bra. Men hva skal jeg finne på? Håper å få noen gode forslag. Storbyferie i Europa er noe av det som frister mest. Berlin, Paris eller London (har vært der før, men elsker de byene), eller kanskje Italia der jeg aldri før har vært? Da håper jeg at det finnes gode dagsturer / pubturer etc. man melde seg på. Fint å bli kjent med nye mennesker i samme slengen Vurderer også sydentur, klarer ikke helt å bestemme meg. Men tror kanskje det blir litt ensomt (på storbyferie har man jo alltid nok å finne på), sitte på restaurant alene hver dag osv. Med mindre dere vet om steder der det finnes mange utflukter og evt andre som reiser alene? Eller noe helt annet! Ridetur over fjellet eller kurs med hunden min... Finnes jo selskaper som har eksotiske reiser i små grupper, vurderer også det, men det kan fort bli dyrt.. som dere skjønner er jeg litt i villrede her, og klarer ikke bestemme meg for hva jeg vil gjøre alene. Hjelp Endret 13. april 2011 av Sarafina
MissStiles Skrevet 13. april 2011 #2 Skrevet 13. april 2011 Jeg har reist alene et par ganger. London reiste jeg alene til i fjor. Nå skal jeg reise alene til Italia etter påske. også har jeg vært på ferie alene i Egypt og Malta. Er spent på hvordan det er å reise alene til Italia men tror ikke det blir noe problem. Elsker Italia og vært der et par ganger før. Tror det både er deilig å reise alene til storbyer og badesteder. Men det kommer jo litt ann på hva slags ferie du er ute etter.
gard Skrevet 14. april 2011 #3 Skrevet 14. april 2011 Jeg synes Italia er nydelig og jeg har vært der flere ganger - både Roma, Firenze, Bologna osv er byer som har en del å by på både når det gjelder historie, mat, vin etc. Jeg har lagt ut flere reisebrev på siden min som du kan se. Når skal du dra? Har du sett at Lufthansa har gode tilbud nå - Johannesburg i Sør-Afrika for kun 3200 kroner ;-) Derfra er det bare en kort flytur til nydelige Cape Town.
Sarafina Skrevet 14. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. april 2011 Jeg synes Italia er nydelig og jeg har vært der flere ganger - både Roma, Firenze, Bologna osv er byer som har en del å by på både når det gjelder historie, mat, vin etc. Jeg har lagt ut flere reisebrev på siden min som du kan se. Når skal du dra? Har du sett at Lufthansa har gode tilbud nå - Johannesburg i Sør-Afrika for kun 3200 kroner ;-) Derfra er det bare en kort flytur til nydelige Cape Town. Takk for gode tips! Jeg og samboeren har snakket om å kanskje dra til Italia sammen. Sannsynligvis første uka i juli. Han har bare en ukes ferie til sommeren, mens jeg har mer. Så jeg lurer på om jeg skal dra på alenetur i tillegg derav 2 tråder, det ble kanskje litt forvirrende.
Sarafina Skrevet 14. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 14. april 2011 Hva med øy-hopping i Hellas? Godt forslag det. Har kun vært på Korfu, så det kunne være gøy å se mer. Men hvordan blir det å gjøre det alene, tror du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå