Gjest LM Skrevet 12. april 2011 #1 Skrevet 12. april 2011 Jeg får igjen 31000 på skatten i år, men så er det renter i tilleg. Vet jo at ikke det er så veldig mye, men er liksom litt nysjerrig på hva ca jeg kan forvente totalt. Det står at renten er på 4,5 så 4,5% rente av 31000 på de mnd det er snakk om, noen som kan finne ut dette?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #2 Skrevet 12. april 2011 Overskriften din sier restskatt, men på innlegget ditt virker det som om du har til gode - jeg blir litt usikker på hva du egentlig mener? Uansett: søk på prosentkalkulator på nett (eller percentage calculator), da finner man nettsider som regner ut slikt!
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #3 Skrevet 12. april 2011 Jeg får igjen 31000 på skatten i år, men så er det renter i tilleg. Vet jo at ikke det er så veldig mye, men er liksom litt nysjerrig på hva ca jeg kan forvente totalt. Det står at renten er på 4,5 så 4,5% rente av 31000 på de mnd det er snakk om, noen som kan finne ut dette? Hvor står det at renten er på 4,5%? Ifølge denne nettsiden er renten på 1,44%. Raskt kurs i prosentregning: 31.000 x 1,44 : 100 = 446,4 kroner. Ikke rare greiene altså, men bedre renter enn de fleste får i banken.
Wonders Skrevet 13. april 2011 #4 Skrevet 13. april 2011 og husk om skatteoppkrever ikke klarer å utbetale summen innen 3 uker etter du har mottatt ditt sktteoppgjør(de har 3 lovbestemte uker å utbetale på) så blir det høyere renter som tilfaller deg. 1
Østlandet Skrevet 13. april 2011 #5 Skrevet 13. april 2011 Jeg skjønner heller ikke helt hva Ts mener, da begrepene blandes her. Men, skylder man så kan man betale beløpet inn innen utg av Mai og unngå tilleggsrente. Ellers er jo disse tingene lett søkbare: http://www.skatteetaten.no/no/Bibliotek/Tabeller-og-satser/2011/Rentesatser-pa-tilgodebelop-restskatt-og-resterende-skatt/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå