AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #1 Skrevet 12. april 2011 Jeg skal om kort tid ha et rehabiliteringsopphold på Revmatismesykehuset på Lillehammer, pga at jeg ganske nylig ble diagnosert med leddgikt. Og jeg gruer meg så! Sikkert pga at jeg ikke vet hva som skal skje, hvordan det er osv. Lurer på om noen har vært på et sånt opphold, og kan fortelle litt om det?
Havbris Skrevet 14. april 2011 #2 Skrevet 14. april 2011 (endret) Jeg skal om kort tid ha et rehabiliteringsopphold på Revmatismesykehuset på Lillehammer, pga at jeg ganske nylig ble diagnosert med leddgikt. Og jeg gruer meg så! Sikkert pga at jeg ikke vet hva som skal skje, hvordan det er osv. Lurer på om noen har vært på et sånt opphold, og kan fortelle litt om det? Har du lest denne linken? http://www.revmatismesykehuset.no/ Endret 14. april 2011 av Havbris
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #3 Skrevet 14. april 2011 Jeg har ikke vært der selv, men min mor har hatt et rehabopphold der for noen få år siden, og jeg var på besøk hos henne et par ganger under oppholdet. Det jeg kan huske, er at det var folk i alle aldre der, men flest "voksne". Mor fortalte at de hadde ulike treninger hver dag og det var stadig timer hos fysioterapeut, ergoterapeut og andre fagpersoner for undersøkelser, trening og tilpasning av egentreningsopplegg og utstyr. Videre var det ulike treningsopplegg, både fellestreninger og egentrening i sal og basseng. Videre var det en aktivitetsstue der de drev med diverse formingsaktiviteter. De hadde også et turopplegg (frivillig, tror jeg) der de gikk turer i nærmiljøet. De hadde også et lite bibliotek, og det var et felles oppholdsrom der en kunne ta imot besøk. Alt i alt virket hun meget fornøyd med opphold og opplegg, og utfra de besøkene jeg gjorde der, synes jeg det så veldig skikkelig og ordentlig ut der.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #4 Skrevet 15. april 2011 Innleggelser er generelt litt artige, men som Anonym over sier, så det helt greit å være der + at det er jo bare 10 min gange fra Lillehammer sentrum eller Strandtorget. Etter faste gjøremål kan man dra ut eller man kan dra hjem og møte opp dagen etter. Stort sett alle som er innlagt eller ansatte der er veldig koselige. Jeg stortrives der
AnonymBruker Skrevet 16. april 2011 #5 Skrevet 16. april 2011 Jeg skal om kort tid ha et rehabiliteringsopphold på Revmatismesykehuset på Lillehammer, pga at jeg ganske nylig ble diagnosert med leddgikt. Og jeg gruer meg så! Sikkert pga at jeg ikke vet hva som skal skje, hvordan det er osv. Lurer på om noen har vært på et sånt opphold, og kan fortelle litt om det? Nei,men jeg kom til en lege som har vært ansatt der i mange år. R.log. Hadde hatt ondt lenge,gik på div piller. Fastlegen viste ikke hva det var. Han sendte meg til denne legen. Jeg var da i en tilstand at jeg orket ike noe pga smerter i hele kroppen.Abselutt alt verket,inkludert nakke hode. Sykemeldt. Spiste et lager av piller. Jeg hadde gått i fellen som mange andre,ble innaktiv pga smerter. Legen konstaterte leddgikt. Trappet NED på masse piller. Forsatte til fysio en tid,men trening ble innlagt. Begynte å gå i fjellet,terrenget hver dag. Slik fortrengte jeg tanken på smerter. Oppdaget ike selv etter to mnd at jeg ikke tok piller. beg.100 % stilling. For meg var bevegelse veldig viktig i rehab.tiden. Har en jobb hvor jeg ikke sitter. Jeg sitter aldri mer enn halvtime foran tv, for da stivner jeg. Nå har det gått tre år, og jeg har ikke vært sykemeldt en dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå