Gå til innhold

katten min hater meg :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en katt på ca 6 år. Hun griner ofte, og avogtil blir jeg veldig redd henne. Hun kommer avogtil løpende mot meg, og da får jeg panikk for at hun skal bite. Har bitt meg et par ganger før, ikke kraftig ,men mer som et varsel. Hun merker jeg blir så redd henne, og det smitter over på henne. Jeg er utrolig glad i henne,men aner ikke hvordan jeg kan gjøre dette bra igjen? Igår kastet jeg vannglasset mitt på henne,da jeg trodde hun kom til å bite meg :( Er så utrolig lei meg for at jeg er sånn mot henne..

Videoannonse
Annonse
Gjest Penny88
Skrevet

Vi har en katt på ca 6 år. Hun griner ofte, og avogtil blir jeg veldig redd henne. Hun kommer avogtil løpende mot meg, og da får jeg panikk for at hun skal bite. Har bitt meg et par ganger før, ikke kraftig ,men mer som et varsel. Hun merker jeg blir så redd henne, og det smitter over på henne. Jeg er utrolig glad i henne,men aner ikke hvordan jeg kan gjøre dette bra igjen? Igår kastet jeg vannglasset mitt på henne,da jeg trodde hun kom til å bite meg :( Er så utrolig lei meg for at jeg er sånn mot henne..

å kaste vann på katten jør ikke saken bedre!

har katten vært slik hele livet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

å kaste vann på katten jør ikke saken bedre!

har katten vært slik hele livet?

kun mot meg, ikke de andre i huset. mann og barn. Det er bare jeg som er nervøs

Skrevet

Er du redd for at hun skal bite deg hele tiden?

Har du ikke noe koseforhold til den?

Det er jo noe alle katter gjør, biter... Noen kosebiter andre biter fordi de er redde eller lekne.

AnonymBruker
Skrevet

Hver gang jeg prøver og kose med den går det bra en stund, men så snur hun seg brått som om hun får panikk, så blir jeg redd og hun går mot meg for å bite.. :(

Gjest Penny88
Skrevet

Hver gang jeg prøver og kose med den går det bra en stund, men så snur hun seg brått som om hun får panikk, så blir jeg redd og hun går mot meg for å bite.. :(

du må være mere autoritær, vise katten at du ikke er redd.

hokatter er sær, sånn er det bare. blir det ikke bedre får du kontakte vetrinær å høre hvilke muligheter du har for å snu adferden hennes.

Skrevet

katter er jo vledig egenrådige dyr, som gjerne sier i fra selv om den vil ha kos eller ikke. Jeg pleier aldri kose katten min uten at den selv tar initiativet til det, for da blir hun fort irritert.

Men løper hun mot deg bare helt uten videre?

Skrevet

Du må inn i deg selv, finne roen og nekte deg selv i å være redd. Bare slapp helt av uansett hva. Gi henne masse kos hele tiden uten frykt. Om kun skulle bite så får det bare være. Er du snill og god mot henne så vil hun bli snill og god mot deg også.

AnonymBruker
Skrevet

ja hun kommer mot meg helt uten videre. Hun merker nok at jeg er redd,og da blir hun redd også. Hun er egentlig en veldig snill katt,det er bare nå i det siste det har vært slik . Jeg får panikk, og da får hun panikk også. Hun biter ikke hardt, men jeg stykker når hun gjør det,derfor eg jeg livredd .

Har alltid elsket katter,vokste opp med dem, hva som har skjedd med meg nå aner jeg ikke :(

AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke bra ut, men problemet ligger nok hos deg og ikke hos katten. Hvordan har DU det for tiden?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror også det er meg det er noe galt med. Vet ikke hvorfor jeg ble redd henne sånn plutselig. Det er såpass at jeg har stengt meg inne i stua og ikke tør å gå å legge meg fordi hun er der. Selv om hun ikke har gjort meg noe

Skrevet

Jeg tror også det er meg det er noe galt med. Vet ikke hvorfor jeg ble redd henne sånn plutselig. Det er såpass at jeg har stengt meg inne i stua og ikke tør å gå å legge meg fordi hun er der. Selv om hun ikke har gjort meg noe

Er det andre ting du har problemer med for tiden?

AnonymBruker
Skrevet

Er det andre ting du har problemer med for tiden?

Kan ikke helt se hva det har med saken å gjøre? :)

TS

Skrevet

Kan ikke helt se hva det har med saken å gjøre? :)

TS

Jo det handler om din psykiske helse generelt er dårlig om dagen. I så fall nytter det lite å jobbe bare med din relasjon til katten :catmilk:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får panikk for at katten skal bite deg når den aldri har angrepet deg før? Da må det være noe galt med deg mentalt for å tenke slik. Du kjenner godt når en katt angriper for å si det slik.

Min hokatt snur seg og ser stygt på meg når hun har fått nok kos. Slutter jeg ikke høgger hun til og biter litt for å virkelig si at nå er det nok. Fortsetter jeg da å klappe så går hun.

Med mindre hun kommer løpende mot deg med puffet pels og flate ører fatter jeg ikke hva du skulle være redd for. Det er helt normalt at katter kommer løpende. Hveser og lager hun lyder mot deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...