Gå til innhold

Intervju..


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Lurer på hva man svarer hvis man blir spurt om hva man har i lønn når man er på intervju - er det greit å svare feks. "det vil jeg ikke si, men det er en av grunnene til at jeg vil bytte jobb". Eller blir dette for "teit"?

Vil gjerne ha flere tips og råd når det gjelder å gå på intervju!

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gurimalla

Jeg ville ha sagt hvilken lønn jeg hadde og at jeg var misfornøyd med lønna. Jeg tror ikke at det gir et godt inntrykk å holde lønna hemmelig. Vær åpen og ærlig, det er mitt beste råd. Lykke til icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha forsøkt å snuse til meg hva de som lønnes i samme type stilling har i bedriften, og evt. i andre firmaer. Også ville jeg ikke vært for beskjeden...

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En av grunnene til at jeg søker ny jobb er at jeg er misfornøyd med lønna, spesielt etter at en nyansatt i nesten samme stilling som meg fikk 30.000 mer enn meg...

Når jeg får spørsmål om lønn på intervju tar jeg da en spansk en og sier at jeg tjener det jeg burde ha hatt, nemlig minst det den nyansatte har. Og så sier jeg at jeg iallfall ikke har lyst til å gå ned i lønn.

Nå er heller ikke det noen veldig høy lønn uansett, så ingen har noen gang sperret øynene opp for det. Tror ikke det er noe lurt å si rett ut at det er pga lønna man søker ny jobb, det viktigste er jo at man ønsker jobben pga arbeidsoppgavene og ikke lønna. Men å late som om lønna ikke er viktig blir også feil, for det er det jo ingen som tror på. Man bør vite hva man er verd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Det er sinnsykt utaktisk å lyve om den lønna du har i dag. Hva om du blir avslørt? Hvis de ringer etter referanser blir det ofte stilt spørsmål om hvilken lønn du har. Du vil aldri i livet få den jobben du ønsker deg hvis du blir tatt i løgn. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...