*M* Skrevet 3. november 2003 #1 Skrevet 3. november 2003 Opplever alle vektøkning ved bruk av p-sprøyte? Har vurdert om jeg skal bytte fra p-piller som ikke har ført til vektøkning, til p-sprøyte..
Veronal Skrevet 3. november 2003 #2 Skrevet 3. november 2003 Ingen vektøkning, men jeg blødde konstant i 6 - seks - måneder. En lege på helsetjenesten da jeg studerte uttalte i harnisk at "p-sprøyten hører ingen steder hjemme hen enn i utviklingsland". :o Uansett - hadde det vært i dag ville jeg heller prøvd p-staven eller p-ringen. Det er visst ganske vanlig med p-sprøyten at man får ukontorollerte blødninger. Det kan visst løses ved å sette neste sprøyte litt tidligere.
Pusekatt Skrevet 4. november 2003 #4 Skrevet 4. november 2003 Jeg opplevde vektøkning og ekstrem humørsyke. Ble skikkelig aggressiv i fylla
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2003 #5 Skrevet 4. november 2003 Veronal: Vet du ca hvor mye tidligere man skal sette sprøyten? Sliter veldig med blødninger selv og tenkte å prøve dette neste gang.
Gjest Gjest1 Skrevet 4. november 2003 #6 Skrevet 4. november 2003 Veronal: Vet du ca hvor mye tidligere man skal sette sprøyten? Sliter veldig med blødninger selv og tenkte å prøve dette neste gang. Det pleier å holde med å sette sprøyta bare noen dager før... ca 85-87 dager etter sist satt sprøyte. Uregelmessige blødninger de første 3 mnd er veldig vanlig med p-sprøyta. Etter det er det mange som slutter å få mens. Jeg gikk selv på p-sprøyta i ett år, og jeg hadde mensen bare en gang i løpet av den tiden, i tillegg til småblødninger (1 dag) 2 ganger...
Veronal Skrevet 4. november 2003 #7 Skrevet 4. november 2003 Fra Felleskatalogen: "Hvis den andre injeksjonen gis innen 90 dager, kan uregelmessige blødninger som oftest kontrolleres." Ler mer her. For min egen del ga jeg i min tid opp. I dag ville jeg valgt p-ring (Nuvaring - byttes hver 3. uke) eller p-stav (Implanon - byttes hvert 3. år).
-hild Skrevet 4. november 2003 #8 Skrevet 4. november 2003 Jeg gikk opp 15 kg i løpet av de to årene jeg brukte p-sprøyta. I tillegg hadde jeg store problemer med å bli gravid etter bruk.Min nåværende fastlege sa at "du hadde aldri fått resept av meg, jeg skriver kun ut til jenter som ikke bør bli gravide - f.eks narkomane eller psykisk utviklingshemmede.. " Jeg kan desverre ikke anbefale den - av alle de jentene jeg kjenner som har prøvd den finnes det noen som er fornøyde, men desverre alt for mange som ikke er det. Jeg kommer ikke til å bruke den igjen. Du må gjerne prøve - vær da forberedt på at evt. bivirkninger som humørsvingninger, blødninger osv varer så lenge sprøyta sitter i (altså minst 3 mnd).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå