AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #1 Skrevet 12. april 2011 Er det noen her som har fått reaksjoner/smerter etter p-pille slutt? Er dette vanlig, og har det sammenheng med hvor lenge man har gått på pillen..?
Pentu Skrevet 14. april 2011 #2 Skrevet 14. april 2011 Jeg begynte på p-pillene pga menssmerter, så når jeg prøvde å slutte for noen år siden fikk jeg grusomme smerter. Men utenom menssmerter så er det gjerne lurt å høre med legen?
Alethea Skrevet 14. april 2011 #3 Skrevet 14. april 2011 Er det noen her som har fått reaksjoner/smerter etter p-pille slutt? Er dette vanlig, og har det sammenheng med hvor lenge man har gått på pillen..? Det er flere tråder her på KG som går på dette med p-pille slutt, det kan hjelpe å lese litt i noen av disse. Eller så kan du google og se hva du finner der:) De aller fleste får en reaksjon når de slutter på p-piller. Hva slags reaksjon er personavhengig, hvilken type p-pille de har gått på osv. Håper du finner ut av det!
Glorya82 Skrevet 6. mai 2011 #4 Skrevet 6. mai 2011 Hei. Jeg gikk på P-pillen i nesten 14 år (trionetta, p-plaster, jasmin og synfase) med 3 pauser på tilsammen ca et år. jeg er 29 år. Jeg sluttet på pillen i starten av mars i håp om å bli gravid. Jeg har hadde en helt merkelig mars mnd med veldig veldig sterke smerter og mye slim under EL, ble nesten redd, og smerter i brystene etter EL. Veldig oppblåst og magen stod rett ut en stund med mye stikkinger, kvalm og ekstremt trøtt.perioden frem til jeg fikk eggløsning var ca en uke lengre enn "normalt". Så kom mensen til normal tid og nå denne mnd kjennes ikke EL smertene så sterke og formen er 1000 ganger bedre så jeg fikk nok definitivt en reaksjon på at jeg sluttet. Gikk på synfase siste 4 årene. hadde i løpet av de 4 årene en pause på ca 4 mnd. Er jo falske hormoner som manipulerer kroppen så det går nok litt tid før alt kommer i normal form igjen. Har lest en del om dette og ser ut til at det varierer veldig fra person til person, men ikke så mye på hvilke type hormonell prevensjon de har gått på. Håper det går bedre med smertene for deg og:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå