Gå til innhold

Post et bilde av din kropp...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest HunterLady

Har vel noe ala Britney Spears sin kropp :gjeiper:

Du minnet litt om henne i ansiktet også. :)

(ansiktstråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk flere bekjente med døtre innlagt pga anoreksia, unge jenter helt ned i 13-årsalderen får ødelagt kroppen sin - svært ofte for alltid. Mange av dem vil aldri få et normalt forhold til mat noensinne.

Problemet til disse jentene er først og fremst at de ikke greier, eller eventuelt har blitt lært av sine foreldre, at det er forskjell på tv og virkelighet... Hadde de forstått at bilder er bilder, og virkelighet er virkelighet, hadde de ikke følt at de måtte se ut som et fotomanipulert fantasidyr.

Problemet ligger sannsynligvis i hvilken informasjon (eller vilken info de ikke får) av foreldrene sine.

Det er utrolig viktig å lære barna, fra en veldig lav alder, at media og virkelighet er 2 helt forskjellige ting... Et fotografi er det samme som et maleri. Det er ikke virkelighet.

Ikke for å pirke, men hvorfor tror du det er så lett å legge på seg litt fett? Kan nesten ikke si vi er ment for å være slank. Vi er mer ment for å være sterke og raske som de fleste andre dyr, og fettlager er der vi henter energi i nøden. Vi lever riktignok helt annerledes nå enn våre forfedre og vi må tilpasse oss. Men å si at fett er unaturlig er du langt på viddene med.

Se på menneskene som lever i stammer... De er ikke overvektige, og de er det nærmeste man kommer mennesker som lever "naturlig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Problemet til disse jentene er først og fremst at de ikke greier, eller eventuelt har blitt lært av sine foreldre, at det er forskjell på tv og virkelighet... Hadde de forstått at bilder er bilder, og virkelighet er virkelighet, hadde de ikke følt at de måtte se ut som et fotomanipulert fantasidyr.

Problemet ligger sannsynligvis i hvilken informasjon (eller vilken info de ikke får) av foreldrene sine.Det er utrolig viktig å lære barna, fra en veldig lav alder, at media og virkelighet er 2 helt forskjellige ting... Et fotografi er det samme som et maleri. Det er ikke virkelighet.

Du er bra naiv om du tror at de unge hører på hva foreldrene sier når de blir nærmeste bombandert med kroppsidealer overalt. Aldri har bruken av feks anabole steroider vært større enn idag. Kjempelett å få tak i på internett.

Og når det gjelder jenter og kroppsfokusering så kan du jo se på dette som er bilde fra en kampanje for å bekjempe spiseforstyrrelser hos jenter.

Bilder som brukes magasiner og reklame for øvrig er retusjert for å gjøre en vakker modell enda vakrere og enda smalere. Det ble foreslått å merke slike annonser med advarsler ... som på røykpakker, men det er ikke blitt noe av enda.

Det er stor fokus på kropp - ikke for å være så vanvittig sunn, men det fokuseres i aller høyeste grad på å bli tynn. Og alle vet at tynn slett ikke er ensbetydende med sunn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bra naiv om du tror at de unge hører på hva foreldrene sier når de blir nærmeste bombandert med kroppsidealer overalt. Aldri har bruken av feks anabole steroider vært større enn idag. Kjempelett å få tak i på internett.

Hvis de har blit fortalt, helt fra de var småbarn, at bilder er bilder, på samme måte som et maleri eller en tegning, vil de ikke se på dem som kropsidealer, fordi de har lært at det bare er fantasi... Det du nevner om at barn ikke hører på foreldrene sine kommer seinere. Da de er små er mamma og pappa de i verden som kan mest, og det er kult å høre på dem...

Det er ikke før seinere i livet at de ikke hører, men om de har lært seg å forstå at dette ikke er virkelighet, er det ingen grunn til at de skal tro noe annet.

jeg ser ikke hvordan bruk av steroider har noe med dette å gjøre, da vi gutter ikke blir "bombardert" med kropsidealer om menn som ser ut som gorillaer.

Bilder som brukes magasiner og reklame for øvrig er retusjert for å gjøre en vakker modell enda vakrere og enda smalere. Det ble foreslått å merke slike annonser med advarsler ... som på røykpakker, men det er ikke blitt noe av enda.

Det er et godt forslag, og understreker jo bare det jeg sier... Man må lære folk at disse bildene faktisk bare er bilder og fantasi.

Hjernen vår er satt sammen på en måte som gjør at ting som er akseptable på bilder, ikke nødvendigvis er like greit i virkeligheten... Ta feks manga-tegninger. Det finnes mange som syns sånn figurer er sexy, men det er ingen som ville likt en sånn proporsjonert kropp i virkeligheten. Igjen handler det om å skille mellom virkelighet og fantasi, noe som da er mye lettere fordi manga er tegnefilm.

Det er stor fokus på kropp - ikke for å være så vanvittig sunn, men det fokuseres i aller høyeste grad på å bli tynn. Og alle vet at tynn slett ikke er ensbetydende med sunn.

Det er stor fokus på å bli tynn pga disse jentene som holder på sånn der... Det skaper et marked for produkter som skal "hjelpe" dem å bli tynne, og det skaper reklame, som igjen skaper mer fokus.

Om disse menneskene i utganspunktet hadde forstått at bildene bare er fantasi, hadde de ikke prøvd å bli sånn, og det hadde ført til at det ikke var noe marked for disse produktene...

Hvis du vil fortsette på denne diskusjonen, tror jeg vi burde få en moderator til å dele tråden, så vi ikke ødelegger den ;)

Edit: Dvs. Jeg kommer ikke til å lese svar om dette, eller skrive noe mer om det, med mindre tråden blir delt til en debatt som handler om det her, så den ikke avspores mer og blir ødelagt.

Endret av Yme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt liker menn begge deler, men de menn jeg har hørt snakke, inkludert min egen mann sier at kvinner skal være myke og at muskuløse kvinner, samt modeller ala Kate Moss er direkte avtennende.

Modeller er jævla digge skal jeg si deg. Mmm...

Endret av hulaboer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Modeller er jævla digge skal jeg si deg. Mmm...

Modeller er modeller av en grunn - og da snakker jeg ikke syltynne catwalk-jenter, men de som holder på med mer "real" reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det gjelder jenter og kroppsfokusering så kan du jo se på dette som er bilde fra en kampanje for å bekjempe spiseforstyrrelser hos jenter.

Jeg synes bildet av Jennifer Hawkins er flott, og synes kroppen hennes ser sunn og slank ut - men ikke tynn!

---

Nok prat, her er et bilde til av meg, for to år siden.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg vil tro at å lese på KG antakelig gir mer forstyrrede ungjenter enn hvilken som helst smellvakker og tynn forsidemodell... Her er det alltid fokus på hva som er penest, mest sexy og hva som egentlig ligger i begrepene "slank" og "former", og folk slenger ut av seg nedsettende kommentarer om hverandres og kjendisers kropper. Til tider blir jeg helt matt av enkelte storkjeftede damer her inne. Det er greit å være ærlig og rett frem, men noen ganger er taktfullhet og empati bedre evner enn å være brutalt ærlig.

Jeg har sikkert sagt det før, men jeg sier det igjen: både undervektige og overvektige er fullstendig klar over at de er det, og har ingen behov for å bli påminnet det hele tiden. Alle, uansett kroppsstørrelse og kroppsform har sine komplekser, så å legge ut bilde av kroppen sin fortjener en pluss uansett. Jeg tror mange av plussene til runde damer kommer av at det anses som litt tøffere å legge ut bilde av en stor kropp, da alle vet at overvekt ikke er noe ønskelig i lengden. Slanke damer kan være usikre de også, men de er nærmere idealet og folk tenker gjerne at de slanke eller tynne ikke trenger den oppbackingen som store damer gjør. Det er nok ingen som gir pluss til overvektige kropper fordi de ønsker å bidra til eller støtte opp om videre utvikling av overvekt i samfunnet.

Jeg driter mildt sagt i hvem sine kropper som får flest plusser. Jeg har med hånda på hjertet ikke sett en eneste kropp her i tråden som har sjokkert meg eller fått meg til å tenke "nei huff, den kroppen var da ikke noe fin". Jeg synes faktisk alle her fortjener pluss for at de tør å vise frem sine store og små fordeler og bakdeler og andre deler. Ingen har noe å skamme seg over. Fine damene! :)

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at å lese på KG antakelig gir mer forstyrrede ungjenter enn hvilken som helst smellvakker og tynn forsidemodell... Her er det alltid fokus på hva som er penest, mest sexy og hva som egentlig ligger i begrepene "slank" og "former", og folk slenger ut av seg nedsettende kommentarer om hverandres og kjendisers kropper. Til tider blir jeg helt matt av enkelte storkjeftede damer her inne. Det er greit å være ærlig og rett frem, men noen ganger er taktfullhet og empati bedre evner enn å være brutalt ærlig.

Jeg har sikkert sagt det før, men jeg sier det igjen: både undervektige og overvektige er fullstendig klar over at de er det, og har ingen behov for å bli påminnet det hele tiden. Alle, uansett kroppsstørrelse og kroppsform har sine komplekser, så å legge ut bilde av kroppen sin fortjener en pluss uansett. Jeg tror mange av plussene til runde damer kommer av at det anses som litt tøffere å legge ut bilde av en stor kropp, da alle vet at overvekt ikke er noe ønskelig i lengden. Slanke damer kan være usikre de også, men de er nærmere idealet og folk tenker gjerne at de slanke eller tynne ikke trenger den oppbackingen som store damer gjør. Det er nok ingen som gir pluss til overvektige kropper fordi de ønsker å bidra til eller støtte opp om videre utvikling av overvekt i samfunnet.

Jeg driter mildt sagt i hvem sine kropper som får flest plusser. Jeg har med hånda på hjertet ikke sett en eneste kropp her i tråden som har sjokkert meg eller fått meg til å tenke "nei huff, den kroppen var da ikke noe fin". Jeg synes faktisk alle her fortjener pluss for at de tør å vise frem sine store og små fordeler og bakdeler og andre deler. Ingen har noe å skamme seg over. Fine damene! :)

Amen. Og dette gjelder ikke bare jenter/kvinner her inne, men også gutter/menn som forviller seg inn hit for å finne ut om man duger eller ikke. Jeg forstår ikke den holdningen om å dytte hverandre så langt ned som mulig. Hva er det vedkommende får ut av det? Jo, et kjapt fiks med at man fremhever seg selv i forhold til andre. Men etter dette sitter vedkommende igjen med en personlighet som har fått seg en real bulk, og karma vil forhåpentligvis bite vedkommende kraftig i ræva på et senere tidspunkt.

Dette er en veldig fin tråd på flere måter, negativ på andre, for de oppbyggende kommentarer kan føre til litt bedre selvtillit, men mennesket er bygd slik at man mye enklere tar til seg det negative enn det positive, dessverre. Så en liten negativ kommentar kan rive ned alle plusser eller positive kommentarer. Så man bør selvsagt trå varsomt. Man kan si hva man vil, at man løper en risiko ved å poste bilder eller oppgi antall cm her inne, men allikevel bør normal folkeskikk gjelde. Det er lett å være tøff i trynet bak skjermen, men hva er vitsen? Jeg synes ingen her inne har gjort seg fortjent til negativitet, men nå har jo jeg også blitt flinkere til å luke bort negativitet selv også ettersom jeg er blitt eldre. Holder man seg til oppbyggende og positive personer, vil man leve langt lykkeligere.

Vi må bli flinkere til å gi litt faen. Idioter som ikke godtar oss for den vi er og hva vi har, finnes overalt. Allikevel behøver vi ikke å omgås dem. Vi må også gi oss med den mentaliteten at alle skal måtte ville ha oss. Det skjer ikke. Folk er forskjellige, og dermed ønsker de seg også forskjellige ting. Jeg skjønner heller ikke poenget med å ville ha noen som åpenbart ikke vil ha deg. Og er det på grunn av noe totalt overfladisk, bør det være enklere å la vedkommende bare seile sin egen sjø, for da har man unngått en kule. Og når det gjelder denne tråden, er det utrolig mange flotte kvinner med flotte kropper. Dere bør alle være stolte av dere selv! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NozMonster

heeelt enig med deg larsern!!! innleggene blir jo bare leeenger og leeeenger, og diskusjonen blir bare mer og mer umulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heeelt enig med deg larsern!!! innleggene blir jo bare leeenger og leeeenger, og diskusjonen blir bare mer og mer umulig!

Jeg skal ta selvkritikk på at jeg selv enkelte ganger kommer med innvendinger, men da er det f.eks hvis hele hensikten med bildet er å vise frem hvor store og flotte de nye silikonpuppene er. Ellers er det bare plusser fra meg ihvertfall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal vi se .. har litt mer regelmessig trening gitt resultater ..

(borte)

Så lenge det ligger ...

Endret av lys
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Lys: Skikkelig bra kropp. Digger den! Må bare spørre, hvilke mageøvelser tar du? Jeg ser ut til å ha fått gode og synlige muskler i både armer og bein, samt rygg og rumpe, men magen følger liksom ikke med. Noen tips?? :)

Gjør ingen spesifikke øvelser for magen, utenom planken, så det er kanskje derfor magen henger etter.

Og hvis jeg ikke sa det, NYDELIG KROPP! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...