AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #21 Skrevet 13. april 2011 De ekstremt introverte jeg vet om jobber med følgende: - Markedsanalytiker i stort oljeselskap (Kun Excel, grafer og tall og ingen prat..) - Lærer (vet ikke om hun er en god lærer, siden hun ikke snakker så mye med barna..) - Apotekansatt i Boots (innadvendt, introvert og snakker ikke - ser sur og overlegen ut gjørl hun og) - Ingeniører (mange innadvendte som ikke klarer å håndtere mennesker)
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #23 Skrevet 15. september 2011 Jobber i butikk, men utdanner meg til å bli lærer Som de andre sier, går man inne i en rolle. Det er ikke nødvengidvis det at man ikke er seg selv, men at man opptrer profesjonelt. Har også mye vanskeligere å sosialisere med folk på det mer private og personlige planet. Jeg bruker lengre tid enn mange jeg kjenner på å bli ordentlig kjent med folk, men de jeg er kjenner godt, har jeg ikke noen problemer med å omgås. Jeg har for så vidt ikke problemer med å omgås andre, liker å være blant folk, men det hele avhenger av hvor mye jeg må gi av meg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #24 Skrevet 15. september 2011 Jeg har hatt litt forskjellige jobber, trives godt med å ha kollegaer rundt meg og har kommet godt ut av det med mye slags folk - men hadde ikke passet til å ha stadig nye kunder, pasienter e.l. Nå tar jeg høyere utdanning innen realfag og håper jeg kan bli forsker. Det innebærer også ofte undervisning, foredrag etc, men jeg har ikke noe problem med å formidle ting jeg er interessert i, så jeg tror det kan fungere bra.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #25 Skrevet 16. september 2011 Jeg sliter med å se hva jeg kan jobbe med.. Jeg er "veldig" introvert. Dvs, når jeg leser om det oppfyller jeg alle de punktene som beskriver introverte(der det oftest står at man ikke trenger å oppfylle alle). Hva kan jeg jobbe med? Hva jobber dere med? Jeg funderer på sekretærjobb, men hva kanjeg ta for utdanning da? Jeg har nå vgs allmennfag. Etter hva jeg kan se så har ingen svart deg angående sekretærutdanning. Hadde jeg vært deg hadde jeg satset på økonomi og administrasjon. Ikke velg en av disse halvårsutdanningene som "administrasjonssekretær" eller "advokatsekretær" osv., det er veldig mange som sliter med å få jobb etter disse. Om du ikke ønsker å studere lenge så er det faktisk mye bedre å ta et årsstudium i økonomi og administrasjon, da er du kvalifisert til ganske mange "enkle" kontorjobber. 1
Knøttet Skrevet 16. september 2011 #26 Skrevet 16. september 2011 Nå er jeg litt forsiktig med å sette meg selv og andre i bås, og har ikke rukket å lese så mye om emnet (er hjemme med 3åringen i dag), men jeg er kanskje introvert, tror jeg. Jeg jobber i barnehage. I forhold til barna går dette veldig bra, men jeg føler meg av og til litt teit når jeg snakker med foreldrene, og jeg liker ikke spesielt godt å håndhilse på nye folk, men jeg tar meg i det og gjør det. Tror ikke jeg ville blitt førskolelærer og vært leder for gruppa, og vært den som hadde foreldresamtaler og sånt...
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #27 Skrevet 16. september 2011 Jeg har ikke fullført artium og kan av helsemessige grunner ikke jobbe med tidligere yrker jeg har vært ansatt i. Jeg vil gjerne ha en kontorjobb, men hva må til for å studere økonomi og administrasjon? Jeg har poeng til å komme inn på særskilt grunnlag.
Britt Banditt Skrevet 16. september 2011 #28 Skrevet 16. september 2011 Jeg har ikke fullført artium og kan av helsemessige grunner ikke jobbe med tidligere yrker jeg har vært ansatt i. Jeg vil gjerne ha en kontorjobb, men hva må til for å studere økonomi og administrasjon? Jeg har poeng til å komme inn på særskilt grunnlag. Det eneste som må til er studiekompetanse, trenger ingen spesielle fag eller lignende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå