Gå til innhold

Dere som er introverte, hva jobber dere med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med å se hva jeg kan jobbe med.. Jeg er "veldig" introvert. Dvs, når jeg leser om det oppfyller jeg alle de punktene som beskriver introverte(der det oftest står at man ikke trenger å oppfylle alle). Hva kan jeg jobbe med? Hva jobber dere med?

Jeg funderer på sekretærjobb, men hva kanjeg ta for utdanning da? Jeg har nå vgs allmennfag.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykepleier.

Det fungerer veldig bra fordi på jobb så er jeg profesjonell, jeg har en helt annen rolle. Jeg vet hva jeg gjør og er på en måte sjefen, misforstå meg rett her.

Det er når jeg skal være meg, helt personlig at ting blir helt feil og jeg klarer omtrent ikke å snakke.

AnonymBruker
Skrevet

Data! Webutvikling og litt webdesign. Blir litt kontakt med mennesker innimellom, men for det meste sitter jeg for meg selv foran en PC og jobber.

AnonymBruker
Skrevet

Markedsanalyse i større selskaper...ingen ser deg, du kan gjemme deg bort og det er bare deg og PC (og noen kollegaer som bare ser i PC og ikke snakker). Excelark, tall og grafer...himmelen for innadvendte og introverte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Programmering (gir også ofte god lønn, og arbeidsmuligheter)

AnonymBruker
Skrevet

Utdanner meg til lærer.

Går i en rolle da, og det går greit (erfaringer fra praksis). Litt slitsomt meg foreldrekontakt kan jeg tenke meg da.

Jobber nå som bartender, slapper av når folk er fulle, da blir det ikke så seriøst liksom. Dessuten må jeg ikke snakke sååå mye, er så høy musikk at de store samtalene uteblir.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingeniør i større industribedrift. Går bra så lenge jeg slipper å ha direkte kundekontakt. Kunne taklet det faglige, men ville strøket med glans på "small talk" delen. Må jo ha en del kontakt med "gutta på gølvet" men det går overraskende greit, særlig så lenge jeg kan ta en og annen ren kontordag innimellom. Det er jo alltid en eller annen rapport som må skrives, så jeg kan trekke meg vekk med god samvittighet en gang i blant.

Men som flere sier: når jeg er ute blant folk så spiller jeg en rolle og vi snakker jo som regel fag og ikke bare høflighetsprat, så jeg har visst ord på meg for å være både rimelig omgjengelig og lett å prate med, så vidt jeg vet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Introverte er ikke en homogen gruppe, så vi er jo alle annerledes. Tror ikke du skal gi slipp på "drømmejobben" din hvis det er det du er redd for.:) Jeg utdanner meg til spesialpedagog. Er fra før førskolelærer. Man er vel annerledes i en jobbsammenheng, enn i privatlivet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber i butikk.

For meg funker det kjempebra. Jeg prater stort sett med kunder når jeg er på jobb, og det liker jeg. Det er mer på det nære plan jeg får problemer; pauser, i heisen, jobbfester.. hvor man faktisk må bli kjent med dem som står der.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykepleier.

Det fungerer veldig bra fordi på jobb så er jeg profesjonell, jeg har en helt annen rolle. Jeg vet hva jeg gjør og er på en måte sjefen, misforstå meg rett her.

Det er når jeg skal være meg, helt personlig at ting blir helt feil og jeg klarer omtrent ikke å snakke.

Akkurat sånn er jeg også. Besriver det helt på en prikk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier.

Jobber bare netter, så jeg slipper unna en god del sosial omgang. Tar kanskje noen ekstra timer på dagtid innimellom, bare for å se pasientene i en annen vinkel og vedlikeholde kunnskapene mine.

Men jeg klarer ikke mer enn maks 3 dagvakter etter hverandre før jeg må ha minst en fridag hvor jeg må være alene. Blir utmattet av langvarig sosial stimuli (om det er noe som heter det).

• Liker 3
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg jobber i butikk.

For meg funker det kjempebra. Jeg prater stort sett med kunder når jeg er på jobb, og det liker jeg. Det er mer på det nære plan jeg får problemer; pauser, i heisen, jobbfester.. hvor man faktisk må bli kjent med dem som står der.

Samme her. Som flere nevner så tar jeg på meg en helt annen rolle når jeg er på jobb, så da er det ikke et problem. Men jeg liker ikke så godt å ha lange samtaler med faste kunder, det kan være litt slitsomt, for da blir det fort mer privat. Heldigvis står jeg alene i kassen, så jeg slipper å forholde meg til en kollega i flere timer i strekk :gjeiper:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helsefagarbeider, kler også på meg en rolle når jeg er med kolleger eller brukere/pasienter. Funker veldig greit selv om jeg kan bli litt sliten når jeg kommer hjem etter å ha jobbet og snakket med så mange forskjellige mennesker hver dag.

AnonymBruker
Skrevet

Min kjære er introvert og jobber som finansøkonom med en del kundeansvar. Han oppfattes nok av kolleger og kunder som ekstrovert, men jeg hører på stemmen hans når han f.eks. ringer fra jobben at han er i "rolle" og ikke er slik han er med meg.

• Liker 2
Skrevet

Jobber som kundeansvarlig og svarer på telefoner fra kunder. Utdanner meg til å bli lærer.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er er snart utdannet jurist og jobber i forvaltningen. Sitter for det meste og skriver brev, vedtak og andre dokumenter, samt graver i selvangivelser o.l. Trives ganske godt som kontorrotte, spesielt fordi jeg slipper å møte folk, foruten kollegaer da :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også introvert og elsker å jobbe med IT. Analysere og prøve å løse problemer, se etter løsninger selv. Jeg kan ikke tenke meg noe der jeg må virkelig samarbeide med noen eller i en gruppe i jobb eller for mye samtale. At jeg har en jobb der jeg kan jobbe for meg selv, men selvfølgelig også slå av en prat med kaffemaskina osv er ypperlig. Viktig for meg å kunne være ansvarlig for å gjøre min egen jobb, og ikke samarbeide.

Skrevet

Jeg jobber i en stor ingeniørbedrift, med periodevis mye kunde/leverandør-kontakt. Syns ikke noe særlig om small-talk og holder meg som regel til saken og kommer ikke så nært innpå personer hverken internt eller av eksterne. Men som mange sier her, jeg tar på meg en rolle og det funker greit, selv om jeg helst sender mail i første omgang.

Blir forøvrig veldig sliten av langvarige sosiale tilstelninger.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er programmerer. Jobber mest med gutter, og de er mest interesserte i å prate om de problemene vi er satt til å løse eller helst ikke prate i det hele tatt. Passer meg fint :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som saksbehandler og har lite kontakt med omverdnen. Trives med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...