Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2003 #1 Skrevet 3. november 2003 Overdriver hun ikke litt her (det og skremme barn)? Hei Jeg har en datter på 5 år og her i går var søster på besøk. Hun kritiserer mye av det vi gjør og mener vi gjør feil. Gubben har en tendens til og spøke med barnet og skremme litt dette er hun vant til og tar ofte spøken. I går skullle jeg skylle opp alværsjakken hennes så den var ren til barnehagen i dag, det er klinete og dårlig ver så hun trenger den og den blir skitten. Hun er mye med og sorterer klær så hun var med på badet og var nysgjerrig på hva dette med "og skylle opp for hånd" var. Jeg har gjort det før men da har hun ikke vert inne. Vi fikk jakken i såpe og vann og den antok noen merkelige fasonger. Det sitrongule fôret stod i noen rare balonger op fra vannet. Jenta sto og måpte ved siden av vasken med hennene for munnen og pep "er det der, lurt", jeg prøvde og forklare at det kom luft inn når den ligger i vannet og at det ikke var farlig, hun godtok det og jeg spurte om det ikke var litt morsomt, hun sa "joda, men ver forsiktig da", jeg måtte jo le litt, litt etter dyttet hun i meg og sa "jeg tror'n tror at'n er blitt boblejakke jeg" jeg måtte le litt igjen, og jeg lurte så på om hun ville kjenne på den da ropte hun neeeiiii! Da kom søster in og begynte og skjelle og smelle og sa at "jeg måtte jo skjønne at jenta ble redd", jeg sa at jeg tror hun syns det er mest spennede, hun var jo inne her og kunne gått ut. Søster satte seg og jenta pilte i fanget hennes, det tok hun som et argument for at hun var redd men hun fortsatte og se på. Søster strøk henne over håret og spurte om de skule gå ut og gjøre noe, hun ristet på hodet og ville se på. Gubben kom inn og lurte på hva det var for slags bråk, og så jo jakka og alt, det toppet seg da han begynte og spøke med at "nå går jakka di i stykker" og "tenk om den sprekker da", jenta hylte neii mens hun fniste slik hun pleier etter spøken og hun fortsatte og tviholde i bamsen hun hadde med seg, men søster sprakk og ropte at "han måtte slutte med og skremme jenta", hun klappet jenta og og sa sutrete "og gjøre slikt med jakka di da" men ga seg med at jenta ville sitte. Hun kom med noen rare pip og ord men det var tydelig at det var litt moro og. Jeg begynte og skylle, de første gangene satt hun bare og så på den siste begynte hun og stå ved vasken men flere gnager løp hun i fanget igjen etter og ha kommet med et rart utrop når fôret svulmet mot henne, Første gangen kom et "og dra til moma!", søster brummet litt om at jeg kunne ta det litt roligere når hun kom dit men jeg sa at hun jo kom fordi det var moro og at hun måtte prøve det ut selv som hun ville om hun ville stå nert, og det er ikke så mange måter og skylle på det er opp og ned i vannet det ikke noe mer det jeg kan se, andre egangen spratt det en lommepose rett i ansiktet på henne det kom et '"og dra til gokk!" og hun fløy tilbake siste gangen svulmet det skikkelig hun kom med et kookoo! og fløy tilbake men da var jeg raskt ferdig jeg hengte den opp, søster mente jeg kunne vert litt forsiktigere men måtte medgi at hun hadde valgt og vere der og se på selv. Hun brukte også som argument at hun var fuktig i buksen men jeg mener det kan ha med at det var spennende eller at hun skvatt, vis hun har det spennende eller morsomt hender det at det blir litt fuktig, jeg tror ikke det har med og vere redd, eller tar jeg feil. Hun var litt rar da hun skulle kjenne på den på den på tørkestativet, hun brukte litt tid på og tørre og ta på den så stakk hun hånden bort til fôret og trakk den kjapt tilbake igjen mens hun småhylte og sa "det var rart" for så og kjenne ordtlig på den men fniste "den er så rar". Da hun hadde den på seg i dag var hun veldig opptatt med og fingre med fôret og lukte på den. I kveld måtte den lekevaskes på gulvet hennes og hun lagde lydene av at den ble presset ned med stor innlevelse:) Det er irriterende at man må legge seg opp i så mye, man må kunne se at noen har andre veier og gjøre ting på, jenta er vant med og bli spøkt med og skjønner en spøk. Jeg mener at man må lære barna og ta en spøk, jeg mener man må la dem nærme seg det somer skummelt til de blir trygge og de må mestre situasjonene, jeg tror at spøk kan vere med på og gjøre det ufarlig. Jeg mener de må finne det ut og mestre det og ikke bli skjermet ellers tror jeg de blir utrygge. Jeg ser ikke denne situasjonen som spesielt skummelt, dog skjønner jeg at det kan vere litt skummelt for de små men jeg prøvde og gjøre det trygt og jeg forklarte og jeg syns jeg gjorde det bra. Det er ille og legge seg opp i, jeg grøsser hvis hun der får seg barn de får vel ikke lov til noe i tilfelle det er skummelt. Jeg syns det må gå an og skjønne at man gjør ting forksjellig og at man kjenner barna sine. Slik hun går av blir jeg vel snart meldt til barnevernet. Jeg håper hun ikke går rundt og sier de verste ting til alt. Jeg syns hun overdriver no salig her og håper noen kunne snakke til henne. Jeg blir lei av hun der, noen enige. -------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------------
Gjest Tex Skrevet 3. november 2003 #2 Skrevet 3. november 2003 Litt langt innlegg (puh) men er det slik å forstå at moren er hysterisk fordi du lot ungen få se på at du håndvasket ei jakke???? :o
Gjest gjest1 Skrevet 4. november 2003 #3 Skrevet 4. november 2003 Hva slags interesse kan noen ha av å legge inn den historien der uten at det er hold i den da? Hva er vitsen liksom? Du Gjest som skrev den - kom med en kommentar her'a? Hvis historien er sann, så er det bare én ting å si - søster er ei pingle som kommer til å oppdra pysete unger. Den nysgjerrige og litt tøffe jentungen i denne historien kommer til å lære seg at ting som regel ikke er farlige, og kommer til å undersøke nærmere når det er noe hun lurer på. Hva er det med dere andre 'a?
ehu Skrevet 4. november 2003 #4 Skrevet 4. november 2003 Jeg skjønner at her ligger det mye som jeg ikke vet om, så jeg skal bare fortsette å se ut som et spørsmålstegn,jeg.( Til alle sider av saken)
Gjest Turi Skrevet 4. november 2003 #5 Skrevet 4. november 2003 Tråden er ryddet. ~Sissan - moderator
Silfen Skrevet 4. november 2003 #6 Skrevet 4. november 2003 Og hvorfor er den rydddet? Denne personen driver slik på alle nettsteder, legger ut samme historien om og om igjen. Jeg ser det bare som riktig at folk blir advart mot å PRØVE å svare seriøst på noe fjas som dette!
philippa starck Skrevet 4. november 2003 #7 Skrevet 4. november 2003 Klør meg hardt og lenge i hodet, grubler fælt på hva dette kan bety og håper noen kan fortelle hva dette handler om!!?
Gjest Hege Skrevet 4. november 2003 #8 Skrevet 4. november 2003 Den ble ryddet fordi det er mot våre regler å hetse en annen bruker. At dere mener at hovedinnlegget ikke er seriøst gir ingen adgang til å trakkasere.
Silfen Skrevet 4. november 2003 #9 Skrevet 4. november 2003 Jeg kan ikke se at det å si fra til andre om å faktisk ikke bruke tid og krefter, er å hetse!
Gjest Pjusk Skrevet 4. november 2003 #10 Skrevet 4. november 2003 Denne historien kommer jo med jevne mellomrom - i litt forskjellige varianter. Det er et faktum og det å bemerke dette er vel ikke å hetse noen bruker!
asterix Skrevet 4. november 2003 #11 Skrevet 4. november 2003 Sier som andre her. Det må da virkelig være lov til å gjøre oppmerksom på at dette er en gjenganger som en eller annen av en eller annen snodig grunn stadig legger ut på diverse forum på Internett. Har sett denne jakke/utedress-vaskehistorien mange ganger i littegrann ulike varianter(forskjellig kjønn på barnet, forskjellige klesplagg etc), men essensen er den samme. Og det er alltid lagt stor vekt på hvordan klesplagget "blåser seg opp" og "svulmer" og hvor mye barnet reagerer på dette.
Silfen Skrevet 4. november 2003 #12 Skrevet 4. november 2003 Det nytter ikke å hete Stjernefisken å klage på noe her i gården, serru.
Gjest Hege Skrevet 4. november 2003 #13 Skrevet 4. november 2003 Det finnes flere måter å si dette på, ikke sant? Hvorfor bruke den måten som blir slettet? Jeg foreslår at dere fortsetter på temaet nå, og ikke lar dette bli en lang debatt om den jobben vi gjør, ok?
Silfen Skrevet 4. november 2003 #14 Skrevet 4. november 2003 Så hvorfor fortsette på et tema som ikke er litt reelt engang?
Gjest sexysadie Skrevet 4. november 2003 #15 Skrevet 4. november 2003 det nytter ikke å hete Sexy Sadie her heller....
Gjest Gjest som startet tråden Skrevet 4. november 2003 #16 Skrevet 4. november 2003 Litt langt innlegg (puh) men er det slik å forstå at moren er hysterisk fordi du lot ungen få se på at du håndvasket ei jakke???? :o Jepp. og for det faren sa
Gjest Gjest som startet tråden Skrevet 4. november 2003 #17 Skrevet 4. november 2003 Hva slags interesse kan noen ha av å legge inn den historien der uten at det er hold i den da? Hva er vitsen liksom? Du Gjest som skrev den - kom med en kommentar her'a? Hvis historien er sann, så er det bare én ting å si - søster er ei pingle som kommer til å oppdra pysete unger. Den nysgjerrige og litt tøffe jentungen i denne historien kommer til å lære seg at ting som regel ikke er farlige, og kommer til å undersøke nærmere når det er noe hun lurer på. Hva er det med dere andre 'a? Hei Det lurer jeg på og, jeg rakk ikke og svare i går, og hva er det som er flyttet fra boblejakkediskusjon de rlenger ned det er ikke no der når man går inn. Og en annen ting er det så mye hold i alle de tingene som legges in her
Gjest Gjest som startet tråden Skrevet 4. november 2003 #18 Skrevet 4. november 2003 Og hvorfor er den rydddet? Denne personen driver slik på alle nettsteder, legger ut samme historien om og om igjen. Jeg ser det bare som riktig at folk blir advart mot å PRØVE å svare seriøst på noe fjas som dette! Hei Hva mener du med fjas? Det var jo en veldig fin måte og svare i et inlegg på, jeg kan ikke huske og ha lagt inn noe innleg her før men jeg har svart i noen. Jeg skjønner ikke helt hva du mener her :D. Du kunne ikke fortelle hva du mener da så jeg hadde kunnet forstå hva du mener, jeg syns det hadde vert greit
Gjest Gjest som startet tråden Skrevet 4. november 2003 #19 Skrevet 4. november 2003 Denne historien kommer jo med jevne mellomrom - i litt forskjellige varianter. Det er et faktum og det å bemerke dette er vel ikke å hetse noen bruker! Hei Det har ikke jeg sett, men da vet jeg grunnen til at det er slik, det er greit, jeg skjønner det da
Gjest Gjest som startet tråden Skrevet 4. november 2003 #20 Skrevet 4. november 2003 Sier som andre her. Det må da virkelig være lov til å gjøre oppmerksom på at dette er en gjenganger som en eller annen av en eller annen snodig grunn stadig legger ut på diverse forum på Internett. Har sett denne jakke/utedress-vaskehistorien mange ganger i littegrann ulike varianter(forskjellig kjønn på barnet, forskjellige klesplagg etc), men essensen er den samme. Og det er alltid lagt stor vekt på hvordan klesplagget "blåser seg opp" og "svulmer" og hvor mye barnet reagerer på dette. Det har jeg ikke vist, men da skjønner jeg hvorfor det er så ille. Uansett hvis de her inne hadde litt omløp i huet så villle de vels kjønt at hvis det er forksjell så er det forskjellige historier :D. det er vel ikke et så uvanlig scenario dette her. .
Anbefalte innlegg