Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann...

Hva tenker dere jenter om å kjøpe barnevogn før oppnådd graviditet?

skal ha uttak om under mnd. men har absolutt funnet drømmevognen til en kjempepris. drømmevogna inklusiv bilsete, stellebag i en pk selges helt nytt i en nyåpnet butikk. bare vogna koster jo 12 000 kr, og nå får man alt for 6-7 tusen kroner. det er jo et kupp egentlig. men kjipt om man ikke lykkes. man ikke vognen bare ligge i pappesken til vi lykkes da? hmm...tenke tenke... hva tenker dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville faktisk ikke gjort det, men det er meg.. Om du gjør det så la den ligge i esken i kjelleren så lenge - glem den!

Det skal sies at grunnen til at jeg ikke hadde gjort det er fordi det virker litt "ivrig" og jeg vet sambo hadde fått latterkrampe osv!

Skrevet

jeg hadde aldri gjort det, er nok litt for realist til det, pluss at jeg er litt overtroisk og tenker at da får vi det ihvertfall ikke til.. og, det kommer heeeelt sikkert flere tilbud! Og, håper seff at det lykkes, men dersom det ikke gjør det, vil dere ikke heller bruke pengene på å faktisk få barnet som skal bruke vogna..? Lykke til :)

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville ha kjøpt barnevogn før jeg var gravid. Uansett hvor godt tilbud det er.

Skrevet

Jeg ville ha kjøpt den, evig optimist!

Skrevet

måtte bare legge til at vi fremdeles er i tenkeboksen, men så fort vi blir enige om å få barn sammen, så kommer prøveplanene til å spres til halve slekta så de kan hjelpe oss med supertilbud og loppemarked-jakter... Klarer vi ikke å bli gravide, er det alltids en venn eller slektning som blir glad for å arve alt sammen.

Skrevet

måtte bare legge til at vi fremdeles er i tenkeboksen, men så fort vi blir enige om å få barn sammen, så kommer prøveplanene til å spres til halve slekta så de kan hjelpe oss med supertilbud og loppemarked-jakter... Klarer vi ikke å bli gravide, er det alltids en venn eller slektning som blir glad for å arve alt sammen.

:popcorn: det var spenstig! så du skal få hele slekta til å handle inn til deg sånn i tilfelle du blir gravid..? Tror jeg hadde synes det hadde vært en rimelig spesiell forespørsel før man i det hele tatt er gravid, men det er nå meg, da :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Nåja, jeg hadde ikke tenkt å si "jeg prøver å bli gravid, kjøp gaver til meg!".

Det jeg derimot hadde tenkt å gjøre er å informere min mor om at vi prøver å få barn, og spørre henne om hun kan være på utkikk etter klær og utstyr (hun har vel strengt tatt allerede startet for 10 år siden, tror vi har en pose med babytøy hun bare MÅTTE kjøpe liggende på loftet...). Jeg kjenner henne godt nok til å vite at hun kommer til å være overbegeistret. Og siden jeg kjenner min mor (og mine søstre, og hennes søstre) så vet jeg også at det kommer til å være slektsprosjekt i løpet av få uker. Og det er jo bare koselig? :)

(Jeg er ikke bitt av babybasillen og tviler på at jeg noengang blir det, skjønner at det kan være sårt for de som ikke kan tenke seg et liv uten barn, dersom alt er forberedt og utstyret på plass og spiren aldri sitter.)

Gjest Seniorita
Skrevet

Jeg vil tro at om du kjøper inn barneting og du ikke får ditt ønske oppfylt, vil det bare gjøre vondt verre, desverre. :(

Men ønsker deg all lykke til! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke laget en identisk tråd om dette før? Hva med å følge med i den isteden?

Skrevet

Og, i fare for å kuppe tråden helt; en arbeidskollega av meg mistet sin baby 2 uker før termin nå i mars. Så skal man forberede seg på alt som kan gå galt, kan man vel strengt tatt ikke kjøpe babyutstyr før man har tatt med den lille hjem fra sykehuset :)

Skrevet

Syns vel det er en viss forskjell på å kjøpe når man faktisk er over risikoperiden i fht før man er gravid...? Ekstremt sjelden det går galt så nærme termin. Ergo: jeg ville ikke kjøpt den. Mye fordi jeg ikke er av typen som kjøper masse før jeg faktisk trenger.. Vogna blir sabla dyr om du aldri bruker den...:)

Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt den, heller håpet på å finne et tilbud etter ordinær ultralyd. Vi fikk beskjed på ord ul forrige gang da jeg var gravid at det ikke var noe hjerteaktivitet, og det etter at alt var i skjønneste orden ved ul da jeg var 12 uker på vei. Jeg var utrolig glad for at vi ikke hadde kjøpt noe som helst av utstyr enda.

Denne gangen kommer jeg til å være enda mer avventende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...