Gå til innhold

Alkohol til middag eller kun til etterpå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til vår middag skal vi ha koldtbord med spekemat, det passer seg ikke akkurat med vin da nei..... Vi tilbyr øl og brus eventuelt. Eller skal vi la dem som vil drikke vin, få vin?

Tanken er om vi skal droppe vinen til middag og heller tilby dette etterpå ELLER la det stå fremme til middag?

Vi r 60 gjester, hvor mye vin ville du beregnet? En flaske hver?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Til vår middag skal vi ha koldtbord med spekemat, det passer seg ikke akkurat med vin da nei..... Vi tilbyr øl og brus eventuelt. Eller skal vi la dem som vil drikke vin, få vin?

Tanken er om vi skal droppe vinen til middag og heller tilby dette etterpå ELLER la det stå fremme til middag?

Hvorfor kan dere ikke drikke vin til spekemat? Sikkert mange som kommer til å savne det. Det er viktig å ta vare på gjestene.

AnonymBruker
Skrevet

Hei:) Det finnes jo noe vin for det, men bergening på vin er jo:

Hvitvin: 6 glass per flaske

Rødvin: 4 glass per flaske

Dessertvin: 8-10 glass per flaske

øl også er jo en slager, men ta en tur på polet og hør med de. De beregningene på vin er det vi har brukt til vårt bryllup, da vi er kokk og servitør av utdanning, så det er standar beregning.

Lykke til

Skrevet

Hvorfor kan man ikke drikke vin til spekemat?? :overrasket:

AnonymBruker
Skrevet

Ikke den type vin vi har kjøpt inn.......Vi har gått etter den type vin vi selv liker, og ikke tenkt på match av mat

AnonymBruker
Skrevet

Ikke den type vin vi har kjøpt inn.......Vi har gått etter den type vin vi selv liker, og ikke tenkt på match av mat

Hva det så smart da? :gjeiper:

Skrevet

Dere skal ikke ha vin til maten fordi dere har kjøpt vin som ikke passer til maten?

Så kjøp inn vin som passer til maten, da vel? Eller server vinen som ikke passer. Eller begge deler.

Skrevet (endret)

Anbefaler dere å ha vin til maten!

Da får dere evt kjøpe inn vin som passer hvis den dere har kjøpt er total-kræsj syns nå jeg.

Jeg drikker ikke øl, og ville hvertfall heller hatt vin enn brus til maten.

Og hvem sier at vin til spekemat ikke passer bra?

Det passer ypperlig spør du meg...

Polet kan garantert komme med gode tips mtp beregning pr pers osv. Ellers finnes det nok noen tråder her inne med det også :)

Endret av Lille Rosa
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde også buffet med bl.a. spekemat og vin til drikke.

La gjestene bestemme om vinen passer til maten - jeg tror jeg ville valgt vin nesten uansett, men jeg er ikke så veldig nøye på det, altså. Ha også øl stående for de som heller vil det.

Jeg synes det nesten er viktigere med alkohol til maten enn til festen etterpå - det er veldig godt med noe i glasset når man er i bryllup og hører taler, prøver å bli kjent med sidemennene, etc.

Vi kjøpte slik at vi hadde 1 flaske vin per person. Men vi hadde ikke noe særlig med øl. Så hadde vi noe sprit/cognac/Whisky/Gin til etterpå.

Det ble rikelig med vin, nok til å holde en stor restefest 1 mnd etter bryllupet, som takk til alle som hadde hjulpet oss med denne dagen. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar folkens!

Da setter vi frem alt av drikke og lar folk velge selv..Ville bare forhøre meg om hva dere tenkte, og det fikk jeg . Setter pris på det!

En flaske per hode? Ok, da burdte det holde..Supert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...