Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann...

Hva tenker dere jenter om å kjøpe barnevogn før oppnådd graviditet?

skal ha uttak om under mnd. men har absolutt funnet drømmevognen til en kjempepris. drømmevogna inklusiv bilsete, stellebag i en pk selges helt nytt i en nyåpnet butikk. bare vogna koster jo 12 000 kr, og nå får man alt for 6-7 tusen kroner. det er jo et kupp egentlig. men kjipt om man ikke lykkes. man ikke vognen bare ligge i pappesken til vi lykkes da? hmm...tenke tenke... hva tenker dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde ikke tørt, tenk om jeg aldri fikk barn og skulle se på det som var kjøpt inn til småen...

Men høres ellers ut som en god deal, og jeg elsker å spare penger så hadde kanskje gjort det for det... Vanskelig den der...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fallhøyden blir veldig høy uansett når man ikke oppnår graviditet, og når du da i tillegg kjøper ting (og noe stort som vogn) så vil jeg tro den kan bli stående og "geipe" til deg om dere ikke blir gravide nå.

Tenk ihvertfall nøye over det.

Jeg er helt sikker på at jeg ikke ville ha gjort det.

• Liker 2
Skrevet

Heisann...

Hva tenker dere jenter om å kjøpe barnevogn før oppnådd graviditet?

skal ha uttak om under mnd. men har absolutt funnet drømmevognen til en kjempepris. drømmevogna inklusiv bilsete, stellebag i en pk selges helt nytt i en nyåpnet butikk. bare vogna koster jo 12 000 kr, og nå får man alt for 6-7 tusen kroner. det er jo et kupp egentlig. men kjipt om man ikke lykkes. man ikke vognen bare ligge i pappesken til vi lykkes da? hmm...tenke tenke... hva tenker dere om dette?

Vil bli svært sårt for deg om du ikke lykkes og gå å se på barnevogna selv om den ligger i pappesken tror jeg: Og du vil sikkert finne samme vogna når du en gang er gravid, enten i butikken eller brukt. :klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Jeg tør nesten ikke kjøpe klær til barn som skal bli født om noen måneder en gang. Det er så vondt hvis det går galt, å sitte der med alt klart. Jeg sier ikke at man ikke skal gjøre klart ting, men jeg hadde hvert fall venta til jeg var ganske så gravid før jeg kjøpte vogn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er av helt motsatt oppfatning. Jeg tror på positiv tenking/handling og positiv manifestasjon, fremfor bekymringer om "tenk hvis noe går galt".

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde aldri tørt. :sjenert: Her tørte vi ikke å kjøpe klær engang, før etter 12 uker.

Skuffelsesbegeret har allerede rukket å bli ganske så fullt siden dere er i gang med IVF regner jeg med. For meg hadde bare alt som hadde vært kjøpt inn blitt en fysisk smerte å se på (om det så bare ligger i en eske) dersom det ikke hadde gått.

Skrevet

Jeg ville faktisk ikke gjort det, men det er meg.. Om du gjør det så la den ligge i esken i kjelleren så lenge - glem den!

Det skal sies at grunnen til at jeg ikke hadde gjort det er fordi det virker litt "ivrig" og jeg vet sambo hadde fått latterkrampe osv!

Jeg tror ikke det er å jinxe på noen måte - positiv må man være :)

Skrevet

Tenk om jeg hadde kjøpt vogn for to år siden...kan ikke forestille meg hvor vondt det hadde vært å se den stå i boden hver dag de siste to årene...

Her skal ingenting kjøpes inn før jeg har sett et bankende hjerte på ultralyd, ikke et magasin eller en bok en gang.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde gjort det :)

Skrevet

Det hadde jeg gjort. Positive tanker gjør godt, og jeg har STOR tro på at man skal handle som om alt går bra, for da er kroppen innstilt på at det skal jo være sånn!

Hvis man istedet handler som om det "kommer kanskje aldri til å skje", da vil kroppen også være innstilt på at det kanskje/ mest sannsynlig ikke vil skje..

Kjøp vogna, men la den være uåpna. Om du ikke får bruk for den, så kan den selges. (Dette hørtes kjempehjerteløst ut.)

Jeg skal være så hippie-aktig at jeg sier; Tenk på all den positive og lykkelige energien som raser rundt i kroppen din når du har fått kjøpt DRØMMEVOGNA di! Den kan bare gjøre positive ting for prøvinga også. :klemmer:

• Liker 2
Gjest pysepusen
Skrevet

Min første tanke er at det hadde jeg ikke gjort :sjenert: Men på en annen side - det er bare til å selge den eller sette den bort hvis-om-atte. For min egen psyke hadde jeg nok heller kjøpt det senere :)

• Liker 1
Skrevet

Eg hadde slått til :)

Skrevet

Det hadde jeg gjort. Positive tanker gjør godt, og jeg har STOR tro på at man skal handle som om alt går bra, for da er kroppen innstilt på at det skal jo være sånn!

Hvis man istedet handler som om det "kommer kanskje aldri til å skje", da vil kroppen også være innstilt på at det kanskje/ mest sannsynlig ikke vil skje..

Kjøp vogna, men la den være uåpna. Om du ikke får bruk for den, så kan den selges. (Dette hørtes kjempehjerteløst ut.)

Jeg skal være så hippie-aktig at jeg sier; Tenk på all den positive og lykkelige energien som raser rundt i kroppen din når du har fått kjøpt DRØMMEVOGNA di! Den kan bare gjøre positive ting for prøvinga også. :klemmer:

:enig:

Gjest Alabama
Skrevet (endret)

Positive tanker gjør godt, og jeg har STOR tro på at man skal handle som om alt går bra, for da er kroppen innstilt på at det skal jo være sånn!

Dette er jeg helt uenig i. Tror du at TS plutselig skal bli gravid nå, fordi hun har en barnevogn i hus? Skal positive tanker hjelpe mot barnløshet??

:murvegg:

Edit: tilbake til topic: Jeg ville aldri kjøpt vogn før jeg var gravid.

Endret av Alabama
  • Liker 3
Skrevet

Dette er jeg helt uenig i. Tror du at TS plutselig skal bli gravid nå, fordi hun har en barnevogn i hus? Skal positive tanker hjelpe mot barnløshet??

Det er jo ikke det hun sier :rolleyes:

Skrevet

Jeg tror kanskje jeg hadde kjøpt den, hvis det er et sånt kupp som "aldri" skjer igjen, og det er drømmevogna. Men jeg hadde helt klart satt den i en bod, kjeller eller loft til du faktisk ble gravid, så du ikke sitter å ser på den hver dag. Hvis du mot formodning ikke skulle bli gravid er det jo ikke verre enn å selge den.

• Liker 2
Skrevet

Edit: tilbake til topic: Jeg ville aldri kjøpt vogn før jeg var gravid.

Neineinei, det er så absolutt ikke det jeg sier. Jeg sier at TS ikke skal være redd for å gjøre noe som kan gjøre henne glad og "lykkelig", bare fordi det kommer en dag i morgen. :regn:

Gjest Alabama
Skrevet

Neineinei, det er så absolutt ikke det jeg sier. Jeg sier at TS ikke skal være redd for å gjøre noe som kan gjøre henne glad og "lykkelig", bare fordi det kommer en dag i morgen. :regn:

Ok, skjønner hva du mener. Men jeg tror uansett at det blir ekstra trist for TS dersom det ikke klaffer med IVF og hun har drømmevogna stående i kjelleren. Så for min del ville ikke den kortvarige gledesrusen med barnevognkjøpet veid opp for risikoen for at nederlaget blir enda større.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis det gjør deg glad og oppløftet, så kjøp vogn, du.

Jeg ville ikke kjøpe noe før jeg hadde sett det vesle nurket med et bankende hjerte på ultralyden i uke 12. Da gikk jeg og kjøpte en liten body, og begynte å grine av glede, hehe. :rodmer::fnise:

Vi er ulike- jeg ville ikke gjort det, men synes du/dere at det virker oppløftende å ha vogna i hus, så kjøp den.

Endret av missLynch

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...