KB 1976 Skrevet 12. april 2011 #1 Skrevet 12. april 2011 I over 25 år har jeg gått med første linje av en sangtekst i hodet mitt. Som lita jente var jeg med i kor og der sang vi en sang - innbiller meg at det kanskje var en salme - som startet slik: "Det var i april om kvelden, at vårvinden hvisket seg inn...." Jeg husker melodien og kan nynne den helt ut, men dette er altså all teksten jeg kan huske. Med jevne mellomrom har sangen dukket opp i hodet mitt og jeg har letet, spurt og snakket med folk overalt men ingen vet hvilken sang det er. Jeg mener også å huske at resten av teksten hadde noe med gjetere og sauer å gjøre og at dette muligens er en påskesang?? Kan noen hjelpe meg?????
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #2 Skrevet 12. april 2011 Fant den på dansk, hvis det hjelper noe. Melodien er av Carl-Bertil Agnestig, ser den finnes i f.eks. denne korboka, sikkert med norsk tekst da DET VAR I APRIL Det var i april en aften, da vårvinden dansede frem. En fåreflok så jeg på vejen, jeg tænkte på Guds lam. De mindste i flokken bræged', jeg hørte hvor bange, de lød. Guds lam, som har båret vor smerte, gik tavs imod sin død. Højt oppe på bjergets side er engen så dugfrisk og ren med lindring for smertende lemmer og hvile for trætte ben. På Golgatas nøgne bakke var bare et kors til Guds lam. Der ventede slet ingen hvile men sorg og nød og skam. -- .. eh, huff, tragiske greier
KB 1976 Skrevet 13. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2011 Fant den på dansk, hvis det hjelper noe. Melodien er av Carl-Bertil Agnestig, ser den finnes i f.eks. denne korboka, sikkert med norsk tekst da DET VAR I APRIL Det var i april en aften, da vårvinden dansede frem. En fåreflok så jeg på vejen, jeg tænkte på Guds lam. De mindste i flokken bræged', jeg hørte hvor bange, de lød. Guds lam, som har båret vor smerte, gik tavs imod sin død. Højt oppe på bjergets side er engen så dugfrisk og ren med lindring for smertende lemmer og hvile for trætte ben. På Golgatas nøgne bakke var bare et kors til Guds lam. Der ventede slet ingen hvile men sorg og nød og skam. -- .. eh, huff, tragiske greier Fantastisk!! Tusen tusen takk! Min årelange gåte er endelig løst og nå skal jeg synge i vei - om enn på dansk:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå