Gå til innhold

Får ikke respons

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forlover og skal arrangere utdrikningslag for bruden, men sliter med å få respons og kontakt med noen av jentene som er invitert.. Dette gjør det vanskelig å planlegge fordi budsjett for dagen er uvisst.. Vi kan bli 5, og vi kan bli 15..

Jeg vil ikke begynne med slitsomme masemeldinger før jeg må og bli hun "sure forloveren", for dette er folk jeg ikke har møtt før, men når bør jeg kunne kreve et svar om de skal delta eller ikke?

Noen av jentene fikk beskjed for noen uker siden. Det er ca to måneder til utdriknigslaget..

Hva er vanlig? Vil helst ikke bry "brura" før jeg må, fikse selv! :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du gitt svardato, då?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har jeg ikke.. jeg får liksom ikke svar i det hele tatt.

Men jeg får sende ut en ny beskjed med en frist.

Skrevet

Utan frist kan du ikkje vente at folk folk svarar, vel.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg ville også "mast" litt, kommet med frist. To måneder føles som veldig lang tid når man selv ikke er ansvarlig for planlegging/reservasjoner/bestillinger som må gjøres, så de andre tror sikkert de har god tid på seg.

AnonymBruker
Skrevet

Utan frist kan du ikkje vente at folk folk svarar, vel.

Nå er jeg ikke jeg TS, men hvorfor i alle verden kan man ikke forvente seg at folk svarer uten tidsfrist? Jeg ville ikke tro at det er barn man inviterer i et utdrikkingslag, men voksne mennesker. Hvor vanskelig kan det være å svare på en mail, sms eller telefonsamtale?

Si at "Ja, jeg kan komme", "Nei, jeg kan ikke komme" eller "Jeg vet ikke før om 3 uker om jeg kan komme".

Send en siste mail/sms/facebook/whatever, og svarer de ikke da så trenger de ikke å være med.

Skrevet

Nå er jeg ikke jeg TS, men hvorfor i alle verden kan man ikke forvente seg at folk svarer uten tidsfrist? Jeg ville ikke tro at det er barn man inviterer i et utdrikkingslag, men voksne mennesker. Hvor vanskelig kan det være å svare på en mail, sms eller telefonsamtale?

Si at "Ja, jeg kan komme", "Nei, jeg kan ikke komme" eller "Jeg vet ikke før om 3 uker om jeg kan komme".

Send en siste mail/sms/facebook/whatever, og svarer de ikke da så trenger de ikke å være med.

Jeg er en av de som utsetter å melde meg på ting så lenge som mulig, siden det ofte kommer ting i veien.

Så når det ikke er svarfrist venter jeg gjerne til i siste liten med å melde meg på ting.

Jeg hadde ikke tenkt over at jeg måtte si ifra i god tid.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de som utsetter å melde meg på ting så lenge som mulig, siden det ofte kommer ting i veien.

Så når det ikke er svarfrist venter jeg gjerne til i siste liten med å melde meg på ting.

Jeg hadde ikke tenkt over at jeg måtte si ifra i god tid.

Må si at jeg synes det er ganske frekt. Det vil ta deg ca 30 sekunder å svare på en slik henvendelse (ihvertfall mail/sms/telefon), og det synes jeg man bør ta seg bryet til om man er interessert i å være med på utdrikkningslaget.

Personlig hadde jeg nok hoppet over de som ikke svarte etter 2 henvendelser, tydelig at de ikke har lyst til å være med.

Skrevet

Uff, etter å ha vært forlover to ganger husker jeg denne problemstillingen som et lite mareritt. Det er utrolig vanskelig å få respons, både i forhold til når folk kan og hvis man spør om deltagerene kan delta med noe (f.eks komme med et spørsmål om bruden til en quiz el)

Fellesmail er etter min erfaring en dårlig løsning. De man egentlig vil ha tak i fanger det ikke opp, og de "pliktoppfyllende" blir litt irritert over å bli mast på. Jeg oppnådde mye bedre resultater ved å skrive "personlige" mail med tidsfrist, evt ringe el sende sms. Å få svar på fellesmail er rett og slett kjempevanskelig, men man føler en større forpliktelse til å svare hvis man blir kontaktet direkte.

Lykke til. Selv om det er endel stress forbundet med å være forlover og arrangere utdrikningslag osv så kan det være skikkelig gøy også :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forlover og skal arrangere utdrikningslag for bruden, men sliter med å få respons og kontakt med noen av jentene som er invitert.. Dette gjør det vanskelig å planlegge fordi budsjett for dagen er uvisst.. Vi kan bli 5, og vi kan bli 15..

Jeg vil ikke begynne med slitsomme masemeldinger før jeg må og bli hun "sure forloveren", for dette er folk jeg ikke har møtt før, men når bør jeg kunne kreve et svar om de skal delta eller ikke?

Noen av jentene fikk beskjed for noen uker siden. Det er ca to måneder til utdriknigslaget..

Hva er vanlig? Vil helst ikke bry "brura" før jeg må, fikse selv! :gjeiper:

Kansje som meg...syns det er kjedelig og barnslig. Ser helst at det ikke blir arrangert. Hva er moro med utdrikkingslag da?

AnonymBruker
Skrevet

Greit å sette en tidsfrist, slik at du får oversikt over hvor mange dere blir og hva dere får råd til å gjøre på den dagen.

Skrevet

Må si at jeg synes det er ganske frekt. Det vil ta deg ca 30 sekunder å svare på en slik henvendelse (ihvertfall mail/sms/telefon), og det synes jeg man bør ta seg bryet til om man er interessert i å være med på utdrikkningslaget.

Personlig hadde jeg nok hoppet over de som ikke svarte etter 2 henvendelser, tydelig at de ikke har lyst til å være med.

Jeg svarer jo med en gang om jeg får vite at noen ønsker svar straks.

Men når jeg får en sms eller mail uten svarfrist eller noe annet som viser at de ønsker svar hurtig, tar jeg den tiden jeg kan få.

Får jeg en henvendelse nummer to er jo det et tydelig tegn på at de vil vite raskt, så da svarer jeg raskt.

Det skjer så mye uforutsett i livet mitt at jeg er glad for alle sjanser til å svare nærme arrangementet.

AnonymBruker
Skrevet

Uff, etter å ha vært forlover to ganger husker jeg denne problemstillingen som et lite mareritt. Det er utrolig vanskelig å få respons, både i forhold til når folk kan og hvis man spør om deltagerene kan delta med noe (f.eks komme med et spørsmål om bruden til en quiz el)

Fellesmail er etter min erfaring en dårlig løsning. De man egentlig vil ha tak i fanger det ikke opp, og de "pliktoppfyllende" blir litt irritert over å bli mast på. Jeg oppnådde mye bedre resultater ved å skrive "personlige" mail med tidsfrist, evt ringe el sende sms. Å få svar på fellesmail er rett og slett kjempevanskelig, men man føler en større forpliktelse til å svare hvis man blir kontaktet direkte.

Lykke til. Selv om det er endel stress forbundet med å være forlover og arrangere utdrikningslag osv så kan det være skikkelig gøy også :)

TA her.. Takk for det :)

Er akkurat sånn jeg føler det!

Blir så frustrert over å ikke få respons i det hele tatt. Så langt har forloverrollen nesten bare vært stress! Jeg er mest redd for at bruden skal bli skuffet om folk gir blanke i utdrikningslaget hennes!

Skrevet

Ring! Da får du svar med det samme.

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig irriterende når folk ikke kan svare..men enig, sett en frist. Svarer de ikke da er det som et nei.

En av mine beste venninner var forlover for ei god venninne for et par år siden. Hun slet veldig med det samme, og ante ikke når dagen kom hvor mange de ble. (ikke så mange) Veldig vanskelig da å planlegge aktiviteter som koster noe, da kostnaden blir fordelt på de som blir med. Endte med at et par av de som kom ikke betalte for seg.(!!!) Hun skulle få pengene senere, det skjedde aldri. Endte alt i alt med å bli ganske dyrt for henne. (hun hadde bestilt fallskjermhopp til bruden) Mat, drikke etc var det også hun som endte med å betale. Student som hun var og ikke særlig rik.

Hun sa til meg at hun dessverre ikke ønsker å være forlover igjen, så hun håpet ikke jeg kom til å spørre henne. Ganske trist, men ærlig sagt i allefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...