Gjest krystallen Skrevet 12. april 2011 #1 Skrevet 12. april 2011 Hei. Jeg skal gå over til veganmat og vil kutte ut alt kjøtt i løpet av de neste mnd. Det er vanskelig for meg å finne spesielle matvarer da jeg bor på et ganske lite sted. Har sett at på supernature.no har de en del ting. Har noen av dere bestilt fra denne butikken ? Hvis så hvordan var kundeservicen og var de raske i leveringen ?
Tullepia Skrevet 12. april 2011 #2 Skrevet 12. april 2011 Gå inn på veg-veg.no for tips til hvor du kan handle. Selv om du bor på et lite sted så fører de fleste dagligvarebutikkene basisvarer som også veganere kan spise, så som kikerter, bønner, erter, nøtter, kjerner, frø, grønnsaker, frukt m.m. Hør også med dem om de kan spesialbestille enkeltvarer til deg hvis butikken tilhører for eksempel coop-kjeden. Du bør ta deg en tur til et større sted og hamstre inn det du ellers trenger ca en gang i måneden. Nå når du starter med vegansk kosthold vil jeg råde deg til å gjøre det i etapper. Det er fort gjort å glemme seg i starten, og det skal man ikke få dårlig samvittighet for. En mulighet er å trappe det ned gradvis slik at du først kutter ut vanlig kjøtt, men spiser fisk, siden går over til vegetarmat, og til slutt blir veganer der du kutter ut melk og egg. 1
Gjest krystallen Skrevet 12. april 2011 #3 Skrevet 12. april 2011 Okei takk for tips. Jeg spiser egentlig ikke så mye kjøtt i seg selv. Jeg spiser heller ost, melk, kjøttpålegg, egg og slike ting. Pleier til tider å kjøpe inn soyamelk, havremelk, rismelk og slikt men, jeg faller fort ut igjen. Er vanskeligere når man bor med mennesker som spiser alt det andre og som synes at soyamelk og alt det der er rart. Jeg elsker også vegetarkjøtt så dette pleide jeg å kjøpe ofte av da jeg bodde i byen. Elleres spiser jeg masse frukt og grønt uansett. Men, det er jo en livsstil så det tar nok sin tid før jeg klarer å gjøre alt til en daglig vane
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå