AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #1 Skrevet 12. april 2011 Vet ikke om dette er en litt søkt problemstilling som bare jeg lurer på, men det har seg altså slik at poden blir tre år om en måneds tid. Han begynte i barnehage i fjor høst og har derfor begynt å få venner som han leker med. Han har aldri hatt barneselskap før, bare familieselskap, men jeg har litt lyst til å ha barneselskap for ham i år. Det er 4 gutter i barnehagen han er gode venner med, han snakker mye om dem hjemme og de ansatte sier at foreldrene til de andre har fortalt at barna deres snakker mye om sønnen min også. En av foreldrene har jeg snakket en del med, en annen har jeg såvidt hilst på og foreldrene til de to siste vet jeg ikke hvem er engang. Vil det være rart å gi barna deres en invitasjon til bursdagsselskap når jeg ikke engang har truffet foreldrene? Jeg hadde ikke stusset på det selv, men lurer bare på hva den generelle tanken hos andre er. Hadde dere sendt treåringen deres i selskap (evt blitt med selv) hos en familie dere aldri eller bare såvidt har truffet?
Gjest Emo Fisk Skrevet 12. april 2011 #2 Skrevet 12. april 2011 Jeg syns det høres helt greit ut. tror nok jeg hadde gitt invitasjonene til foreldrene dog, og ikke til barna. Da får du jo snakket med dem og, og blitt litt kjent på forhånd.
karolinn Skrevet 12. april 2011 #3 Skrevet 12. april 2011 Når det bare er snakk om fire stykk, og de i barnehagen har bekreftet at disse er mye sammen så syns jeg ikke det er noe rart. Inviter barna med foreldrene så har dere muligheten til å bli kjent også
Sofie_22 Skrevet 12. april 2011 #4 Skrevet 12. april 2011 Når foreldrene til de andre barna vet hvem sønnen din er og vet at barna er gode venner, tror jeg ikke de vil synes det er noe rart.
Wit1 Skrevet 12. april 2011 #5 Skrevet 12. april 2011 I barnehagen min datter gikk var det regel om at dersom du leverer ut invitasjonen i barnehagen (altså synlig for alle) så inviterte man alle jentene eller alle guttene (avhengig av kjønn på barnet) på avdelingen, eller så inviterte man alle som var født samme år. Dette er en kjempefin anledning til faktisk å bli kjent med de andre på. Vi gjorde dette hvert eneste år (nå gikk hun på en avdeling med totalt 18 barn), og det gjorde alle andre også. Grunnen til dette var at det ikke alltid var noen som "aldri" ble invitert. Sånn er det på skolen hos oss også. Hvis du ikke skal invitere alle må invitasjonen sendes i posten eller deles ut privat.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #6 Skrevet 12. april 2011 Inviter barna og inviter gjerne foreldrene til å komme å drikke kaffe og en kakebit når de henter barna (eller en time etter at barna kommer) så blir du kjent med både barn og foreldre. Det kan være veldig greit å kjenne dem, så kanskje sønnen din kan være med en hjem en dag du skal noe annet. Og fireåringer synes det er veldig gøy å være i bursdag uten foreldre selv om det bare er en time.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #7 Skrevet 12. april 2011 Når de er tre år varer ikke et selskap mer enn i par timer. Jeg synes det er en fin måte å møte foreldrene på selv om ikke de voksne er inviterte. En gang må man begynne og det er natulig at venner av barna sine foreldre er noen man blir litt kjente med, uten at man trenger bli bestevenner eller ha ukentlig kontakt. Så at når barna ble eldre, var det en trygghet å være på talefot med alle barnas venners foreldre. Om rent praktiske ting og når de blir tenåringer, innetider og slikt.
Lady in blue Skrevet 12. april 2011 #8 Skrevet 12. april 2011 Er det ikke naturlig at foreldrene er med i bursdagen når barna er så små som tre år? Jeg tenker i hvertfall det at når man inviterer treåringer i bursdag så er foreldrene inkludert i invitasjonen, spesielt når man ikke kjenner verken foreldre eller barn fra før. Og så får jo dere voksne mulighet til å bli kjent med hverandre samtidig som barna leker og koser seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå