Gå til innhold

Tenger litt råd. - VI skal på ferie og hunden må bli passet på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg skal på ferie i sommar, og har problem med om skal finne en pensjonat? Ka koster dette? (vi bor i møre og romsdal) Planen er vell vær der 3 uker. So da kan da hunbdepensjonat bli dyrt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hund så er dette en del av gamet. Har du ingen du stoler på og som vil passe hunden din i tre uker så må den på hundepensjonat eller så må du avlyse ferien, allternativt reise på en ferie hvor du kan ta hunden med.

Jeg ville tatt meg en runde og besøkt de pensjonater som ligger i området og forhørt meg om pris, da kan du også se deg om og danne deg inntrykk over hvordan hundene har det på hver kennel og bestemme deg for den du synes er best. Da jeg valgte kennel gikk jeg for den hvor jeg mente hunden min ville ha det godt og ikke så mye på pris. Vi betaler 175,- i døgnet og har nå fått beskjed om at prisen stiger noe men vil fremdeles ha hunden der.

Gjest Consensio
Skrevet

Undersøk og forhør deg rundt om diverse kenneler først.

Har hatt bikkjene på noen kenneler som absolutt IKKE har vært så veldig bra.

I dag har jeg heldigvis funnet en kennel som jeg kan stole 100% på og er ikke bekymret i det hele tatt. Bikkja blir jo helt i hundre bare vi kjører forbi der, og når jeg henter henne etter et opphold der så er det bare så vidt hun enser meg og ser bare rett og slett lykkelig ut, noe som tyder på at hun har hatt det ganske så greit :)

Vi betaler 270 kroner for første døgnet, og så 220kr for de andre døgnene, så ja, skal du være borte en stund så koster det jo litt.

Men det er verdt det når det er en god kennel.

Og som Dubbedingsen sier; har man hund så er dette en utgift man bare må regne med dersom man ikke har andre til å passe hunden gratis for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Dette kan jeg også trenge til katten min. Jeg har sjekket priser og ser at de er med fôr. Er det vanlig? Jeg vil helst bruke det fôret han er vant til og da skal jeg jo ikke betale for det?

Gjest Consensio
Skrevet

Jeg har sett at en del kattepensjonater har inkludert fôr. Sikkert fordi det blir lettere for de som driver det, men det burde absolutt ikke være noe problem å si at man ønsker å bruke sitt eget fôr og få redusert prisen litt.

Om de setter seg på bakbeina pga det så ville jeg nok ikke brukt det pensjonatet heller.

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Dette kan jeg også trenge til katten min. Jeg har sjekket priser og ser at de er med fôr. Er det vanlig? Jeg vil helst bruke det fôret han er vant til og da skal jeg jo ikke betale for det?

Den kennelen vi bruker tar samme pris enten en har med eget for eller bruker kennelens (har hund, vet ikke om det samme gjelder for katt). Når dyret trenger eget for betyr det merarbeid for kennelen, så jeg synes ikke det er urimelig.

Har aldri forsøkt å prute, heller...

Endret av Spinell
AnonymBruker
Skrevet

Den kennelen vi bruker tar samme pris enten en har med eget for eller bruker kennelens (har hund, vet ikke om det samme gjelder for katt). Når dyret trenger eget for betyr det merarbeid for kennelen, så jeg synes ikke det er urimelig.

Dette syns jeg er litt rart siden man skal bytte fôr gradvis både til hund og katt. Skulle tro at en bunsj med dyr som har magasjau også er merarbeid.

Gjest Consensio
Skrevet

Det er ikke særlig mer arbeid å gi dyret egen mat, enn mat man har på kennelen.

Har selv hjulpet til på en kennel, og syns ikke det tok mye lengre tid iallefall, men så hadde de et godt system der også da.

Gjest Spinell
Skrevet

Det er ikke særlig mer arbeid å gi dyret egen mat, enn mat man har på kennelen.

Har selv hjulpet til på en kennel, og syns ikke det tok mye lengre tid iallefall, men så hadde de et godt system der også da.

Det kommer helt sikkert an på både systemet og kennelens størrelse. Den vi bruker er ganske stor, så det blir mange å holde system på. Men samtidig ligger den en hel del lavere i pris enn det priseksempelet du gir Husker ikke nøyaktig, men det ligger i området +/- 200 kr/døgn for de tre første døgnene og deretter lavere for de øvrige døgnene.

Uansett: å ha en hund på kennel i tre uker kommer til å koste noen tusenlapper, men det er som regel mulig å få litt rabatt når oppholdet er langvarig. Det fikk i alle fall en slektning av meg, som pga uforutsette omstendigheter trengte langtidskennelplass for sin hund.

Skrevet

Eg får sjekke innpå noen av pensjonatene. Avlyser ferien gjør hvertfall ikkje, Har ikkje reist på ferie til utlandet på 2 - 3 år no så no har eg sjansen. Er alle pensjonat som vil at hunden skal være vaksinert fra den var valp? spurte en kennel og dei har dette som regel så da går ikkje den kennelen for oss. Eg får prøve spare opp litt også. Kan hende vi finner noen som kan passe på henne av kjente folk:)

Skrevet

Det er veldig lurt å vaksinere hunden din.

Skrevet

Jeg forhørte meg på canis, og fikk en jente til å passe min skatt for en helg. Men det innebærer jo en viss grad av tillit, møter og snakking, og jeg betalte jo der og.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Alle hunde-og kattepensjonat krever gyldig vaksine. Dette er en nødvendighet for å hindre smitte av sykdommer som valpesyke og kattepest.

Ref. FOR 1978-07-15 nr 01: Forskrift om dyrepensjonater og lignende se spesielt §6.1 som krever isolat for dyr med ukjent vaskinasjonsstatus.

De færreste (med noen unntak) dyrepensjonat har lyst til, eller muligheter til, å ha isolat av denne typen.

Bryter dyrepensjonatet denne forskriften så mister de lynfort godkjenningen fra Mattilsynet, og da er det "game over" for det pensjonatet.

Edit: rettet skrivefeil

Endret av Lille-pus
Skrevet

''Ved innsetting av hund skal det legges fram attest fra veterinær der det framgår at hunden er vaksinert mot valpesjuke ikke mer enn 2 år før og ikke seinere enn 14 dager før den tas inn''

Ka menes med dette? Skal hunden hatt vaksine for 2 år siden og 2veker før ankomst?

Skrevet

''Ved innsetting av hund skal det legges fram attest fra veterinær der det framgår at hunden er vaksinert mot valpesjuke ikke mer enn 2 år før og ikke seinere enn 14 dager før den tas inn''

Ka menes med dette? Skal hunden hatt vaksine for 2 år siden og 2veker før ankomst?

En eller annen gang i løpet av de 2 siste årene og ikke senere enn 2 uker før den kommer dit.

Skrevet

Ok:) Fint i vite

Skrevet

Skrevet

Skrevet

Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...