AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #1 Skrevet 12. april 2011 Hei Kunne trengt noen tips fra dere på hva jeg skal gjøre videre.. Har datet en flott mann i noen uker nå, som jeg ble introdusert til gjennom felles kjente. Vi har vært sammen i diverse sosiale settinger sammen med andre, hvor jeg har følt at det er en interesse fra hans side. Jeg fikk inspill om at jeg måtte ta inititiv dersom jeg ville treffe han fordi han er feig. Vi har møttes flere ganger etter at jeg tok kontakt, hvorav han spurte meg ved en av anledningene. Han tar ikke kontakt med meg utover de konkrete forslagene om å møtes. Jeg opplever at han veksler mellom å være litt på, for å trekke seg litt tilbake mens vi er sammen. Har vi vært sammen en kveld, evt fra fre til lør, så trekker han seg tilbake frem mot neste helg igjen. Han er kjent for å være en lukket person, og jeg opplever at han har stålkontroll, men at han løsner litt mer hvis vi drikker alkohol. Han er ingen player, men har visstnok hatt et kjipt brudd med en han var sammen med lenge noen år tilbake. I helga så var sammen, hvorpå jeg overnattet til dagen etter. Hadekyss som vanlig når jeg gikk. Liker fyren godt så tok kontakt med han igjen senere for å sjekke om han var ledig. Han hadde da ingen planer, men var sliten. Viser ingen tegn til å invitere meg over for å henge, eller lage ny avtale, men er blid og "vanlig" under samtalen. Etter dette er det tyst som vanlig... Hva gjør jeg nå? Kjenner jeg kvier meg for å ta kontakt fordi han gjør meg usikker på hvor jeg har han.. Fremstår mligens som selvsikker ovenfor han, men har også en frykt for avvisning, eller fremstå som masete. Samtidig har jeg ikke lyst til å gi opp fyren, og bare fortsette med å ta initiativ for å se om han kanskje løsner på sikt.. - Ikke vet jeg.. :gjeiper: Hva tenker dere??
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #2 Skrevet 12. april 2011 Han vil ikke ha noe "forhold" til deg, eller til noen som helst for tiden, eller han er homo.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #3 Skrevet 12. april 2011 Jeg har en litt lignende situasjon. Dater en fyr som er veldig lite pågående når det gjelder jenter. Det er vel egentlig jeg som tar mest initiativ, men jeg føler han er veldig til å stole på, og jeg får følelsen av at han er veldig snill sammenlignet med playere. Jeg gir han i hvertfall en sjanse og tar tiden til hjelp, selv om kanskje det er jeg som tar mest initiativ. Jeg er også interessert i råd om hvordan man går frem for å gå gutter til å åpne seg litt mer, jeg har faktisk datet flere gutter som har liten erfaring med jenter selv om de er relativt atraktive, og jeg forstår meg lite på dem.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #4 Skrevet 12. april 2011 Jeg har en litt lignende situasjon. Dater en fyr som er veldig lite pågående når det gjelder jenter. Det er vel egentlig jeg som tar mest initiativ, men jeg føler han er veldig til å stole på, og jeg får følelsen av at han er veldig snill sammenlignet med playere. Jeg gir han i hvertfall en sjanse og tar tiden til hjelp, selv om kanskje det er jeg som tar mest initiativ. Jeg er også interessert i råd om hvordan man går frem for å gå gutter til å åpne seg litt mer, jeg har faktisk datet flere gutter som har liten erfaring med jenter selv om de er relativt atraktive, og jeg forstår meg lite på dem. Ja, jeg forstår hvordan du har det.. Min date er også en jeg føler jeg kan stole på, og ikke frempå med damer i det hele tatt. Til tross for at han er flott å se på.. Men det gjør det utrolig vanskelig å vite om han er genuint interesset eller ikke! Han sier alltid ja når jeg spør, og tok kontakt når jeg bestemte meg for å ikke ta kontakt. Kroppsspråket viser at han er interessert, og vennene hans sier at jeg må regne med å være pådriveren.. Men, det er vanskelig! Hvor lenge har dere møttes? Jeg har ikke lyst til å avskrive karen, men det bør i så tilfelle løsne litt når han blir tryggere på meg, ellers tror jeg at jeg vil ende med å føle meg litt forsømt.. -TS-
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #5 Skrevet 12. april 2011 Jeg har møtt han i et par måneder. Har faktisk snakket ganske åpent med han om det, og har ikke skremt han bort ennå tror jeg. Jeg har datet en lignende fyr tidligere også, han kom jeg ingen vei med, det fortsatte på samme måten i ovet et halvt år. Til slutt gadd jeg ikke mer. Dessverre er det litt vanskelig å holde på følelsene ovenfor gutter som ikke gir så mye tilbake. Det er jo det å få oppmerksomhet og at man føler seg spesiell og viktig som gjør at man blir forelsket, men når man må jobbe hele tiden selv blir litt av stemningen borte.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #6 Skrevet 12. april 2011 Jeg har møtt han i et par måneder. Har faktisk snakket ganske åpent med han om det, og har ikke skremt han bort ennå tror jeg. Jeg har datet en lignende fyr tidligere også, han kom jeg ingen vei med, det fortsatte på samme måten i ovet et halvt år. Til slutt gadd jeg ikke mer. Dessverre er det litt vanskelig å holde på følelsene ovenfor gutter som ikke gir så mye tilbake. Det er jo det å få oppmerksomhet og at man føler seg spesiell og viktig som gjør at man blir forelsket, men når man må jobbe hele tiden selv blir litt av stemningen borte. Ja, det er det jeg også kjenner på. Føler meg trygg på at han liker meg, men jeg mister liksom litt gløden... Får gi det litt tid og se ann om det bedrer seg! Hvis vennene våre har rett, og han er en feiging så skulle man tro at det bedrer seg når han blir trygg, meeen man vet aldri.. Det er kjipt at han ikke har gjort en effort hvis du har tatt det opp med ham, men det krever kanskje litt å endre det mønsteret? Det er så klart ganske behagelig å sette seg tilbake å få det servert, men dog kanskje ikke så typisk for menn med "innstinktene" dems.. :gjeiper: Ikke rart man blir forvirret, usikker og alt på samme tid!! -TS-
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #7 Skrevet 12. april 2011 Ja, jeg er både tålmodig og rastløs av meg, så jeg er veldig flink til å ta initiativ samtidig som jeg er veldig tålmodig med de jeg dater. Av en eller annen grunn dumper jeg alltid borti slike gutter som nesten ikke tar noe initiativ. Noen ganger lurer jeg også på om det kan være en spesiell årsak til at enkelte gutter er så tilbakeholdne. Om de kan ha blitt skremt bort fra jenter tidligere eller lignende. Jeg vil bare at han skal vise at han bryr seg litt
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #8 Skrevet 12. april 2011 Ja, jeg er både tålmodig og rastløs av meg, så jeg er veldig flink til å ta initiativ samtidig som jeg er veldig tålmodig med de jeg dater. Av en eller annen grunn dumper jeg alltid borti slike gutter som nesten ikke tar noe initiativ. Noen ganger lurer jeg også på om det kan være en spesiell årsak til at enkelte gutter er så tilbakeholdne. Om de kan ha blitt skremt bort fra jenter tidligere eller lignende. Jeg vil bare at han skal vise at han bryr seg litt hehe.. Jeg kjenner igjen den besrivelsen der!! Tålmodig med gutta, men rastløs innvendig.. Kan jeg ikke bare treffe en som det er full klaff med, og som digger å vise det? Lurer på om jeg narrer meg selv når jeg håper at han kan endre seg litt på den fronten..?
Steinar40 Skrevet 12. april 2011 #9 Skrevet 12. april 2011 (endret) Det er altfor mange muligheter og valgets kvaler i dagens samfunn. Mye enklere i tidligere tider når det bare dreide seg om å gifte seg. Folk flest har rett og slett ikke peiling på hva de vil. Eller for å si det på en annen måte; folk flest vil ha kaka, og spise den også! hehe Få i pose og sekk. Endret 12. april 2011 av Steinar40 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #10 Skrevet 13. april 2011 Det er altfor mange muligheter og valgets kvaler i dagens samfunn. Mye enklere i tidligere tider når det bare dreide seg om å gifte seg. Folk flest har rett og slett ikke peiling på hva de vil. Eller for å si det på en annen måte; folk flest vil ha kaka, og spise den også! hehe Få i pose og sekk. Ja, nettopp.. Det er derfor så ufattelig vanskelig å vite om man har møtt en feiging som er dårlig på å ta inititiv (som sagt av vennene), eller om han bare ikke er interessert! -TS-
Sophie-Ann Skrevet 13. april 2011 #11 Skrevet 13. april 2011 Jeg ville aldri kastet vekk tiden på en slik fyr. Enten vil han være med meg eller ikke. Er blitt for gammel til å spille sånne spill. Jeg sier rett ut hva jeg ønsker, ferdig med den saken. Jeg syns dere begge skal finne dere en mann som vet hva han vil og som gjør noe med det, istedet for en som går rundt grøten og ikke klarer å bestemme seg.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #12 Skrevet 13. april 2011 Jeg ville aldri kastet vekk tiden på en slik fyr. Enten vil han være med meg eller ikke. Er blitt for gammel til å spille sånne spill. Jeg sier rett ut hva jeg ønsker, ferdig med den saken. Jeg syns dere begge skal finne dere en mann som vet hva han vil og som gjør noe med det, istedet for en som går rundt grøten og ikke klarer å bestemme seg. Jeg tenker jo ofte slik, men ønsket at jeg var like standhaftig og tydelig som deg når det kom til stykket! -TS-
Cannavaro Skrevet 13. april 2011 #13 Skrevet 13. april 2011 Kort analyse da : han er en lukket person, tar ikke særlig kontakt og initiativ, hatt et kjipt brudd. Hvilke egenskaper liker du ved ham ? Hva er positivt ? Hva gir deg inntrykk av at dette er en person du vil satse på ? Det å treffe en person i en eventuell tidlig romanse fase er å balansere på en klippekant. Man er redd for å være for mye "på", avvisning o.s.v. Med mindre det sier "klikk" med en gang så er det jo en lengre periode man må gjennom for å bli mere kjent. Dersom han ikke viser denne evnen til å ta initiativ til å bli bedre kjent, hva er det som tiltrekker deg ved ham da ?? Jeg bare gir deg noen spørsmål for å komme lengre i tankeprosessen bak dette. Har ikke noe fasit svar på dette, men det er jo også opp til deg ; hva slags person er du ? og hvordan vil du tolke ham ? Ikke lett, men man hører om også mange offer for kjærligheten.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #14 Skrevet 14. april 2011 Kort analyse da : han er en lukket person, tar ikke særlig kontakt og initiativ, hatt et kjipt brudd. Hvilke egenskaper liker du ved ham ? Hva er positivt ? Hva gir deg inntrykk av at dette er en person du vil satse på ? Det å treffe en person i en eventuell tidlig romanse fase er å balansere på en klippekant. Man er redd for å være for mye "på", avvisning o.s.v. Med mindre det sier "klikk" med en gang så er det jo en lengre periode man må gjennom for å bli mere kjent. Dersom han ikke viser denne evnen til å ta initiativ til å bli bedre kjent, hva er det som tiltrekker deg ved ham da ?? Jeg bare gir deg noen spørsmål for å komme lengre i tankeprosessen bak dette. Har ikke noe fasit svar på dette, men det er jo også opp til deg ; hva slags person er du ? og hvordan vil du tolke ham ? Ikke lett, men man hører om også mange offer for kjærligheten. Takk! Dette var et flott innspill.. Jeg skriver inn analysen min, for jeg ser i større grad en del positive ting nå enn tidligere. Dette er de tingene som gjør at jeg ikke ønsker å avvskrive ham; - Ansiktet hans lyser opp når vi møtes. - Han stiller mange spørsmål om meg og de tingene som opptar meg. - Han er alltid tidsnok til møtene våre. - Han er positiv til å være med på det meste. - Han har bra verdier og orden på livet sitt. - Han beklaget seg når han følte at han ikke hadde det ryddig nok pga mye jobbing, når jeg var på besøk (og det så ganske bra ut). - Han har introdusert meg for kompisene sine. - Han gjorde en effort etter å ha glemt mobilen sin en kveld han var ute, og fikk lånt en mob for å si hvor han var. - Jeg trives i hans selskap. Vi har det kjempefint sammen, men det er perioden mellom treffene som er tøff, med lite kontakt. - Han klemmer meg alltid, og kysser meg når vi skilles, og sier at dette må vi gjøre igjen. - Han gir komplimenter på håret mitt, klær osv (men som oftest etter litt alkohol). - Han svarer alltid på sms og nr jeg ringer. - Jeg er tiltrukket av ham. Takk igjen! Dette var nyttig for meg -TS-
Cannavaro Skrevet 14. april 2011 #15 Skrevet 14. april 2011 Dette høres da flott ut ts ! Han virker jo å være både samvittighets- og tillitsfull. En du kan stole på og en som er tilstede med deg. Etter det du skriver så er han nok interessert i deg også (intro til kompisene er et sterkt signal). Spørs litt på hva slags avtaler dere gjør mellom møtene....er det slik : "skal vi møtes igjen fredag ?" (la oss si det er 5-7 dager mellom et møte). Er han mest mulig effektiv da ? Med jobb, trening, hobbyer eller annet ? Jobber han turnus, eller noe annet som tilsier arbeidspress f. eks ?? I starten av et forhold kommer også en innkjøringsperiode, med å falle inn i noen slags rutiner......han trenger litt mer tid enn deg for å tilpasses ??? Joda, ellers virker det som dere liker hverandre godt etter det du skriver Kanskje bare gå langsomt frem.....?
Gjest padawan Skrevet 14. april 2011 #16 Skrevet 14. april 2011 dette minner meg ganske mye om hun forrige jeg datet da hun var helt lik. til slutt gav jeg opp og kuttet all kontakt.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #17 Skrevet 14. april 2011 Dette høres da flott ut ts ! Han virker jo å være både samvittighets- og tillitsfull. En du kan stole på og en som er tilstede med deg. Etter det du skriver så er han nok interessert i deg også (intro til kompisene er et sterkt signal). Spørs litt på hva slags avtaler dere gjør mellom møtene....er det slik : "skal vi møtes igjen fredag ?" (la oss si det er 5-7 dager mellom et møte). Er han mest mulig effektiv da ? Med jobb, trening, hobbyer eller annet ? Jobber han turnus, eller noe annet som tilsier arbeidspress f. eks ?? I starten av et forhold kommer også en innkjøringsperiode, med å falle inn i noen slags rutiner......han trenger litt mer tid enn deg for å tilpasses ??? Joda, ellers virker det som dere liker hverandre godt etter det du skriver Kanskje bare gå langsomt frem.....? Jeg føler også det, og håper du har rett Vi har ikke vært så flinke til å lage en ny konkret avtale når vi har gått hvert til vårt. Dermed tror jeg vi begge blir gående å lure på om den andre fortsatt vil treffes igjen, og håpe at den andre tar kontakt først. Så vi har vært sammen på helga,uten kontakt det meste av uka, og da meldt hverandre nærmere helga igjen. Her savner jeg kanskje litt smser ell en tlf som bekrefter at vi liker og tenker på hverandre da?! Dersom jeg hadde sendt, så hadde han nok svart, men jeg blir litt usikker på om han synes det er alright, siden han ikke gjør det selv.. Han jobber turnus, en del netter, mest i på ukedagene, og trener en del. Slik at jeg fostår at han er opptatt da, men det er vel mer det lille tegnet på "affection" jeg savner. Tror vi er ganske usikre begge to, og jeg må ærlig innrømme at jeg foretrekker at mannen tar mest kontakt, fordi det er en trygg bekreftelse for min del. Så jeg utfordres i større grad nå.. Jeg veksler mellom å tenke at jeg bør være avventende og la det gå rolig fremover, til å tenke at jeg skal ta en del initiativ og vise tydelig at jeg tenker en del på ham?
Cannavaro Skrevet 14. april 2011 #18 Skrevet 14. april 2011 Ja nettopp det du sier her : "trygg bekreftelse" - er noe alle kvinner ønsker. Og ja, det er forståelig. Allikevel er nok ikke alle menn helt klar over det behovet der, og sender ikke ut de signalene. Selv så er jeg veldig oppmerksom på det og vil også ha en bekreftelse tilbake. Hvem som sender disse signalene først er ikke jeg så opptatt av, vil helst være ærlig uten noe spill og dill og dall. Jeg tenker nok at han vil sende deg signaler når han merker savn etter deg, men da må han ha mer ro og tid. Vekk fra jobb og trening. Et lite ; -savner deg, - gleder meg til vi treffes igjen, - ønsker deg en fin dag o.s.v faller heller ikke like naturlig for alle menn å skrive eller si (men, forsåvidt lettere å skrive kanskje...). Dette med å kjenne på følelser, et savn av nærvær og tanker er jo finurlige greier.....
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #19 Skrevet 14. april 2011 Ja nettopp det du sier her : "trygg bekreftelse" - er noe alle kvinner ønsker. Og ja, det er forståelig. Allikevel er nok ikke alle menn helt klar over det behovet der, og sender ikke ut de signalene. Selv så er jeg veldig oppmerksom på det og vil også ha en bekreftelse tilbake. Hvem som sender disse signalene først er ikke jeg så opptatt av, vil helst være ærlig uten noe spill og dill og dall. Jeg tenker nok at han vil sende deg signaler når han merker savn etter deg, men da må han ha mer ro og tid. Vekk fra jobb og trening. Et lite ; -savner deg, - gleder meg til vi treffes igjen, - ønsker deg en fin dag o.s.v faller heller ikke like naturlig for alle menn å skrive eller si (men, forsåvidt lettere å skrive kanskje...). Dette med å kjenne på følelser, et savn av nærvær og tanker er jo finurlige greier..... Ja, det er ikke alltid "plain sailing" når det er følelser inne i bildet :gjeiper: Jeg synes ofte det er lett å være selvsikker og frempå i starten, men at det blir vanskligere når følelsene og frykten for å miste kommer inn i bildet.. Det er nok det jeg begynner å kjenne på nå. Jeg anser det ikke som et nederlag å være den som tar mest initiativ, eller tar kontakt først.. Det er kanksje heller responsen man engster seg litt for. Dumt kanskje, for man utsetter bare et ubehag, som ville kommet frem på et tidspunkt allikevel. Men det er en vanskelig balansegang uansett..- Vi er forskjellige, med forskjellige behov. For mye vs for lite kontakt.. Jeg ønsker i allefall ikke å avvskrive karen riktig enda, så får vi se om det blir en utvikling når det går litt tid? Jeg får prøve å være litt modig, og se på det som en utfordring, og nyttig erfaring Takk for tilbakemeldingene
Gjest padawan Skrevet 14. april 2011 #20 Skrevet 14. april 2011 (endret) Et lite ; -savner deg, - gleder meg til vi treffes igjen, - ønsker deg en fin dag o.s.v faller heller ikke like naturlig for alle menn å skrive eller si (men, forsåvidt lettere å skrive kanskje...). tidlig i datingfasen har jeg litt noia for å si sike ting. vil jo ikke bli oppfattet som needy..... edit: fikset leif Endret 14. april 2011 av padawan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå