Lizz Skrevet 3. november 2003 #1 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg er gudmor til nevøen min som nå er 6 år. Jeg har lyst til å gi han en gave siden jeg er hans gudmor. Det er ikke en ting jeg kommer til å gjøre jevnlig. Men nå fant jeg ut at jeg hadde lyst å gi han noe. Han har og en søster som er noen år yngre enn han. Og jeg tenker litt på hvordan hun vil ta det hvis han får gave og ikke hun. Burde jeg kjøpe en liten ting til henne og? De to er de eneste tantungene jeg har. Prøver jo å behandle de likt. Men har lyst å gjøre litt stas på han som jeg er gudmor til. Noen som har noen formeninger her??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 3. november 2003 #2 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg synes ikke du skal gjøre forskjell på dem, sånt kan være veldig sårt for barn... Eneste untaket jeg kan se, er hvis den minstes gudmor gjør forskjell, sånn at du må "rette opp". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 3. november 2003 #3 Del Skrevet 3. november 2003 huff..sånt kan være sårt...Synes ikke du skal gjøre forskjell på dem jeg! Er så ekkelt å være den som blir "utenfor" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 4. november 2003 #4 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg har et fadderbarn, og sender mitt fadderbarn gave på dåpsdagen hvert år. Jeg er ikke fadder på hennes to småbrødre, og sender ingenting til de. Er man fadder har man lov til å gjøre litt ekstra stas på fadderbarnet sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2003 #5 Del Skrevet 4. november 2003 jeg er fadder til en lillebror.. sender både julegaver og bursdagsgaver til både den store og den lille.. mest rettferdig..! ingenting i forbindelse med dåpsdagene.. har tenkt å forstett med dette til og med konfirmasjonen for dem begge.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 4. november 2003 #6 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg synes ikke det gjør noe om du gjør litt forskjell, gudsønnen din bør få føle at han er litt spesiell. Når jeg gir gaver til mine gudbarn utenom jul og bursdager, gir jeg som regel en liten ting til småsøsknene deres. Jeg synes det ville være urettferdig overfor den jeg er gudmor til å behandle ham / henne likt med søsknene. Nå er det jo litt annerledes i ditt tilfelle, siden du er tante til begge, men litt forskjell synes jeg du kan tillate deg å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 4. november 2003 #7 Del Skrevet 4. november 2003 Hva med å høre med foreldrene til fadderbarnet ditt? Si hvordan du føler, kanskje de synes det er hyggelig? Om du kjenner Gudmor/Gudfar til de andre barna, kanskje dere kan gjøre dette for hvert deres barn? Alle barn fortjener og føle seg spesielle, men ingen fortjener og føle seg utenfor og tilsidesatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 4. november 2003 #8 Del Skrevet 4. november 2003 Å sende en liten hilsen eller gave på dåpsdagen synes jeg er fint, det å være fadder er jo tross alt knyttet til dåp. De andre barna har vel også faddere, og kanskje de får ekstra oppmerksomhet fra disse. Til jul og bursdag synes jeg alle skal behandles likt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå