Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg skal få min første lønn idag, så jeg har noen spørsmål. De har ikke kommet inn enda, så jeg lurer på når de skal komme inn?

Begynner nesten å bli litt redd for at jeg ikke får penger idag i det hele tatt. Har heller ikke fått noen lønnsslipp.

Noen som vet mer om dette? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte forresten den 21 mars, jobber på sykehjem - får jeg lønn i denne mnd selv om jeg begynte så seint?

TS

Skrevet

Når jeg begynte tok det to måneder før jeg fikk lønn, men tror det er vanlig å få det med en gang. Sa de ikke noe om dette på intervjuet?

Uansett så pleier ikke lønna å komme inn før etter kl. 13 hvis du har samme bank som arbeidsplassen, og etter 16. hvis du har annen bank.

Lønnsslippen kommer av og til før utbetaling, men som oftest i etterkant.

Det er jo bare å vente dagen ut for å se :)

Skrevet

Kommer ann på om dere har innestående som mange kommuner. Dvs at det du jobber i februar blir utbetalt i mars, det du jobber for i mars blir utbetalt i apil. Noen har enda en måned innestående, i allefall på de som leverer timelister.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer ann på om dere har innestående som mange kommuner. Dvs at det du jobber i februar blir utbetalt i mars, det du jobber for i mars blir utbetalt i apil. Noen har enda en måned innestående, i allefall på de som leverer timelister.

Ja, hvis det betyr det samme som at vi får lønn etterskuddsvis? :roll:

Om jeg ikke husker feil så sto det i kontrakten: Det du jobber 1 mars - 31 mars får du utbetalt 12 april.

Men er ikke heeeelt sikker

AnonymBruker
Skrevet

er det noen lønningsavdeling eller liknende hos dere? Jeg ville tatt kontakt med dem og spurt dem jeg. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har egentlig ikke peiling. Synes jeg har fått altfor dårlig informasjon.

Tror jeg bare venter å se om jeg får lønn i dag eller ikke :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å tenke på at jeg aldri har levert noen timeliste... :sukk:

Jeg har aldri hatt en jobb før, og jeg har aldri hørt om at timelister skal skrives.... Eneste arbeidsgiveren min sa var at jeg skulle levere skattekortet, for å så få lønn etterhvert.

Skrevet

jobber du faste tider? da skal du sikkert ikke levere timeliste... De fleste steder man leverer timelister har egne lister for bedriften, så denne hadde du nok fått...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber noen ganger 07.15 - 14.00 og andre ganger 14.45 - 22.00. Jeg har ikke allefall ikke fått noen timelister på jobben. :forvirret:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber noen ganger 07.15 - 14.00 og andre ganger 14.45 - 22.00. Jeg har ikke allefall ikke fått noen timelister på jobben. :forvirret:

Skrevet

Har du en fast stillingsprosent så blir lønn regnet ut fra det

Gjest Consensio
Skrevet

Om arbeidsgiveren din ikke har gitt deg noe timeliste, så skal du sikkert ikke skrive en heller.

Det kan hende at pengene kommer inn senere i dag, dersom de ikke er inne i løpet av dagen, så ringer du økonomiansvarlig på jobben din og spør om hva som kan ha skjedd.

Det er jo en mulighet for at du ikke får penger før på neste lønning siden du begynte så sent forrige måned.

AnonymBruker
Skrevet

Så det er slik at arbeidsgiver skulle ha gitt meg timeliste hvis jeg må levere det? Det er ikke slik at jeg må ordne dette selv, lage en selv eller noe?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal levere timeliste skal du ihvertfall få beskjed om hvor du finner dem og hvordan de skal fylles ut og leveres (på papir, på nett, osv.). Hvis du ikke har hørt noe og det ikke står noe i kontrakten din, skal du sikkert ikke levere lister.

AnonymBruker
Skrevet

Er du fast ansatt eller ekstra (d.v.s. tillkallingsvakt)?

Hos oss er det sånn at fastlønna betales forskuddsvis, den 15.

Det vi jobber ekstra får vi etterskuddsvis. Det vi jobber 19.03-19.04 får vi utbetalt 15.5.

Vi skriver ikke timelister for ekstratimer, da vi har Gat (et program hvor arbeidslistene er, samt der hvor vi legger inn ønsker om vakter, ferie og avspasering). Men vi MÅ godkjenne timene i GAT for å få det utbetalt. Gjør vi ikke det, så må vi vente til en ekstra måned med å få ekstratimer utbetalt.

Trodde de fleste kommuner brukte typ Gat-programmer om dagen, men mulig noen fortsatt gjør ting på gamlemåten?

AnonymBruker
Skrevet

Kommunen vår regner en arbeidsmåned fra 20 ene måneden til den 19 i måneden etter, for de som jobber på timer iallefall.

Vet at det er andre kommuner som regner arbeidsmåneden fra den 1 i måneden til den siste (30 eller 31).

AnonymBruker
Skrevet

Hvem skal jeg i såfall ringe hvis jeg er usikker? Arbeidsgiver eller den som har ansvaret for lønn?

AnonymBruker
Skrevet

Da ringer du arbeidsgiver.

Det kan også tenkes at arbeidsgiver ikke har klart å sende inn arbeidsavtalen din til lønningskontoret, og da får man heller ikke lønn.

AnonymBruker
Skrevet

seriøst?

jeg fikk ikke arbeidskontrakten før 8 april....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...