Gå til innhold

Brownies...NAM,NAM,NAAAAAAAM!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker brownies,det er jo så godt!

Dette er en oppskrift kjæresten min pleier å bruke,tror han fikk den av moren sin...men samme det,den er knallgod!

Når jeg kommer hjem etter en sliten dag på skole og jobb til hjemmebakte brownies og ordentlig god cappucino...IM IN HEAVEN :sjarmor: Vel,hvertfall frem til en uke senere hvor jeg finner ut at jeg har gått opp 1 kg etter å ha spist brownies 3 dager på rad :hoho:

BROWNIES

150 gr smør

50 gr firkløver,50 gr koke-sjokolade(eller 100gr av bare den ene,etter ønsket farge)

200gr sukker

2 egg

75 gr hvetemel

2 ss kakao

2 ts vaniljesukker

evt-75 gr valnøtter

Smelt sjokoladen og smøret i vannbad,men ikke la den bli for varm.

Bland egg og sukker godt sammen og la den stå noen minutter(til den blir nesten hvit og litt "boblete")Rør så inn sjokolade-smørblandingen.

Sikt sammen kakao,mel,og vaniljesukker og bland det inn i resten av røren evt med valnøtter.

Stek røren i en smurt liten langpanne(ca 20X30 CM)på rist i nest nederste rille i 165 grader ca 30 min.

La den få avkjøle litt etter du har tatt den ut!!Da for den tid til å bli sånn ordentlig god og seig..nam nam

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naaam... :D

Fikk nesten vann i munnen bare av å lese oppskriften...

Skal prøve den ut i morra...

Takk for oppskrift. :D

Skrevet

Svisj :o ............fort inn og fort ut................. :lol:

Skrevet

Hørtes kjempegod ut!! Har prøvd den du kjøper i en sånn gul pose og tilsetter smør og egg. Syns den og var god. Har du smak den? Liksom sååå enkel...... 'sukk' :oops:

Skrevet

SELVFØLGELIG har jeg smakt "brownies i gul jukse pose" :sjarmor:

Tror den er den beste du kan finne hvis du vil ha det halvferdig.

Har du forresten smakt den andre de selger?,i firkantet eske er det vel..

Den likte jeg ikke!Dessuten var den mye dyrere også.

Skrevet

Nei bare den i gul pose. Og da skal jeg heller ikke kjøpe noen annen, for den var jo kjempegod! Men tror jeg må prøve oppskrifta di en dag....!

Skrevet
Nei bare den i gul pose. Og da skal jeg heller ikke kjøpe noen annen, for den var jo kjempegod! Men tror jeg må prøve oppskrifta di en dag....!

Laget Brownies fra "gulposen" idag og de ble nyyydelige.

(hadde oppi hakkede valnøtter i tillegg)

Neste gang jeg skal lage slike, skal jeg prøve oppskriften din :D

Takk for at du delte den med oss!

Namnamnam!

Smurfa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...