_Nida_Michelle Skrevet 3. november 2003 #1 Skrevet 3. november 2003 Jeg elsker brownies,det er jo så godt! Dette er en oppskrift kjæresten min pleier å bruke,tror han fikk den av moren sin...men samme det,den er knallgod! Når jeg kommer hjem etter en sliten dag på skole og jobb til hjemmebakte brownies og ordentlig god cappucino...IM IN HEAVEN Vel,hvertfall frem til en uke senere hvor jeg finner ut at jeg har gått opp 1 kg etter å ha spist brownies 3 dager på rad BROWNIES 150 gr smør 50 gr firkløver,50 gr koke-sjokolade(eller 100gr av bare den ene,etter ønsket farge) 200gr sukker 2 egg 75 gr hvetemel 2 ss kakao 2 ts vaniljesukker evt-75 gr valnøtter Smelt sjokoladen og smøret i vannbad,men ikke la den bli for varm. Bland egg og sukker godt sammen og la den stå noen minutter(til den blir nesten hvit og litt "boblete")Rør så inn sjokolade-smørblandingen. Sikt sammen kakao,mel,og vaniljesukker og bland det inn i resten av røren evt med valnøtter. Stek røren i en smurt liten langpanne(ca 20X30 CM)på rist i nest nederste rille i 165 grader ca 30 min. La den få avkjøle litt etter du har tatt den ut!!Da for den tid til å bli sånn ordentlig god og seig..nam nam
Skusla Skrevet 3. november 2003 #2 Skrevet 3. november 2003 Naaam... :D Fikk nesten vann i munnen bare av å lese oppskriften... Skal prøve den ut i morra... Takk for oppskrift. :D
Gjest care Skrevet 3. november 2003 #3 Skrevet 3. november 2003 Svisj :o ............fort inn og fort ut.................
Titti Skrevet 4. november 2003 #4 Skrevet 4. november 2003 Hørtes kjempegod ut!! Har prøvd den du kjøper i en sånn gul pose og tilsetter smør og egg. Syns den og var god. Har du smak den? Liksom sååå enkel...... 'sukk' :oops:
_Nida_Michelle Skrevet 4. november 2003 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2003 SELVFØLGELIG har jeg smakt "brownies i gul jukse pose" Tror den er den beste du kan finne hvis du vil ha det halvferdig. Har du forresten smakt den andre de selger?,i firkantet eske er det vel.. Den likte jeg ikke!Dessuten var den mye dyrere også.
Titti Skrevet 4. november 2003 #6 Skrevet 4. november 2003 Nei bare den i gul pose. Og da skal jeg heller ikke kjøpe noen annen, for den var jo kjempegod! Men tror jeg må prøve oppskrifta di en dag....!
Smurfa Skrevet 4. november 2003 #7 Skrevet 4. november 2003 Nei bare den i gul pose. Og da skal jeg heller ikke kjøpe noen annen, for den var jo kjempegod! Men tror jeg må prøve oppskrifta di en dag....! Laget Brownies fra "gulposen" idag og de ble nyyydelige. (hadde oppi hakkede valnøtter i tillegg) Neste gang jeg skal lage slike, skal jeg prøve oppskriften din :D Takk for at du delte den med oss! Namnamnam! Smurfa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå