meelissa Skrevet 12. april 2011 #1 Skrevet 12. april 2011 Har trent jevnt og trutt helt siden januar i år, men har merket liten (ingen) variasjon på vekta, og regner med at dette har noe med kostholdet mitt å gjøre. Egentlig er ikke vekt så viktig, men har likevel lyst til å gjøre noen endringer for å virkelig få resultater av treningen.. Skjønner at man må ligge i underskudd. Regnet ut hvor mange kalorier jeg trengte, og havnet på ca 2500. Leste om noen som lå på 1500 kalorier per dag for å gå ned, og synes dette høres ganske smart og logisk ut, egentlig.. Men dere som gjør dette, har dere overskudd til å trene? Og HVA spiser dere? (Og hvor mange kcal ligger dere da på per måltid?) Synes det er vanskelig å finne fram i matjungelen.. Supertakknemlig for alle konstruktive svar!
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #2 Skrevet 12. april 2011 2500 hvis du er veldig aktiv da? normalt sett men hverdagsaktivitet ligger de fleste kvinner på 2000, og trekker da fra 500 kalorier, så vi ender opp på 1500. På dager jeg ikke trener ligger jeg på ca 1500, på dager jeg trener ca 1700. Jo mer bevegelse, jo mer mat trenger man. Slik løser jeg "problemet". Men nei, jogger også mye, og merker ikke noe forskjell på 1500 vs 1700 kcal på dagene jeg trener når det har skjedd.... Per måltid er jeg ca frokost: 4 knekkebrød med pålegg 300kcal Lunch: noe av det samme, eller brød,, eller havregryn 300kcal Middag: 550-650 kcal Mellom og kvelds: knekkebrød og en neve nøtter og 1 frukt.
Gjest tonjebs Skrevet 13. april 2011 #3 Skrevet 13. april 2011 1kg tilsvarer ca. 7000kcal, så da velger du litt selv hvor mange kcal du vil ligge på, regnet utifra dagsbehovet ditt..Men pass på å ikke spise for lite, for da går kroppen i "sparemodus" og vil ikke forbrenne noen ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå