Gå til innhold

Hvor mye koster spiralen?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal sette inn spiral, vet ikke helt hvilken.

Hvor mye koster den vanlige spiralen og hvor mye koster hormonspiralen.

Hvilken av disse anbefaler du, og hvorfor?

Hilsen Ronja_80 ikke innlogget :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kobberspiral og tror jeg skulle betale ca 400 for den. Men det var sent på ettermiddagen, og da legen var ferdig hadde kontordamen gått hjem så jeg skulle betale neste gang jeg kom. Dette hadde de selvfølgelig glemt da jeg var der på kontroll, så spiralen min er gratis! (Ok dette var litt på siden...)

I begynnelsen var jeg plaget med sterkere blødninger og sterkere smerter, men etter et drøyt halvår endret dette seg igjen. Nå har jeg mindre blødninger og smerter enn det jeg hadde uten spiral, så jeg er kjempefornøyd.

Har mange kjente som er veldig fornøyd med hormonspiralen også. Jeg kunne ikke ha denne da jeg reagerer på hormonene av en eller annen grunn.

Skrevet
Skal sette inn spiral, vet ikke helt hvilken.

Hvor mye koster den vanlige spiralen og hvor mye koster hormonspiralen.

Hvilken av disse anbefaler du, og hvorfor?

Hilsen Ronja_80 ikke innlogget :D

egentlig et spørsmål det ville vært lurest å spørre en lege om?

Skrevet

Mener hormonspiralen koster ca 1100. Jeg har hatt begge deler og er klart mest fornøyd med hormonspiral.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg glemte å spørre legen om hva de kostet, og må ta denne utgiften med på budsjettet mitt som er litt stramt nå før jul. Skal sette inn spiral neste tirsdag. På det andre spm mitt fikk jeg til svar fra legen at det var veldig individuelt hva som ble foretrukket av kvinner. Derfor spør jeg her.

Ronja_80 fremdeles ikke innlogget

Skrevet

Kan man sette inn spiral uten å ha vært gravid? Hvor sikker er en hormonspiral og hva er bivirkningene?

Skrevet

Kobberspiralen koster ca 400 kroner.

Vanlige bivirkninger er uregelmessige og større blødninger.

Uregelmessigheten vil som regel avta etter ca et års tid.

Gjest sunshine-t
Skrevet

hormonspiralen koster 1100 kr, som nevnt over ja.

anbefaler den på det sterkeste, jeg er jaffal veldig fornøyd med den

Skrevet
Kan man sette inn spiral uten å ha vært gravid? Hvor sikker er en hormonspiral og hva er bivirkningene?

Du skal helst ha vært gravid før du setter inn spiral i det hele tatt - hvorfor vet jeg faktisk ikke. Hormonspiralen er svært sikker fordi den i tillegg til å forstyrre miljøet inni livmora med sin tilstedeværelse (slik en vanlig spiral fungerer) slipper den ut en lav dose hormoner som gjør at livmora ikke er mottagelig for svangerskap.

Det at hormonene slippes lokalt i kroppen er også en fordel så du ikke får så mange bivirkninger av hormonene.

Bivirkninger? Vet ikke... Har ikke hatt noen...

Suz :blunke:

Skrevet

Hormonspiralen er billigere enn 5 års forbruk av p.piller. + den er kjempebra.

Selv om jeg havnet på sykehuset i 9 dager med kraftig infeksjon da jeg byttet til ny etter 5 års bruk.Tør ikke sette inn ny før jeg har fått de ungene jeg vil ha, men kommer til å bruke kun hormonspiralen senere.

Mindre en 1 av 1000 kan få infeksjon av å sette inn spiralen står det i bivirkningene-en må det jo vere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...