Gjest Donna Skrevet 3. november 2003 #1 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg lurer på om dere drar for gardiner eller bruker persienner om kvelden? Slik at ikke andre kan glo rett inn til dere.? Og - om dere bruker persienne- tenker dere da over at man er veldig synlig gjennom eh hva heter det da....mellom sprekkene i den mener jeg altså- når man ikke stenger helt igjen? Jeg og min kjære endte i het omfavnelse forran vinduene- og ikke før jeg såg speilbilde av oss slo det meg at vi stod på utstilling for en hver nysgjerrig sjel som kikket inn :oops: jeg var kjapp å dra for gardinene da! Jeg har alltid stengt igjen på kveldstid - for jeg liker ikke at andre kan se rett inn ...... Noen som gjør det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 3. november 2003 #2 Del Skrevet 3. november 2003 Niks, har ikke persienner, og har gjennomsiktig gardin om vinteren, og tett om sommeren (pga lys). Jeg sprader naken rundt likevel. Vi bor i 4. etasje da, ikke så lett å se fra gata. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 3. november 2003 #3 Del Skrevet 3. november 2003 Vi har de største stuevinduene! Fire stk...så vi har faktisk gardinene trukket for hele dagen..orker ikke at alle som kjører forbi skal kunne kikke inn!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 3. november 2003 #4 Del Skrevet 3. november 2003 Er så usosial (?) at jeg har lystette rullegardiner. I tilfelle krig. Og merkelige naboer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 3. november 2003 #5 Del Skrevet 3. november 2003 Har blondegardiner trukket for om dagen, og tettere gardiner på kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 3. november 2003 #6 Del Skrevet 3. november 2003 Nei. Vi har verken gardiner eller persienner i stua. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 3. november 2003 #7 Del Skrevet 3. november 2003 Fortrukket døgnet rundt. Jeg trekker dem fra av og til, men sambo trekker dem for igjen. Han har ikke interesse av at bussene som har stoppet på rødt gir passasjerene fritt innsyn når han kommer fra dusjen (det gjelder egentlig bare turistbusser eller andre kjøretøy der man sitter litt høyt da) Jeg har selvsagt heller ikke interesse av det da, men liker av og til å slippe inn litt lys... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 3. november 2003 #8 Del Skrevet 3. november 2003 Har persiennene nede om kvelden.. Dette av den grunn at vi har en bygård rett over her, som gjør at eventuelle naboer kan se RETT inn, å det liker jeg ikke... Mørke kirsebærpersienner, da ser ingen inn.. Ikke er det sprekker heller om man tar de rett vei... Gardinene trekker jeg aldri for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sinicola Skrevet 3. november 2003 #9 Del Skrevet 3. november 2003 Har alltid gardinene trukket for om kvelden! Har noen naboer på andre siden av veien som omtrent bor i vinduet :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 3. november 2003 #10 Del Skrevet 3. november 2003 Vi har stålfargede persienner og lange hvite gardiner i stua. Persiennene er alltid nede, men likevel åpne. Om kvelden vrir vi de mer igjen så ikke det blir så mye innsyn. Gardinene drar vi sjelden for. På soverommet derimot er både persiennene igjen og gardinene for om kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devi Skrevet 3. november 2003 #11 Del Skrevet 3. november 2003 Trekker gardinene for, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 3. november 2003 #12 Del Skrevet 3. november 2003 Nei huff, det er jo trist å sitte inne bak tette gardiner og ikke kunne se ut. Nå bor jo vi fire voksne mennesker sammen, så her er det ikke noen som gjør noe i fellesrommene som ikke tåler at folk ser på. På soverommene og badet er det selvfølgelig hindret innsyn. Er glad i å se ut, på folk omkring, været og fuglene i hagen. Og det ser trist ut med hus der alle gardinene er for slik at det ser helt mørkt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 3. november 2003 #13 Del Skrevet 3. november 2003 her er persienne nede ja. er ikke så mange som går forbi her, men det synes så godt for de som gjør det da. når jeg har gått tur så har jeg med skrekk sett hvor godt man kan se alt på kjøkkenet mitt. der er det ikke trekt for da, for vi er ikke der så mye på kveldstid, men stua der får ikke alle innsikt det er helt klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 3. november 2003 #14 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg syns det er forferdelig trist med gardiner trukket for...Bor i leilighet, men om naboene eller forbipasserende absolutt vil titte inn, så værsågod. Er da ikke statshemmeligheter vi driver med, liksom (Men jeg trekker for gardiner på soverommene om kvelden. Sprader heller ikke naken rundt foran vinduene) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 3. november 2003 #15 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg bor i 4. etasje, så det er ikke fare for at noen skal stå oppe i glasset og glo rett inn. Om folka i nabohusene ser over, så får de bare sette seg godt til rette med livet de ikke har, og glo. Det får bare være. Har ikke tette gardiner på badet (dusjrommet) heller. Det er måte på hva jeg gidder å tenke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 3. november 2003 #16 Del Skrevet 3. november 2003 Vi har alltid persiennene nede og lukket om kvelden. Noen ganger om dagen også men som regel ikke (må jo ha litt lys også). Liker ikke at folk kan stirre rett inn til oss. Heldigvis er det ikke så stort problem etter at vi flytta, men før bodde vi midt i sentrum og da det gikk folk forbi nesten hele døgnet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 4. november 2003 #17 Del Skrevet 4. november 2003 Trekker opp persiennene med en gang jeg er ferdig dusjet og påkledd om morgenen. Og lukker dem ikke før vi legger oss, eller er mer eller mindre avkledd Vi har nemlig tre store og høye vinduer og halvetasjen over har utsikt over stua og omvendt. Så er vi oppe og skal krabbe ut av senga, så kan fint nabene se det, om vi ikke har persiennene godt lukket. Ikke aktuellt... Ellers har vi ikke gardiner foreløpig,- synes egentlig det holder med persienner. Men mulig vi kjøper nye gardiner etterhvert bare for å pynte opp litt. Jeg takler ikke å dra ned persienner / trekke for gardiner før det VIRKELIG er nødvendig. Om noen ser meg og / eller sambo ser på tv eller spiser eller leker med pus og sprettballen, så er det ikke noen krise. Synes det virker hermetisk lukket når gardiner / persienner er nede hele dagen. ELSKER dagslys og sol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. november 2003 #18 Del Skrevet 4. november 2003 Ingen gjenboere der jeg bor nå, har bare gardiner ytterst på hver side av stuevinduet. Trekker ikke for, for det lar seg ikke gjøre. Nå skjer det heller ikke mye spennende i stua hos meg om kveldene da. Kikker du inn vil du se at jeg sitter og leser og at guttungen sitter foran PC'n eller i sofaen med gitaren. I annen etasje trekker jeg for gardinene når vi legger oss, for der kan man se inn fra parkeringsplassen og fra rekka ovenfor hvis man vil, og jeg går stadig i truse fra badet og inn på rommet. DET unner jeg ikke hvem som helst å se... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 4. november 2003 #19 Del Skrevet 4. november 2003 Trekker for gardinene når det begynner å bli mørkt. Har PCen og arbeidsplassen rett foran vinduet, og orker ikke å sitte på utstilling :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå