lille_lam Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 Jeg har bestemt meg for å ta et ordentlig tak og få litt bedre orden på økonomien, lurer derfor på om dere har noen enkle hverdagstips? - Jeg har tenkt at jeg ihvertfall skal slutte å bruke penger på blader... - Bruke brukte brødposer på nytt om de ikke er for tilgrisete.. - Slutte å kjøpe klær jeg vet jeg ikke kommer til å bruke.. denne blir vanskelig.. (jeg handler bare på nettbutikker hvor jeg betaler det samme beløpet hver mnd).. - Gå til banken min å få noen økonomiske tips i forhold til hvordan jeg kan bli kvitt gjelden min og hvordan jeg kan spare mer. Sikkert noen andre ting også som jeg ikke kommer på nå... Tar imot gode tips
Gjest Mynona83 Skrevet 11. april 2011 #2 Skrevet 11. april 2011 -Klipp i stykker kredittkortene! -Gå i matbutikken etter du har spist middag/er mett -Hold deg unna kjøpesenter/handlegater -Ta en øl mindre når du er ute på byn -Spis restemat i stedenfor å kaste det -Kjøp mat som er billig og varer en evighet - f.eks ris, couscous,risotto -Betale regninger på forfall - da slipper du purregebyr og renter, og du får beholde pengene dine på konto så lenge som mulig så du får (bittelitt) renter. 2
Tears.of.the.Sun Skrevet 11. april 2011 #3 Skrevet 11. april 2011 Jeg har bare ett eneste tips: Ikke bruk penger på noe mer enn strengt nødvendig!!
lille_lam Skrevet 11. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 11. april 2011 Jeg har bare ett eneste tips: Ikke bruk penger på noe mer enn strengt nødvendig!! He he, ja ikke sant
Gjest kaunis Skrevet 11. april 2011 #6 Skrevet 11. april 2011 (endret) Ver avholds ei stund, sjølv har eg bestemt meg for å ikkje drikke resten av 2011. Både for å spare peng, og for å sjå om eg fortsatt kan ha det moro utan alkohol. Slutt å kjøpe blader! Gå på biblioteket i stadenfor. Eg har ikkje fjernsyn, ser heller på nett-tv (NRK og tv3-play). Sleppe lisensen. Har to telefon-abonnement, frifamilie som eg bruke når eg ringje familien heilt gratis, og onecall-faktura der eg får 120 min. og 90 smsar i månaden gratis, nok for meg hvertfall. Også har ein Skype. Før brukte eg I.d, Decleor, Md formulations og Matis, men har funne billigare merker som eg tykkjer funker like bra. Har og slutta heilt å handle på helsekosten og parfymerier, alt er så mykje billigare på nettet! Eg bruke iherb.com, feelunique.com, tikei.se villigt. Prøver å kutte ned på brus-drikkinga, men verte det for gale kjøper eg first-price med fruktsmak, billig og godt, og på på Spar (trur eg, lenge sidan sist eg har handla på Spar)har dei 5 for 3-tilbod. Mamma handler alltid Jordan-tannkoster til rundt 20kr stk. Medan eg kjøper 4pk. frå firstprice til 9kr. Bruk tanntråd og pass på tennene dine! Endret 11. april 2011 av kaunis
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #7 Skrevet 11. april 2011 Jeg har bestemt meg for å ta et ordentlig tak og få litt bedre orden på økonomien, lurer derfor på om dere har noen enkle hverdagstips? - Jeg har tenkt at jeg ihvertfall skal slutte å bruke penger på blader... - Bruke brukte brødposer på nytt om de ikke er for tilgrisete.. - Slutte å kjøpe klær jeg vet jeg ikke kommer til å bruke.. denne blir vanskelig.. (jeg handler bare på nettbutikker hvor jeg betaler det samme beløpet hver mnd).. - Gå til banken min å få noen økonomiske tips i forhold til hvordan jeg kan bli kvitt gjelden min og hvordan jeg kan spare mer. Sikkert noen andre ting også som jeg ikke kommer på nå... Tar imot gode tips handle inn hver 10 dag. Skriv liste,få med deg middager for ti dager, grønnsaker og alle basisvarer,pålegg. da trenger dus tort sett bare melk og brød ellers.
Elise70 Skrevet 11. april 2011 #8 Skrevet 11. april 2011 handle inn hver 10 dag. Skriv liste,få med deg middager for ti dager, grønnsaker og alle basisvarer,pålegg. da trenger dus tort sett bare melk og brød ellers. Mest effektive tror jeg :gjeiper: Har bestemt meg fra enne uken så skal det handles en gang i uken og slutte med all små handling hver dag:) Blir fort 3-400 kr hver gang en er innom butikken:) Heng opp klær i stedet for å bruke tørketrommel.. Vær litt kjappere i dusjen .) Varmtvann bruker mye strøm... Flere pc"er på samtidig med støm i, bruker enormt med strøm:) Smør matpakke:)
Gjest kaunis Skrevet 12. april 2011 #10 Skrevet 12. april 2011 handle på tilbud... Min lenke Fantastisk!
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #11 Skrevet 12. april 2011 handle på tilbud... Min lenke Bare godteri og brus det er tilbud på om dagen?
Gjest Lille-pus Skrevet 12. april 2011 #12 Skrevet 12. april 2011 I hverdagen er gjerne det aller beste tipset ett du alt har fått; nemlig å planlegge menyen for 7 - 10 dager, skrive handleliste og prøve å holde deg til den Sørg for å ha basisvarer (tørrvarer som mel, havregryn og bakepulver) i hus Har du fryser så benytter du tilbudene når det er gode tilbud på varer som kan fryses(kjøttdeig for eksempel. Mye ost går også fint å fryse). Varer som toalettpapir og tørkepapir er det skikkelig gode tilbud på innimellom. Jeg synes det da lønner seg å kjøpe inn litt, det går jo med etterhvert Har du bil så prøv å finne den dagen i uken hvor bensin/diesel prisen er lavest i ditt område, og fylle da (i mitt område er den dagen sent på søndagen og tidlig mandag morgen) Ellers; sett opp budsjett (det gir en veldig god oversikt som er fint og nyttig å ha) Prøv å spare litt hver måned (eller hver 14dag om du har 14dagers lønn ). Sett opp sparingen som en autooverføring i nettbanken din, da surrer det av seg selv. Snakk med banken din (som du jo også sier selv) det er som regel veldig nyttig (kan være ganske koselig også)
Jesse Skrevet 12. april 2011 #13 Skrevet 12. april 2011 Sett opp et realistisk budsjett, og vær bestemt på å holde det budsjettet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå