Gå til innhold

Shopping som hobby

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så tabu å bruke 20 000-30 000 på klær i året?

Hvis man sier man har en annen dyr hobby som feks bilstyling, fallskjermhopping,gokart er det ingen som hever et øyenbryn engang. selv om det garantert går vel så mye penger på det.

Men med engang folk får det for seg at man handler mye klær er det ramaskrik og luksusfellen neste.

Snakker selvfølgelig om hvis man faktisk har råd til det og ikke handler på kreditt.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi mannehobbyer er tegn på intelligens, mens kvinnehobbyer er tegn på, eh, ja du vet, "kvinnfolk". *pling* :sminkedokke:

(For jeg er dum og deilig, juba jubaaaaaaaa. :digge: )

Lengre er vi dessverre ikke kommet :goodbye:

• Liker 1
Skrevet

Hvis man sier man har en annen dyr hobby som feks bilstyling, fallskjermhopping,gokart er det ingen som hever et øyenbryn engang. selv om det garantert går vel så mye penger på det.

Nåh... Både undertegnede og mange med meg vil nok heve begge bryn ved tanken på å bruke 20.000 på bilstyling og gocart, for å si det enkelt.

Alle hobbier koster penger, men det er jo grenser for hvor mye man kan bruke på det, særlig om man har familie og andre folk å ta henyn til.

Folk sitter jo på ræva og røyker opp 20.000 i året- det er vanvidd, det :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så tabu å bruke 20 000-30 000 på klær i året?

Men med engang folk får det for seg at man handler mye klær er det ramaskrik og luksusfellen neste.

Snakker selvfølgelig om hvis man faktisk har råd til det og ikke handler på kreditt.

tabu? Hobby? Har aldri hørt at noen sier at det er en hobby.

Derimot har jeg hørt de bruker shopping istedenfor psykolog. Det er terapi.

Jeg kunne glatt brukt 30.000 i klær utifra økonomi,men ser på det som bortkastede penger.

Etter 5 år vil det bli veldig mye klær i huset, det vil jo fylles opp. Og enda kan jeg kun gå med et antrekk i gangen, og et par sko.

Jeg kjøper dyre klær. Kun på salg. Har basisgarderobe.Skulle jeg kjøpt billige kjedeklær,så hadde jeg jo blitt kvitt de etter en stund. De blir fort stygge i vask osv,så da er det ikke problem å bruke mer penger enn nødvendig på klær. Jeg bruker pengene på andre ting.

Om du vil fylle huset ditt med klær,så må du jo gjøre det.

Skrevet

Jeg har 3 dyre hobbyer, Reiser, kortlaging og shopping. Jeg har penger til det, og synes det er snusfornuftig å tenke igjennom hva som trigger behovet som må dekkes i form av hobby. Så man ikke går overboard.

Der jeg kommer fra er det mye sport!!! Skiskyting, langrenn, hopp, håndball og fortball, sykkling, jakt og fiske. Dette ville jeg aldri brukt penger på!

Det er god mentalhygiene og bedrive sin hobby samme hva andre mener om hva du egentlig bør bruke dine egene hardttjente penger på...

Pytt sann sier jeg når noen tester ut sine egene grenser.

Så lenge jeg bruker det jeg kjøper og ingenting blir bortkastet,

i form av at ting ikke blir retunert og du ikke får penger igjen på kjøpet, men lar angrefristen gå ut på varer man ikke trenger/bomkjøp

-så har jeg god samvittighet. KA-CHING! :fnise:

• Liker 2
Gjest Chanè
Skrevet

enig med wonders. jeg bruker mye penger på hobbyen min og minst like mye penger på shopping. Jeg har råd til det, og plass til det. Så hvorfor ikke ? Mannen min har sin hobby som han bruker penger på, i tillegg er han klokkefrelst og bruker mye penger på så kjøpe seg dyre klokker. Og så ? Er det ikke vårt valg da?

Skrevet

Ja hva er det med menn og klokker??? Blier er én ting, men klokker til 100.000 lissom :sjenert:

Men for all del, ikke handle eller bruk penger du ikke har. Ts er inne på dette med holdningsproblem blandt folk som fnyser av pengebruk på klær...

Skrevet

Kjøp hva du vil og gi F i alle andre og hva de bruker sine penger på..har dessverre ikke noe annet svar og komme med..for det er virkelig ikke noe og bry seg om ! Uintelligente folk er dessverre i flertall !

Gjest Badabing
Skrevet

Hm.. 20.-30.000 var jo ikke så ille, så det kan jeg ikke se noe galt i. Men når jeg ser folk som shopper masse, masse som de ikke bruker eller trenger, da synes jeg det er en dårlig ting.

Synes man kan ha en litt etisk tankegang og ikke bare kjøpe for å kjøpe, men så lenge ikke ting bare fyller opp huset uten at man bruker det, kan jeg ikke se noe galt i shopping.

Jeg handler nok for minst det samme uten å ha det som hobby, og alt jeg kjøper kommer til nytte. Tror jeg aldri har kjøpt et klesplagg eller smykke jeg ikke har brukt, og jeg er flink til å reparere, gi bort og bytte klær med venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...