Gå til innhold

Weekendtur for studentpar på vestlandet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Vurderer å gi kjæresten min en weekendtur bort fra alt kjas og mas i hverdagen. Jeg har ikke så god råd (er student), og trenger derfor tips til fine/romantiske/avslappende steder man kan reise, gjerne med tog, med utgangspunkt i Bergen. Det må nesten være hotell eller lignende på stedet, ettersom vi ikke har telt eller noe. Noen tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

citybox.no ca 7 min gange fra tog stasjonen. ligger ganske sentralt og er økonomisk.

Jacobs apartment ligger i nærheten av torget og bryggen.

ellers har mann både calrion havnekontoret (på bryggen)

rica hotell. hotell norge. sas royal hotell, calrion admiral, er alle ganske sentrale, men har normale hotell priser.

AnonymBruker
Skrevet

citybox.no ca 7 min gange fra tog stasjonen. ligger ganske sentralt og er økonomisk.

Jacobs apartment ligger i nærheten av torget og bryggen.

ellers har mann både calrion havnekontoret (på bryggen)

rica hotell. hotell norge. sas royal hotell, calrion admiral, er alle ganske sentrale, men har normale hotell priser.

Nå misforsto du/jeg forklarte meg uklart.

Vi bor i Bergen, og vil derfor dra et sted utenfor Bergen. Men helst et sted man lett kan komme til (feks vha. tog).

Takk for tips likevel.. :)

-TS

Skrevet

Hva med en av Turistforeningens hytter? De har jo alt fra store betjente hytter (som blir mer hotellaktig) til små ubetjente hytter (der dere kan være helt alene hvis dere har flaks). Er ikke kjent i Vestlandsområdet, så det blir vanskelig å gi noen konkrete tips, men oversikt over alle hyttene ligger på http://ut.no. Prisene er ganske lave, i alle fall hvis du er medlem, og det er garantert avslappende!

Veit ikke når dere tenker å dra, men hvis dere vil være mest mulig alene ville jeg nok lagt turen utenfor påskeuka (men det sier vel seg selv). Oslo og Omegn Turistforening har et bookingsystem på sine hytter der man kan se hvor mange senger som er opptatt på de forskjellige hyttene, men jeg vet ikke om det finnes noe lignende her.

Skrevet

aaah, daså :)

Gol er en ganske fin og rolig plass. bo på pers resort og hotell, der har de jo ulike pris klasser. fine tur områder og har de fleste fastiliteter. :)

Skrevet

Kom til Florø! Bo på camping eller hotell og kos dere! Bare noen timer unna med båt og veldig kort vei hvis dere flyr (får billige billetter med fly hvis dere er tidlig ute). Her er det masse å oppleve! Fikk nesten lyst til å lage en romantisk weekend for dere :-) Det er mange helger det skjer spennende ting i Florø også!

Gjest Badabing
Skrevet

Hardanger, Stavanger, Geiranger, Aurland, Lærdal er alle fine plasser synes jeg :)

Ville kanskje valgt Aurland, det er omtrent 20 mil fra Bergen. Gå Aurlandsdalen, ta en båttur på fjorden, ta Flåmsbanen. Fantastisk vakkert der oppe, og finnes både billige gjestehus, campinghytter og hoteller. Aner dog ikke hvordan temperaturen er nå, men Aurlandsdalen i full blomst på våren kunne jeg godt tenke meg å se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...