Gå til innhold

Er det vanlig å betale for hår/sminke til forloveren?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min forlover vil at vi skal bestille pynting av hår/sminke hos samme frisør. Jeg og min kommende mann har et smalt budsjett, og har prøvd så godt vi kunne å gjøre bryllupet vårt så rimelig så mulig. Hvor vanlig er det å betale for frisør og make-up til forlover?

Videoannonse
Annonse
Gjest MrsTux
Skrevet

Da jeg var forlover, tok jeg det som en selvfølge at jeg skulle betale for meg selv.

Skrevet

Jeg var forlover til min beste vennine, og det var ikke snakk om at hun betalte engang. Vi var sammen hos frisøren. Jeg fikk en kjempe fin gave da, det er vanlig. Men jeg hadde aldri tenkt at hun skulle betale det engang. :)

Skrevet

Det er nok ganske vanlig siden forloveren ikke er en vilkensomhelst på ens bryllupsdag. Jeg betalte for hår/sminke til min forlover.

Nå kommer vel KG hylekoret og sier at NEIII det er IKKE vanlig der VIII BOOOR!!!!!!

Men jo, det er vanlig og blir ofte sett på som brudens gave til forloveren.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det forventes at hun reiser til frisør eller du krever at hun skal ha på seg en spesiell kjole bør du betale sånt, men hvis hun bestemmer selv trenger du ikke å betale.

• Liker 4
Gjest Fikira
Skrevet

Trodde også det var vanlig at bruden betalte.

En liten takk for at du stiller opp greie.

• Liker 1
Skrevet

Min forlover skal få gjøre som hun vil ihht hår og påkledning, så jeg kommer ikke til å betale evt frisør for henne. Hun liker å gjøre sånt selv uansett.

Vi skal være siste natta før bryllupet på hotellet der vi skal ha festen, med spa etc som jeg skal spandere. Men for min del er det for mer enn at hun ville være forloveren min.

• Liker 1
Skrevet

Vanlig eller ei, planen min er iallefall at eg skal beetale for min forlover. Synast det er ein fin gest, og så blir det ein god støtte å sitte sammen hos frisøren. Tenkker det blir ein optimal oppladning til bryllupet.

Er og mulig vi overnatta på hotell natta før. Då kjem eg til å batale dette. Men er ikkje heilt sikkert, sia det er ein kabal med barn ol.

• Liker 1
Skrevet

er det ikke en ære å få være forlover da? Skjønner ikke at man skal måtte ha igjen noen gave i form av håroppsett/kjole gave generelt for det? Jeg skal ihvertfall ærlig innrømme at jeg mildt sagt er furten over at min beste venninne vurderer å ha ei annen venninne enn meg som forlover. Fordi jeg ser på det som en ære om hun vil ha meg som forlover.

Jeg har faktisk aldri tenkt over dette som en ekstra utgiftspost. Synes det å gifte seg er dyrt nok som det er, så jeg og min samboer (som kanskje ikke tar oss råd til at jeg drar til frisøren engang) kommer ikke til å betale for at min forlover skal få håroppsett. Har aldri hørt at det er vanlig å gjøre det heller.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Har man råd er det en fin gave, men jeg ser ikke på det som vanlig nei, og utifra de bryllupsforum jeg har vært på så er det ikke så fryktelig vanlig heller. Noen gjør det, andre ikke. Jeg kommer ikke til å gjøre det, ser ikke helt hvorfor jeg skal gjøre det heller så lenge jeg ikke er den som legger føring på hvordan hun skal se ut. Selvsagt får hun en oppmerksomhet som takk bare så det er sagt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Er det vanlig at forloveren går til frisør og blir sminket da? Det er jo bruden som er i fokus. Hadde stylet meg selv jeg.

Skrevet

Er det vanlig at forloveren går til frisør og blir sminket da? Det er jo bruden som er i fokus. Hadde stylet meg selv jeg.

Det er kanskje mest vanlig hvis forlover er med når bruden skal dandere hår og sminke seg? Her blir nok ikke forlover med på det, og da blir det heller ikke så naturlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk aldri hørt om at bruden skal betale for dette. For meg høres det merkelig ut.

Nå er jeg "gammel" da, så hva vet jeg om hva som er vanlig i dag.

Skrevet

I våre dager er det vel nesten ikke snakk om hva som er vanlig lenger. Folk gjør jo som de vil likevel. Men for meg er det selvsagt at jeg skal betale frisør og sminke for forlover også. Og jeg er ganske sikker på at hun ikke overtar fokuset fra meg av den grunn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min forlover satte som krav at om hun skulle være forlover, så skulle hun få styling (frisør/makeup+ spa i forkant) pluss klær og sko...

Skrevet

Min forlover satte som krav at om hun skulle være forlover, så skulle hun få styling (frisør/makeup+ spa i forkant) pluss klær og sko...

Da ville jeg valgt en annen forlover, som setter vennskapet høeye enn som så. Man skal da ikke "tjene penger" på å være forlover? :klo:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Oi, det syntes jeg nesten hørtes litt frekt ut!

Jeg trodde dette var en ære i utgangspunktet jeg da, som ikke trenger noe ekstra oppmerksomhet. Hadde jeg blitt valgt som forlover, så hadde jeg regnet med å hjelpe til med planlegging, hjelpe til på dagen, holde tale og stå for egen sminke, hår og klær.

Den dagen jeg skal velge meg en forlover, så kommer nok ikke jeg til å ha råd til å betale alt for forlover.

Men hver sin lyst da selvsagt :sjenert:

Skrevet

Jeg synes det kommer litt an på hva bruden har av forventninger til forloveren. Hvis bruden har spesielle ønsker om hvordan forlover skal se ut på dagen eller at det stilles mange krav og oppgaver til hva forlover skal gjøre synes jeg det er på sin plass at bruden betaler. Jeg er selv forlover i år, og vi har avtalt at vi begge skal til frisør. Jeg regner med å betale alt selv, men det hadde vært hyggelig å bli påspandert selvfølgelig :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å være forlover i form av å være vitne til vielsen er helt klart en ære, men å arrangere utdrikningslag, holde tale, og hjelpe til med bryllupsplanlegging er en møkkajobb.

• Liker 2
Skrevet

Å være forlover i form av å være vitne til vielsen er helt klart en ære, men å arrangere utdrikningslag, holde tale, og hjelpe til med bryllupsplanlegging er en møkkajobb.

Tja, ikke alle forlovere er med på bryllupsplanleggingen, og personlig så vil jeg ikke ha noe annet enn en kveld med god mat som utdrikningslag. Ikke trenger hun å holde tale heller.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...