Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg postet i underforumet "generell debatt" også, men kanskje dette er mer passende?

Det gjelder altså en veninne av meg som har planer om å flytte til utlandet i ett år, hun kommer natutligvis til å melde flytting i folkeregisteret. Hun lurer på hvordan dette påvirker hennes rett til kommunal bolig.

Personlig, skjønner jeg ikke hvorfor det forandrer noe så lenge hun betaler husleien og holdet boligen ved like.

Er det noen som vet noe om slikt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke, men dersom hun melder flytting så kan jeg ikke se at hun har krav på boligen. Uansett så burde hun ha vett nok til å si opp slik at andre kan benytte seg av tilbudet all den tid hun ikke trenger boligen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan reglementet er rundt slikt aner jeg ikke. Men fra et moralskt ståsted så bør hun si opp leie av den kommunale boligen. Siden hun har muligheten til å flytte utenlands i et år, så er det nok mange som er mer vanskeligstillte enn henne som kunne trenge boligen!

• Liker 1
Skrevet

Men hun trenger jo boligen for å samvær med barnet sitt. Hun har en 12 år gammel sønn som hun har samvær en langhelg i måneden. I utlandet kommer hun til å bo hos moren sin, og trenger ikke betale husleie.

Hun kommer til å være her minst en gang i måneden, slik jeg har forstått det, vet ikke hvordan hun har råd til å reise så mye, men jeg tror hun har avtale med barnefaren om støtte til resiepenger for samværet.

Kan hun ikke beholde boligen da? Hva er lov og ikke lov her?

AnonymBruker
Skrevet

Istedenfor å bruke pengene på husleie til den kommunale boligen, så kan hun heller bruke de til å ta enn på hotell med ungen den ene gangen i månden hun er her.

• Liker 1
Skrevet

Istedenfor å bruke pengene på husleie til den kommunale boligen, så kan hun heller bruke de til å ta enn på hotell med ungen den ene gangen i månden hun er her.

Ikke dumt forslag, det med hotellet, kan foreslå til henne. Men kan skjønne at hun ønsker gutten føler seg hjemme og slapper av i sitt eget rom, enn på et hotellrom.

For hun nevnte at hun kunne bo hos en bekjent når hun er her som hun kan betale litt penger til, men det ville være for rart for gutten i følge henne.

AnonymBruker
Skrevet

Det vil vel være like rart for sønnen at moren bor i et annet land, og han bare får sett henne en helg i mnd. En helg i mnd, vil nok ikke gjøre at gutten føler stor tilknyttning til boligen og slapper mer av der enn på et hotellrom.

Og om hun vet hvilke uker det er hun skal være der, så kan hun sørge for å få leid det samme hotellrommet hver gang,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...