Gå til innhold

Hvor reiser man for å feste nå til dags?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor i Sør-Europa er det bra å reise på festetur for en venninnegjeng i 25-årsalderen?

Ikke Ayia Napa etc, for trashy og fjortisaktig :gjeiper: Men et sted med bra uteliv (som ikke inkluderer vikinghjelmer), musikk og stemning.. Samtidig som det er strandmuligheter og varmt.

Er Ibiza helt ut etter nittitallet? Noen som har vært der de seneste årene? (Og er det i det hele tatt trygt å reise dit, eller er det stor risiko for å bli dopet ned og solgt som traffickingslave eller noe :sjenert: )

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ibiza er verken ut eller 90-talls (de som tror og mener det, de vet ingenting om øya!) Og det er helt trygt ;)

Selvfølgelig, det er alltid en fare for at du blir spurt om du har dop/tilbudt dop/ser en som er påvirket, men de lokale myndighetene på Ibiza har strammet inn reglene på alle områder. Det betyr at klubbene må stenge tidligere og det slås meget hardt ned på salg/bruk av dop. Så det er langt fra det man så og hørte for ti år siden!

Ibiza er en fantastisk vakker øy med noen av middelhavets aller beste strender (sjekk Ses Salinas og den lille naboøya Formentera/Platjas des Illetes - så skjønner du hva jeg mener!)

Jeg har vært på alle typiske skandinaviske partysteder i Middelhavet som Kos, Ayia Napa, Zakynthos, Hersonissos og Magaluf -og Ibiza er ikke i den kategorien. Aldersnivået er høyere, 20-40 år, og det er generelt få skandinavere, men mest spanjoler, en del engelskmenn, tyskere og (eventyrlystne) amerikanere.

Det er mye kjendiser på øya (Kate Moss, Sylvester Stallone, Sienna Miller, Leonardo DiCaprio, Paris Hilton) - det er derfor en del svært eksklusive og dyre restauranter, utesteder, hoteller og barer som presser opp prisnivået. Det er jo selvfølgelig noe for alle, men øya er altså ikke en typisk charterøy i den forstand!

Selvfølgelig kan du ha en billigferie - eks. om du velger San Antonio (hvor alle britene drar) hvor det finnes vanlige barer og "happy hour", men skal du eks. på de store klubbene som Pacha (der David Guetta og Swedish House Mafia spiller hver uke), Space (Armin van Buuren) og Amnesia, belag deg på å betale 40-100 euro for en kveld, i tillegg koster vann 8-10 euro og drinker 10-15 euro. Så det koster å være kar! Skal du bo på et bra hotell i høysesongen (juni-august) koster det fort 1200-1500 kr natta.

Dyrt, men helt fantastisk! Jeg elsker den internasjonale atmosfæren og alle de eksentriske og vakre menneskene på øya! De peneste menneskene jeg noen gang har sett har jeg sett på Ibiza!

Standarden og nivået er høyt, og det betyr ingen restauranter med bilder av rettene de serverer! Her er det hvite duker og telys..

Det er absolutt en fordel om dere liker elektronisk musikk i form av chill-out, house, trance, techno.. for det er jo det som er selve hjertet og sjela på øya! Eks. David Guetta, Hed Kandi, Tiësto.. Eden er den mest kommersielle klubben på øya og får besøk av alle engelske hitsensasjoner som har herjet listene de siste månedene Tinie Tempah og Tinchy Stryder.

Men hvis dere drar er det mye og se å gjøre.. gamlebyen Eivissa er nydelig og en av Europas best bevarte! Solnedgang på Cafe Del Mar eller Mambo er også legendarisk :)

• Liker 2
Skrevet

Oi det hørtes gøy ut -- slik Mischa forklarer der. Fikk lys til å dra dit. Hadde vært gøy å dratt et sted hvor det også er litt eldre, ikke BARE en gjeng med 17-18 åringer fra Norge og Svergie som raver rundt og spyr ned gatene. Litt mix er best ;)

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Kan anbefale følgende:

1) Barcelona - her er det et fantastisk bra uteliv, i tillegg til bra strender og andre ting å gjøre, shopping etc. Anbefaler også å reise til byen Sitges som er ca en halvtime med toget. Bra strender, også fins klubben Pacha der. Anbefaler å bo ved Port Olimpic. Masse italienere for de som liker det :)

2) St Tropez/Nice - litt dyrere men utrolig bra uteliv. Her finner du kjendiser som Paris Hilton, Mick Jagger, diverse kongelige og engelske fotballspillere. Kjempebra atmosfære. Bra strender i nærheten, kan anbefale å dra på båttur i området. Hotell er dyrt, burde bookes asap.

3) Albufeira - lenge siden jeg har vært der men i følge mine portugisiske venner er det fortsatt et sydende uteliv om sommeren. mange kjente djs som opptrer på klubbene. Nydelige strender, bra hotellstandard. Mest engelskmenn/finner/tyskere og en del skandinaver. Ikke så ille mange norrmenn der faktiskt.

AnonymBruker
Skrevet

Marbella, Spania er flott! Bra uteliv både for de som liker bar-street-jumping med vikinghatter og de som heller vil på et fancy utested med dresscode og dyr champagne. For ikke å glemme alle de fantastiske beach-clubene som feks. Nikki Beach og Ocean Club. Fine strender, godt og varmt, hoteller i alle prisklasser og shopping kan gjøres i alt fra Louis Vuitton butikker til H&M og "jalla-shapper". Noe for enhver smak her, men IKKE et typisk charter-sted i det hele tatt. Veldig rent, pent og standarden på alt er veldig bra.

Jeg er selv en jente på 24 som bor her nede, så hvis du er interessert i mer info eller noe får du si ifra så skal jeg sende deg en PM :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...