Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det siste året fått ganske mye mørkere hår enn hva jeg vil. Nå er det mørke mørke brunt. Men ønsker det lysebrunt.

Hvordan få til dette på best mulig måte? Sist jeg var hos frisøren (for å klippe meg) spurte jeg, og de sa jeg overhodet ikke kunne bleke alt håret mitt, nei nei nei, usj og fy. Hørtes omtrent ut som det kom til å dette av om jeg gjorde dette. Hun mente jeg burde stripe det litt. Men har ikke lyst på striper, bare et par nyanser lysere brunt. All of it, ikke bare noen striper.

Hmmm, er det håpløst? Tenker jo ikke å bleke håret platina blondt, men bleke det litt, slik at det bare blir litt lysere...

:goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er håret ditt sinnsvakt slitt, siden de fraråder alt annet enn striping? Jeg har gått fra kullsort til stadig lysere rødt i løpet av de siste månedene, og håret mitt har overlevd fire runder med avfarging uten å falle av eller se veldig slitt ut. Jeg har riktignok vært religiøs med å pleie det, og håret mitt tåler endel, men å gå fra mørkt til lysere brunt vil jo ikke kreve runde på runde med avfarging- jeg ville spurt en frisør på en annen salong- få en "second opinion".

Skrevet

Er håret ditt sinnsvakt slitt, siden de fraråder alt annet enn striping? Jeg har gått fra kullsort til stadig lysere rødt i løpet av de siste månedene, og håret mitt har overlevd fire runder med avfarging uten å falle av eller se veldig slitt ut. Jeg har riktignok vært religiøs med å pleie det, og håret mitt tåler endel, men å gå fra mørkt til lysere brunt vil jo ikke kreve runde på runde med avfarging- jeg ville spurt en frisør på en annen salong- få en "second opinion".

Ja, will do :) Nei, håret mitt er ikke slitt. Og det tåler en del, men vil jo ikke ødelegge det da. Godt å høre at det har funket for deg :) Usikker på om jeg skal ta avfarging eller bleking, har tatt avfarving før og da ble det ganske rødt ja... noe jeg ikke kler :sukk:

Skrevet

Ja, will do :) Nei, håret mitt er ikke slitt. Og det tåler en del, men vil jo ikke ødelegge det da. Godt å høre at det har funket for deg :) Usikker på om jeg skal ta avfarging eller bleking, har tatt avfarving før og da ble det ganske rødt ja... noe jeg ikke kler :sukk:

Hvis du avfarger/bleker må du sannsynligvis farge over etterpå med nyansen du ønsker- selv om jeg ville ha rødt hår, måtte jeg farge over med rød farge etter avfarging- det var ikke gulrotrødt jeg var ute etter. ;) Men hvis håret ditt er i god form, bør det tåle en runde med avfarging og farging- du må pleie det godt i ettertid, proteinkur og masse fukt, men jeg tror ikke det vil falle av. :D

Men nå er jeg ikke frisør. Jeg er bare en vanlig dødelig. :D

Skrevet

Jeg skal gå fra mørkt brunt (er opprinnelig blond) til litt lysere brun, og jeg har kjøpt vanlig hårfarge i 2 nyanser lysere enn den jeg har nå. Er ganske sikker på at resultatet blir bra. For jeg vet at når det gjelder å gå fra brunt til lyst så må man gå trinnvis. Og 2 nyanser er passende. Det blir kanskje ikke store forandringen med det samme, men etter noen behandlinger så.

Det er også smart at du vet at håret ditt tar farge. Hvis det blir sånne flekker, kan det være smart å kjøpe litt sterkere farge hos frisøren f.eks.

Skrevet

sur avfarging!! Det er løsningen din ;) Avfarging laget med bleking sliter som f**n... ;)

Skrevet

[quote name=frisørmester :)' timestamp='1302553734' post='9107057]

sur avfarging!! Det er løsningen din ;) Avfarging laget med bleking sliter som f**n... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...