AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 Brystet mitt bare BOBLER opp med kviser den siste tiden. Herregud, som det ser ut!! Vet ikke hva som skjedde. Både kviser og sorte prikker/ hud orm. ALLE hår sekkene ned mot puppene er omgjort til sorte prikker/ hud orm. Dvs. når jeg klemmer på de kommer det sånn gult ut som om det skulle vært hud orm, er jo HÅR SEKKER!!! Fatter ikke hva som har skjedd. Hvorfor produserer kroppen min plutserlig så mye talg?? Det er samme over skuldrene og ryggen også, men verst er det på brystet. Kan jo ikke gå med vanlig genser en gang, det ser brutalt ut. Så kan vel like gjerne hoppe over sommeren og flytte til grønnland jeg Noen som vet hva som kan ha skjedd? Og hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det?
MilliVanilli Skrevet 11. april 2011 #2 Skrevet 11. april 2011 Prevensjon? Har du brukt en annen parfyme/bodylotion i det siste?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #3 Skrevet 11. april 2011 Går ikke på prevensjon lenger, bruker bare kondom. Har brukt parfyme ja, men bare den samme som alltid, men litt mer enn vanlig da, men sprayer på siden av halsen, ikke på brystet.
Rights Skrevet 11. april 2011 #4 Skrevet 11. april 2011 Høres ut som hormonforandringer.. Fått nytt merke P-piller? Du har vel tilfeldigvis ikke begynt med noen "slanketabletter" da, som ikke er helt lovlige ? Hva med mat.. har du begynt å spise noe du vanligvis ikke spiste, de siste 2-3 mnd? (F.eks melkeprodukter.. proteiner)
Tears.of.the.Sun Skrevet 11. april 2011 #5 Skrevet 11. april 2011 Høres for meg ut som du reagerer på noe mat du har spist. Det kan også skyldes vær-forandringer, f.eks hvis du har vært mye ute i solen i det siste. Eller som de andre nevner, kremer, lotion, såpe, osv.
Gjest LOGAN Skrevet 11. april 2011 #6 Skrevet 11. april 2011 Går ikke på prevensjon lenger, bruker bare kondom. Har brukt parfyme ja, men bare den samme som alltid, men litt mer enn vanlig da, men sprayer på siden av halsen, ikke på brystet. Har du da nylig sluttet med prevensjon?! Det kan være årsaken - det vil gå seg til - sol er bra - etter erfaring Men f.eks tette bomullstopper etc og varme gjør det værre!
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #7 Skrevet 11. april 2011 Nei, ingen p-piller og ingen slankepiller som er ulovlige Vet ikke, har spist som normalt. Været? Jo, har jo gått med mindre klær, men dette er vel bra for huden? Kan ikke skjønne at det skal ha noe å si, kroppen har jo liksom opplevd vinter-vår skiftet en DEL ganger før, uten vulkan utbrudd på brystet. Fortsatt litt sjokkert over at hår sekkene ned mot brystene nå har masse dritt inni seg.. Visste ikke at det gikk ann.
SmallTalk Skrevet 11. april 2011 #8 Skrevet 11. april 2011 Har dette kommet mer eller mindre over natten eller har det kommer snikende? Byttet vaskemidler i det siste? Spist noe du vanligvis ikke spiser? Brukt en ny solkrem ute i sola? Jeg er nesten fristet til å anbefale deg en tur til hudpleier. Salonger som fører MD Formulations har en spray som kan brukes mot kviser på bryst og rygg, og denne skal være ganske effektiv. Hvor gammel er du, forresten? Er du i tenåra så er ikke dette helt unormalt. Dersom du derimot er i midten av 20-åra eller eldre så er det ikke normalt.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #9 Skrevet 11. april 2011 Har dette kommet mer eller mindre over natten eller har det kommer snikende? Byttet vaskemidler i det siste? Spist noe du vanligvis ikke spiser? Brukt en ny solkrem ute i sola? Jeg er nesten fristet til å anbefale deg en tur til hudpleier. Salonger som fører MD Formulations har en spray som kan brukes mot kviser på bryst og rygg, og denne skal være ganske effektiv. Hvor gammel er du, forresten? Er du i tenåra så er ikke dette helt unormalt. Dersom du derimot er i midten av 20-åra eller eldre så er det ikke normalt. Kom kanskje over 2-3 dager. Er 23. Har spist normalt. Tror kanskje jeg får dra å få sjekket dette ja...
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #10 Skrevet 11. april 2011 Jeg foreslår lege/hudlege fremfor hudpleier. 2
Eske Skrevet 11. april 2011 #11 Skrevet 11. april 2011 Nå aner jeg jo ikke om du har langt hår eller ikke, men jeg prøver: Nye hårprodukter? Det er kanskje ikke supersannsynlig om det er et utbrudd over hele brystet, og spesielt ikke om du ikke har langt hår, men jeg tenkte det kunne være greit å foreslå. Jeg merket i alle fall stor forbedring på ryggen (og ikke minst på kvisene rundt hårfestet da jeg ble mer obs på å ikke få sjampo på huden!!!) da jeg f.eks ble ekstra påpasselig på å få skylt vekk alt av sjampo- og balsamrester fra kroppen etter dusj.
SmallTalk Skrevet 12. april 2011 #13 Skrevet 12. april 2011 Jeg foreslår lege/hudlege fremfor hudpleier. Hvorfor starte med å skyte spurv med kanon? Dersom man blir kvitt dette uten å ty til reseptbaserte midler så er vel det å foretrekke. Dersom det viser seg at f.eks MD sine produkter ikke fungerer (f.eks dersom dette er hormonelt betinget) så går man til hudlegen, men det kan være verdt å prøve dette først. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #14 Skrevet 13. april 2011 Kan det hjelpe å bare drikke vann en dag? Eller ta en sånn rense-kur? C-24 og sånt? Ts
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #15 Skrevet 13. april 2011 Hvis det kom over 2-3 dager, så høres det ut som allergisk reaksjon på noe. Hvor lenge har det vært sånn?
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #16 Skrevet 14. april 2011 Hvorfor starte med å skyte spurv med kanon? Dersom man blir kvitt dette uten å ty til reseptbaserte midler så er vel det å foretrekke. Dersom det viser seg at f.eks MD sine produkter ikke fungerer (f.eks dersom dette er hormonelt betinget) så går man til hudlegen, men det kan være verdt å prøve dette først. Nettopp fordi det har kommet over noen få dager og hun ikke har gjort noen endringer så kan det være mer alvorlig enn tilstoppede porer. Like greit å spare seg kronene.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #17 Skrevet 14. april 2011 Det har vært sånn i kanskje 1 mnd. Merker også at huden på ryggen er skikkelig fet. Liksom skikkelig fetlag som ligger utapå. Og jeg dusjer annenhver dag.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #18 Skrevet 14. april 2011 Har du begynt å trene mer? Det produserer hormoner som kan gi kviser på bryst og rygg.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #19 Skrevet 14. april 2011 Har du begynt å trene mer? Det produserer hormoner som kan gi kviser på bryst og rygg. Hmm, ja faktisk. Spinning. Har også brukt selvbruningskrem en gang til hun som lurte på det. Men det er en jeg har brukt mange ganger før da, og ikke reagert på. Uff, nei, tror jeg bare får gå innom hudpleier å spørre de, høre hva de sier i første omgang før jeg bestiller timer.
Norbertine Skrevet 14. april 2011 #20 Skrevet 14. april 2011 jeg ville tenkt hormonelle forandringer eller allergisk reaksjon, når det er så drastisk og du ikke kommer på noe spesielt du har gjort. Gå til fastlegen din og få tatt blodprøver om ikke annet, så kan han vurdere om du bør gå til hudlege. (Du kan ikke være gravid?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå