AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 Hei For snart 12 år siden døde en skolekamerat av meg. På den tiden var vi begge i 6 års alderen og gikk i sanme klasse. I løpet av årene som gikk på barneskolen så pleide vi alltid å besøke graven til vår tidligere medelev og legge ned bomster. Jeg ønsker ikke å gå i detaljer, men det som skjedde med den familien er ufattelig trist. Det er riktig nok noen år siden barneskolen og jeg tviler på at noen av mine tidligere medelever har vært og besøkt graven hans. Jeg har tenkt på dette en god stund nå og det er på tide å få det gjort Det er viktig for meg å vise at sønnen deres ikke er glemt, selv om vi bare var barn da dette skjedde. Jeg ønsker å legge ned noen blomster samt en liten hilsen. Kanskje legge igjen en liten lapp med teksten " En hilsen fra Dine medelever fra " Skolens navn " ( skolen som vi gikk på ) Er dette upassende ? Noen bedre forslag til hva jeg kan skrive, eller skal jeg droppe det? Kan jeg skrive mitt navn neders på lappen? Jeg ønsker ikke å trakke på tærne til familien. Jeg synes at dette er et vanskelig tema og jeg er usikker på hva som er akseptabelt og hva som er forkastelig. Takker for alle svar.
Gjest Normalfordeling Skrevet 11. april 2011 #2 Skrevet 11. april 2011 Jeg hadde bare blitt glad dersom noen hadde lagt ned en blomst og ev. noe mer på den graven jeg steller på. Det viser jo bare at flere bryr seg om og tenkter på vedkommende. Jeg hadde ikke skrevet på vegne av en skole/klasse, men heller en personlig hilsen.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #3 Skrevet 11. april 2011 Hei For snart 12 år siden døde en skolekamerat av meg. På den tiden var vi begge i 6 års alderen og gikk i sanme klasse. I løpet av årene som gikk på barneskolen så pleide vi alltid å besøke graven til vår tidligere medelev og legge ned bomster. Jeg ønsker ikke å gå i detaljer, men det som skjedde med den familien er ufattelig trist. Det er riktig nok noen år siden barneskolen og jeg tviler på at noen av mine tidligere medelever har vært og besøkt graven hans. Jeg har tenkt på dette en god stund nå og det er på tide å få det gjort Det er viktig for meg å vise at sønnen deres ikke er glemt, selv om vi bare var barn da dette skjedde. Jeg ønsker å legge ned noen blomster samt en liten hilsen. Kanskje legge igjen en liten lapp med teksten " En hilsen fra Dine medelever fra " Skolens navn " ( skolen som vi gikk på ) Er dette upassende ? Noen bedre forslag til hva jeg kan skrive, eller skal jeg droppe det? Kan jeg skrive mitt navn neders på lappen? Jeg ønsker ikke å trakke på tærne til familien. Jeg synes at dette er et vanskelig tema og jeg er usikker på hva som er akseptabelt og hva som er forkastelig. Takker for alle svar. Tror de fleste ville satt pris på det,men råder deg til å legge ved en lapp hvor det står hvem det er ifra. Slik slipper fam å lure og tenke
karolinn Skrevet 11. april 2011 #4 Skrevet 11. april 2011 Jeg ville skrevet mitt eget navn. Det er jo du som gjør det, så syns ikke du skal skrive "dine medelever". Hvis ikke holder det jo mye med bare et lys og en blomst også.. bare det at noen har vært der. Bra initiativ ! 2
pantora Skrevet 12. april 2011 #5 Skrevet 12. april 2011 Kjempefin ting å gjøre!! Ikke upassende i det hele tatt.. Men som nevnt her, skriv navnet ditt, du
FoxyFish Skrevet 12. april 2011 #6 Skrevet 12. april 2011 Det høres bare fint ut synes jeg. Det er godt å vite at det finnes noen som bryr seg, men jeg vil som de andre råde deg til å skrive navnet ditt.
Wonders Skrevet 13. april 2011 #7 Skrevet 13. april 2011 Du er veldig omtenksom, legg på lys og blomster på graven du. Tror familien ville satt pris på denne gesten. Du trenger ikke skrive kort. Om du vil skrive noen ord og være annonym kan du signere med Venn. Å så koselig til påsken da, og godt for deg å vite at du tok skrittet til graven. Skulle ønske flere gjorde dette. Av oss unge er det veldig få har jeg inntrykk av som legger ned kranser og tenner lys. Jeg er vokst opp med mange i min familie som brukte søndager til å "hilse på" rydde, legge ned friske blomster om det trengtes, vanne og legge nye lys eller sette i lys i lykter hos våre respektive. Det er på en måte både trøstende og lindrende og minnes livene dems mens vi vandrer blandt deres hvilesteder. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå