Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har spottet litt i dag på dag 22 av syklusen, og er prøver. Det høres jo ikke ut som en festeblødning, så.. Hva kan det være? Jeg tenker ut ifra et ikke-gravid perspektiv :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Emo Fisk
Skrevet

Spotting kan komme av mange ting. Du nevner selv festeblødning. Det er ikke alle som opplever det. Jeg har opplevd det engang, og da som spotting, rosa utflod.

Ellers kan det være så enkelt som at slimhinnene dine i skjeden er litt såre, og blør litt. Det kan være hormonforstyrrelse, eller at mensen kommer tidlig denne gangen.

Er det noe annet på gang? Magevondt eller lignende?

AnonymBruker
Skrevet

Spotting kan komme av mange ting. Du nevner selv festeblødning. Det er ikke alle som opplever det. Jeg har opplevd det engang, og da som spotting, rosa utflod.

Ellers kan det være så enkelt som at slimhinnene dine i skjeden er litt såre, og blør litt. Det kan være hormonforstyrrelse, eller at mensen kommer tidlig denne gangen.

Er det noe annet på gang? Magevondt eller lignende?

Vel, til meg ser det ut som begynnelsen av mensen, ikke rosa utflod, det er derfor jeg føler at jeg kan utelukke festeblødning :)

Hvis det hadde vært slimhinnene, ville ikke blodet ha vært friskere da? Trodde brunt betydde gammelt, eller noe? Er ikke helt med på dette kjenner jeg :P

Jeg har vanligvis litt lange sykluser, 30-33 dager, og har aldri opplevd kortere enn 29, så jeg tviler på at det er mensen. Men hvis det skulle være det, hva kan forårsake slikt?

Kjenner absolutt ingenting nå. Ingen smerter, ikke oppblåst, ikke kvalm, svimmel.. Ingenting! :P Vanligvis så kjenner jeg disse tingene før tanta kommer - men bestemte oss denne mnd. for å bare ha sex når det hendte naturlig og ikke tenke på EL osv., så denne gangen har kroppen min oppført seg mer normalt - ingen falske symptomer, godt!

Hormonforstyrrelser... Hva kan disse komme av? (Jeg har ikke gått på prevensjon).

Skrevet

Jeg har vært plaget av spotting de siste 3 syklusene. Det har kommet mellom dag 14-20 ca, og vart en stund. Også har det blitt borte en ukes tid før mensen.

Var hos gynekolog for en uke siden pga dette, og hun sa at spotting såpass sent i syklusen gjerne er tegn på progesteron-mangel. Slimhinnen støtes ut for tidlig (mener det var det hun sa..?)

Jeg har ikke tatt prøver enda, så vet ikke om dette stemmer i mitt tilfelle.

I motsetning til deg har Jeg gått på p-piller i 10 år, så mulig det var derfor hun dro den konklusjonen. Hormonene er gjerne litt på tur etter så mange år på piller. Jeg fikk beskjed om at det vil løse seg av seg selv over tid, eller så kunne jeg få hormontilskudd. Vet ikke helt hva jeg gjør enda...

Jeg vet at spotting kan forekomme litt innimellom uten at det er noe galt. Hvis det gjentar seg i flere sykluser er det sikkert lurt å ta turen til legen og få svar på om det er noe galt :)

AnonymBruker
Skrevet

Well, nå vet jeg iallfall ikke hva som skjer!! BEKLAGER FOR DETALJER!!

Skulle sjekke slimet / spottingen i går og satt inn en finger. Etterpå skulle jeg gå og legge meg, også kjente jeg at det RANT mellom føttene mine. Løp tilbake på do, og da var det det merkeligste jeg har sett. Heeelt tynt blod, rødt i fargen. Dette har aldri skjedd før - mens-blodet mitt er jo seigt/slimete med klumper - dette så ut som vannutblandet vanlig blod!

Satte inn en liten tampong og da jeg våknet i morgest hadde det ikke kommet noe "mer" på den enn det som kom i går, dvs. at dette var ikke en langvarig blødning men heller en som stoppet raskt. Det kan jo også virke som at den kom fra skjedeveggen??!

I dag har jeg fortsatt med litt blod-tilblandet spottin, men ikke nok til at jeg vil kalle det mensen.

Hva skjer!? :kjefte:

Gjest Alabama
Skrevet

Kanskje du har fått en rift i skjeden?

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du har fått en rift i skjeden?

Ja, det er det eneste logiske jeg kan tenke meg også! Får håpe at dette er tilfellet - blir litt nervøs for celleforandringer, karsinom in situ osv... :/

Gjest Alabama
Skrevet

Kan være mensen som er på vei også. Jeg pleier å ha stabil syklus på 28 dager, en dag til eller fra, og så plutselig hadde jeg 22 dager. Opplevde en gang å begynne å spotte et par dager før mensen også, selv om dette aldri hadde skjedd før.

Hvis du får mensen til vanlig tid, men blødningen fortsetter, da ville jeg tatt en tur til legen.

Men man skal jo ikke utelukke festeblødning helt!

Lykke til!

Skrevet

Har opplevd dette flere ganger. Jeg sliter med kort lutealfase og har fått mensen på dag 23-24. Har ved flere tilfeller fått tynnblodig mensen, uten særlig forvarsel eller typiske mensen tegn. Kan være for lite progesteron som gjør at kroppen støter ut "mensen" før det skal.

Kan hende dette bare er "engangstilfelle", ville ikke bekymret meg så mye hvis du til vanlig har regelmessige sykluser og normal lutealfase. Men rart at du ikke blødde mer enn en kveld/natt?!

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd dette flere ganger. Jeg sliter med kort lutealfase og har fått mensen på dag 23-24. Har ved flere tilfeller fått tynnblodig mensen, uten særlig forvarsel eller typiske mensen tegn. Kan være for lite progesteron som gjør at kroppen støter ut "mensen" før det skal.

Kan hende dette bare er "engangstilfelle", ville ikke bekymret meg så mye hvis du til vanlig har regelmessige sykluser og normal lutealfase. Men rart at du ikke blødde mer enn en kveld/natt?!

Ja, nei det har satt igang igjen og er som en svak menstruasjon med brunlig utflod. Spent på om jeg får en ordentlig mens rundt IKM, eller om dette faktisk er hele "greia".. Vet ikke hvordan jeg skal loggføre denne syklusen akkurat *undrer*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...