Niennas Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 Heisann! Vi skal snart til Tyskland for å handle litt alkohol til bryllupet. Vi som gifter oss er i begynnelsen av tyveårene, og vi skal ha åpen bar. Vi skal ha både øl, vin (rød, hvit og rosè), brus og drinker. Men jeg er fryktelig usikker på om hvor mye sprit vi skal kjøpe til drinkene. Hva er vanlig per hode? Et lite regnestykke: Det er invitert 60 stk. (så langt har 45 sagt ja, gjetter på at det blir noen fler også). 35 av gjestene er mellom alderen 18-30 år (De jeg ser for meg drikker mest). 7 er for unge eller er gravide at the moment bryllupet skjer. 3 er besteforeldre, så hvis de drikker, så tror jeg ikke de drikker mye, og iallefall ikke drinker. 15 av gjestene er et sted mellom 30-60 år. jeg gjetter på at her er det litt mer førere, og noen av disse har med seg de 7 som er for unge, så disse er heller ikke stordrikkere. Hvor mange drinker bør jeg regne per pers?
Gjest Skrevet 12. april 2011 #2 Skrevet 12. april 2011 Kanskje du kan ha nytte av denne? http://www.festplanlegging.no/2008/07/hvor-mye-alkohol-trengs-til-festen.html
Niennas Skrevet 12. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. april 2011 Kanskje du kan ha nytte av denne? http://www.festplanlegging.no/2008/07/hvor-mye-alkohol-trengs-til-festen.html Moose, jeg er deg takknemlig!
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #4 Skrevet 12. april 2011 Vi brukte også den som en rettesnor, og det var aaaaaltfor lite. I snitt gikk det en flaske vin, 2-3 glass musserende til hver. I tillegg gikk det totalt 5 kasser øl og 4-5 helflasker sprit. Vi var ca 60 stk, av disse var nok 50 "stordrikkere".. Dette var totalt fra start til slutt på kvelden, inkl middag.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #5 Skrevet 12. april 2011 Var forresten mer sprit, glemte at det gikk 2 flasker baileys og 2 flasker cognac etter middagen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå