Gjest jente21 Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 I dag tidlig oppdaget jeg en gulaktig kul på våtkanten øverst i øyet. Nå vet jeg ikke hva dette kan være og jeg ble litt skremt, hva om den vokser seg større? Er det noen som har erfaring med dette og vet hva det kan være? Litt skummelt at den er på våtkanten og at den er litt borti øyet...
karolinn Skrevet 11. april 2011 #2 Skrevet 11. april 2011 Er det ikke bare proteiner (øyerusk) som har samlet seg i løpet av natta? Eller en fettklump. Se det ann i løpet av dagen, så er det jo bare å ta seg turen til legen om du er bekymret og det ikke er noe forandring
Sugerøret Skrevet 11. april 2011 #3 Skrevet 11. april 2011 gjør den vondt? Kansje være Sti på øyet? Betennelse i en hårsekk? http://www.doktoronline.no/lex/s/Sti.html http://nhi.no/oye/oyelokkslidelser/sti-pa-oyet-hordeolum-3564.html
ntbn Skrevet 11. april 2011 #4 Skrevet 11. april 2011 Hvis det er en sånn bitteliten kul på våtkanten, kan det bare være litt rusk som har dannet en slags kvise, jeg bare "skraper" det bort med neglen.
Gjest jente21 Skrevet 11. april 2011 #5 Skrevet 11. april 2011 Takker for svar! Jeg prøvde å fjerne den med neglen, men det var ikke mulig å skrape den bort. Den er veldig liten og sees nesten ikke, men litt ekkelt at den er i våtkanten og kommer borti i øyet. Skal vente i et par dager for å se om den forsvinner, hvis den ikke gjør det, må jeg vel ta turen innom legen. Det gjør ikke noe vondt når jeg ikke tar på den, men da jeg prøvde å fjerne den i sted fikk jeg litt ubehag. Jeg kan vel utelukke at jeg har sti på øyet, da denne "kulen" ikke har kontakt med øyenvippene (selvom den er veldig nær)
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #6 Skrevet 11. april 2011 Jeg hadde en sånn bitteliten klump på våtkanten en gang. Gjorde ikke vondt, men når jeg pirket borti den var det ubehagelig (klarte jo ikke la være å ta på den hele tiden..). Fikk den ikke bort med neglen, så tok en liten nål, og stakk såvidt borti den. Da forsvant den Men du må jo seff se an om dette kan fungere på deg også!
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #7 Skrevet 11. april 2011 Sikkert øyebetennelse. Bruker du kontaktlinser? Da er du litt utsatt. Jeg har hatt en del øyebetennelse. Det er ikke farlig, men ubehagelig og må behandles med pencilin.
Ragg Skrevet 17. august 2011 #8 Skrevet 17. august 2011 Det er sikkert herpes, kan fåes på våtkanten på øyet. Jeg har det også.
Giacomo_P Skrevet 17. august 2011 #9 Skrevet 17. august 2011 (endret) Hvordan ser den ut? Form? (Regelmessig, flat, rund utstående etc.) Farve? Diameter? Er det rødt/varmt rundt den? Gjør det vondt? Hvor nøyaktig sitter den? Forandrer den seg? edit: en del andre har kommet med forslag som virker litt dramatiske. Ikke la deg skremme av det. Sånn som du har beskrevet det til nå, virker det ikke så dramatisk, men jeg vet jo ikke andet enn hva du har skrevet. Endret 17. august 2011 av Giacomo_P
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2011 #10 Skrevet 17. august 2011 Nå har dette forhåpentligvis gått over...
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2011 #12 Skrevet 17. august 2011 Er du TS? Nei, da hadde jeg visst om det var forsvunnet Men at noen kommer tilbake og skjekker en tråd de har skrevet for 4 måneder siden, uregistert (og dermed ingen varsel på mail) er rimelig optimistisk.
Giacomo_P Skrevet 17. august 2011 #13 Skrevet 17. august 2011 Nei, da hadde jeg visst om det var forsvunnet Men at noen kommer tilbake og skjekker en tråd de har skrevet for 4 måneder siden, uregistert (og dermed ingen varsel på mail) er rimelig optimistisk. Oi, jeg sjekket ikke datoen. Takk skal du ha. Da tror jeg heller ikke det er noen respons å vente.
Gjest Lisa Skrevet 23. oktober 2011 #14 Skrevet 23. oktober 2011 http://www.dermatologi.no/hudsykdommer-a-g-fettkul.html http://www.dermatologi.no/hudsykdommer-t-%C3%85-xanthelasmer.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå