AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 Dere som er foreldre til barnehagebarn : har dere sluttet å kle på barnet ullstrømpebukse og ulltrøye allerede? Ser ut for at det blir tidligere vår i år enn det ble i fjor
Hedda-78 Skrevet 11. april 2011 #3 Skrevet 11. april 2011 Å ja, for lenge siden! Her er det 12 grader og sol i dag, så ulla er lengst bak i skapet, nå ja! Han er 2,5 år og dauer av varme hvis han har på seg strømpebukse OG bukse. Det er enten eller. Selv i vinter brukte han sjelden ull. Ute bruker han en vår/høstdress utenpå inneklærne, ikke noe mellomlag.
Gjest pysepusen Skrevet 11. april 2011 #4 Skrevet 11. april 2011 Nå har jeg ikke barnehagebarn enda, men han bruker ull fremdeles og kommer til å gjøre det en god stund. Ihvertfall bodyen. Jeg hadde gjort det samme om han hadde gått i bhg
Tussi! Skrevet 11. april 2011 #5 Skrevet 11. april 2011 Nå har vi ei jente da. Så hun har bare en kjole utenpå ulla. Og inne i barnehagen går de uansett bare i body og strømpebukse. Ulla er genial nå med alt vannet og når hun bader i vanndammene. Men det tørker vel sakte opp nå, og da kan vi vel etterhvert kutte den ut.
liv Skrevet 11. april 2011 #6 Skrevet 11. april 2011 snart femåringen har fortsatt ull underst. Det er forøverig 30 grader her i sola ser jeg (så jeg må vel ut å finne noe annet enn reimadressen til å ha på utenpå ullet.
Gjest Kosejenta Skrevet 11. april 2011 #7 Skrevet 11. april 2011 Å ja...ulla forsvant for mange uker siden.. og i dag gikk 5åringen uten strømpis å...men han har med fleecedress og utedress slik at han kan bytte når de skal ut. Det er jo over 20grader og han er veldig varm av seg.
Arkana Skrevet 11. april 2011 #8 Skrevet 11. april 2011 Det har vi ikke brukt på lenge. Her er det godt over 10 grader.
Jens Skrevet 11. april 2011 #9 Skrevet 11. april 2011 Selfølgelig. Her har det vært 18 grader idag. Er jo tortur å måtte leke rundt i ullundertøy i dette strålende været!! 1
*Mocca* Skrevet 11. april 2011 #10 Skrevet 11. april 2011 Ja, lenge siden, Idag har det vært 20grader i skyggen og herlig vær, fant endelig frem joggeskogene idag.
Fillay Skrevet 11. april 2011 #11 Skrevet 11. april 2011 Ja, det er flere uker siden. Idag har det vært t-skjorte og vanlige buker på med joggesko.
Vibi Skrevet 11. april 2011 #12 Skrevet 11. april 2011 Her hadde (snart) toåringen på seg kortermet body under genseren og parkdressen. Er netsen 20 grader her på Østlandet idag, og ikke en vanndam i mils omkrets, så ulla er lagt bort foreløpig.
nickless Skrevet 11. april 2011 #13 Skrevet 11. april 2011 Her er nå ca 10 grader , vi har nå byttet ut ulla i bomull , men den er ikke pakket langt bort , mye kan skje med tempraturene enda!
Gjest imli Skrevet 11. april 2011 #14 Skrevet 11. april 2011 Ungane mine går ikkje i bhg, men uansett - her har det sikkert vore 12-15 varmegrader i dag, så ja - ulla er pakka bort. Tykkjer riktignok mange er vel kjappe til å kle av ungane - i nabobarnehagen har ungane gått utan lue og jakke i over ei veke no... I dag gjekk dei berre i tynne genserar... Tykkjer dei burde ha ei tynn, vindtett jakke, i alle fall ein tjukkare genser enn berre ei slik langerma trøye. Og i alle fall dei minste burde vel ha ei tynn lue. Ungane mine gjekk i strømpebukse, bukse, tynn genser, vindtett jakke, tynn bomullslue og joggesko då dei var ute i dag.
Gjest Annaires Skrevet 11. april 2011 #15 Skrevet 11. april 2011 Og i alle fall dei minste burde vel ha ei tynn lue. Her tok jeg av snuppa lua i dag. Ser ingen grunn til å ha på henne lue når håret blir gjennomvått av svette Ellers så har hun ikke hatt ull under på noen dager. Men den er langt fra pakket bort. Er jo meldt snø her på østlandet hvertfall.
liv Skrevet 12. april 2011 #16 Skrevet 12. april 2011 Bedre med ullstrømpis enn bomull i allefall, ull puster jo. Vurderer frem og tilbake fra dag til dag om jeg skal ta på eller ei. I dag er det 3+ og regn.
Gjest Annaires Skrevet 12. april 2011 #17 Skrevet 12. april 2011 Bedre med ullstrømpis enn bomull i allefall, ull puster jo. Vurderer frem og tilbake fra dag til dag om jeg skal ta på eller ei. I dag er det 3+ og regn. Ikke bedre med ull alltid nei. Frøkna her blir gjennomvåt av svette med ullstrømpis nå hvertfall.
Gjest pysepusen Skrevet 12. april 2011 #18 Skrevet 12. april 2011 Bedre med ullstrømpis enn bomull i allefall, ull puster jo. Vurderer frem og tilbake fra dag til dag om jeg skal ta på eller ei. I dag er det 3+ og regn. Jepp! Han blir klissvåt om han bare har på seg bomull og helt grei om han har ull.
MarianneE Skrevet 12. april 2011 #19 Skrevet 12. april 2011 Selfølgelig. Her har det vært 18 grader idag. Er jo tortur å måtte leke rundt i ullundertøy i dette strålende været!!
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #20 Skrevet 12. april 2011 Men selv om det er varmt ute så er det jo skikkelig vårluft. Kler man for mye av seg da så blir man lett forkjøla Er det noe jeg er forsiktig med når det gjelder barnet mitt så er det nå at han ikke skal kles av for fort (men selvfølgelig ikke svette heller)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå