Gå til innhold

Lykkeknuserne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://www.dagbladet.no/2011/04/11/magasinet/hovedsaken/barn/familie/baby/16144832/

Forfriskende motvekt mot alle skriveriene om at man ha barn for å bli lykkelig. Jeg mener ikke dermed at folk skal slutte å få barn fordi forskerne sier de blir ulykkelige av det. Men det bør heller ikke være fullstendig tabu at man ikke nødvendigvis er så overstrømmende lykkelig hele tiden om man får barn. Og det er absolutt ingen grunn til å mase så fryktelig på oss frivillig barnløse heller. La alle ta sine (veloverveide) valg :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer litt på hvordan man kan måle lykke.

Jeg syns det er litt latterlig å tro at lykke er en slags skala fra 1-10. Har man lykke i livet har man også sorg. Det bringer også med seg kaos, kontroll, morsomme øyeblikk, flaue øyeblikk og koselige øyeblikk.

Sånn er det med barn også. Selv om at jeg ikke har barn selv så er jeg overbevist om at barn tilføyer det lille ekstra til mange forhold, som virker inn positivt. Man har kanskje ikke mer sex enn før, og man har kanskje dårligere råd, man må kanskje legge seg tidligere fordi man skal opp tidlig, og man må kanskje vise seg fra sin beste side stort sett hele tiden - men se på gevinsten da!

Skrevet

Jeg har levd mange år som barnløs, og har nå en datter på 7 år (som jeg fikk når jeg var 35 år). Og jeg vil IKKE si at vi er mer ulykkelig nå når vi har fått barn. Ikke nødvendigvis mer lykkelig hele tiden heller, men det er en annen type lykke.

Barnet vårt tilførte livet vårt noe nytt. I starten var det uvant, men også utrolig koselig. Ja, vi blir slitne, oppgitte og kan ikke være like spontane som før når det gjelder å gjøre ting, men det gjør meg jo ikke ulykkelig??

Og hvis man ikke kan FÅ barn, så føler man seg jo ulykkelig da også???

Tror ikke at alle blir så utrolig mye lykkeligere av å få barn, men jeg tror jammen meg ikke jeg blir så mye mer ulykkelig heller...

Dette blir for meg en relativt unyansert påstand. Lykke er ikke det samme for alle mennesker, og det vil være forskjellige ting som virker inn på om man betegner seg som lykkelig eller ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...