Gjest thelife Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 Hei dere. Jeg har en del fravær fra skolen. 13-14 dager Jeg har hatt veldig mye vondt i hodet en periode, sånn stikkende, intens hodepine. Den forsvant av seg selv, og kommer tilbake noenganger, men har ikke vært hos legen med det. Leste på nettet at det ikke var noe farlig, men vondt er det jo.. Derav en del fravær. Har også hatt en del fraværsdager pga. jeg er utstøtt av jentegjengen min, og jeg ikke orker tanken på å sitte alene på skolen. Går det an å spørre legen om en legeattest for å fjerne eventuelt 10 dager av fraværet mitt?
Tabris Skrevet 11. april 2011 #2 Skrevet 11. april 2011 Jeg tror ikke legen kan skrive ut attest for fravær du allerede har hatt i løpet av skoleåret.
Gjest thelife Skrevet 11. april 2011 #3 Skrevet 11. april 2011 Jeg tror ikke legen kan skrive ut attest for fravær du allerede har hatt i løpet av skoleåret. Jeg mener jeg har hørt at han kan det, for å få fjernet 10 dager på vitnemålet.. hm
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #4 Skrevet 11. april 2011 Hei dere. Jeg har en del fravær fra skolen. 13-14 dager Jeg har hatt veldig mye vondt i hodet en periode, sånn stikkende, intens hodepine. Den forsvant av seg selv, og kommer tilbake noenganger, men har ikke vært hos legen med det. Leste på nettet at det ikke var noe farlig, men vondt er det jo.. Derav en del fravær. Har også hatt en del fraværsdager pga. jeg er utstøtt av jentegjengen min, og jeg ikke orker tanken på å sitte alene på skolen. Går det an å spørre legen om en legeattest for å fjerne eventuelt 10 dager av fraværet mitt? 13-14 dager er ikke så mye hvis du går studiespesialiserende. Hvis det er yrkesfaglig burde du prøve å gjøre noe med det.
Gjest thelife Skrevet 11. april 2011 #5 Skrevet 11. april 2011 13-14 dager er ikke så mye hvis du går studiespesialiserende. Hvis det er yrkesfaglig burde du prøve å gjøre noe med det. Det er yrkesfag :s design og håndverk
Tears.of.the.Sun Skrevet 11. april 2011 #6 Skrevet 11. april 2011 Du skal ikke være urolig over 13-14 dager. Men ja det er faktisk sånn at man har 10 sykedager som kan bli grønt fravær (gyldig og slettet fra vitnemål) dersom man har et bevis på at man har vært syk. Hvis du har sagt til læreren din når du har vært borte at du har vært borte på grunn av vondt i hodet og det står skrevet ned, så kan du med en legeattest gjøre om det fraværet til gyldig. Men, har du ikke sagt til læreren hvorfor du var borte, kan du ikke komme nå å si at du var syk. En annen ting er at det er ikke så lett å få legeattest i dag. Du kan ikke bare gå til legen å forlange en legeattest. Legen må først vurdere tilstanden din, og så etter hvert stille en diagnose osv.
Anaconda Skrevet 11. april 2011 #7 Skrevet 11. april 2011 Jeg tror ikke legen kan skrive ut attest for fravær du allerede har hatt i løpet av skoleåret. Det tror ikke jeg heller, fordi legen ikke kan bekrefte/bevitne plagene siden du ikke kontaktet h*n mens plagene pågikk. Dessverre...
Gjest thelife Skrevet 11. april 2011 #8 Skrevet 11. april 2011 Det tror ikke jeg heller, fordi legen ikke kan bekrefte/bevitne plagene siden du ikke kontaktet h*n mens plagene pågikk. Dessverre... Søren men er dette mye fravær ?
Glitnir Skrevet 11. april 2011 #9 Skrevet 11. april 2011 Søren men er dette mye fravær ? Ja, på et enkeltår er dette veldig mye, særlig om du har enkelttimer i tillegg.
Nalla Skrevet 11. april 2011 #10 Skrevet 11. april 2011 Søren men er dette mye fravær ? Både ja og nei. En potensiell arbeidsgiver vil nok tenke at det er mye fravær (og dermed koster mye å ha deg i jobb). Men det er langt bedre å ha hele dager enn mange enkelttimer. Samtidig så går det fort 13-14 dager hvis man får to doser med ordentlig influensa e.l. i løpet av året. Hvis du ikke skal ut i lære, men heller skal fortsette å studere er det ingenting å bekymre seg for. Og jeg vil anbefale at hvis du skal ut i lære til høsten så søker du aktivt lærested selv (men det har du kanskje allerede fått?). Sjefen min ser alltid på fraværet før karakterene! Men husk til neste gang at en legeerklæring ser mye bedre ut
Tears.of.the.Sun Skrevet 11. april 2011 #11 Skrevet 11. april 2011 Ja, på et enkeltår er dette veldig mye, særlig om du har enkelttimer i tillegg. Hvis du skal i jobb rett etter vgs eller ett år etter vgs, så ja, da er det kanskje litt mye fravær. Skal du studere noen år etter det betyr det kanskje ikke så mye. Men hvis noen spør om fraværet ditt forteller du bare ærlig og oppriktig hva det skyldes, og at det ikke vil hemme deg i ditt arbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå