Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Jeg har tenkt å kjøpe meg en sykkel og jeg trenger hjelp - tips til hva.

Jeg vil kunne bruke sykkelen til å sykle på gruvegene bak der vi bor, for å trene og jeg vil bruke den til å sykle til og fra jobb, på asfalt. Er det da en hybridsykkel jeg trenger?

Kommer sykler med skjermer osv nå til dags, eller må jeg regne med å kjøpe det i tillegg? Jeg har tenkt at jeg skal bruke 3000 - 5000 på hele greia - er det realistisk?

Er det noen butikker (Oslo) jeg burde gå til som er flinkere på dette enn andre? Evt noen jeg bør unngå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan bruke både hybrid og terreng. det viktige er at sykkelen er i høyde som passer for deg. vil også anbefalle å ha en sykkel med lock dempere, der kan du velge om demperne skal låses (anbefalt på asvalt) eller være myke (opplåst, anbefalt på grus og terreng)

Skjermer pleier mann å måtte kjøpe utenom i dag, ligger rundt en 149kr og oppover. (vil anbefalle å kjøpe en lykt foran og bak)

jeg vet ikke så mye om butikker i oslo. men på et generelt basis er Gsport ganske grei på sykkel. både utvalgsmessig og prismessig, du får gode sykler for rundt 2999kr. gsport utfører også service på sykkelen (stramr bremser, rense kjede osv)

Skrevet

Tusen takk - det med demping har jeg lurt på, så det var et kjempetips.

G-sport er notert bak øret :)

Skrevet

Hei Suzy,

XXL har bra utvalg av hybridsykler og terrengsykler i din priskategori. En terrengsykkel er mer robust, men veier nok litt mer enn hybriden. På en terrengsykkel kan man også sette på dekk som ruller litt bedre på asfalt. I butikken vil du helt sikkert få råd om hva som eventuelt passer deg best. Spør gjerne litt om gir og girutveksling også m.h.t trening (hybrid kontra terreng). For best utbytte av trening (om du vil være litt over gj.snitt aktiv) så anbefaler jeg klikkpedaler.

Lykke til !

Skrevet

Takk Cannavaro!

Jeg er er jævlig skeptisk til klikk... Har sykkelsko for jeg har jo vært spinningnstruktør noen år, men har aldri forsøkt å sykle med det ute og er livredd for å ramle. Får vurdere det altså... :sjenert:

Er en diger XXL rett i nærheten, så jeg skal stikke innom der for å få litt tips, rett og slett.

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk Cannavaro!

Jeg er er jævlig skeptisk til klikk... Har sykkelsko for jeg har jo vært spinningnstruktør noen år, men har aldri forsøkt å sykle med det ute og er livredd for å ramle. Får vurdere det altså... :sjenert:

Er en diger XXL rett i nærheten, så jeg skal stikke innom der for å få litt tips, rett og slett.

Du får mer sykkel for pengene og bedre service på rendyrkede sykkelbutikker som Oslo Sportslager, Fast Bikes, Birksport o.l. enn på G-sport og XXL.

Skal du bruke sykkelen til å trene så er det absolutt å anbefale å bruke SPD-sko. Hvis du har vært instruktør så vet du at det bare er å vippe hælen ut for å få skoene ut av pedalen. Jeg vipper alltid en fot ut når jeg ser potensielle hindringer i veien, som en stor gruppe fotgjengere eller lignende, så er jeg klar til å sette foten ned hvis det trengs. Jeg har bare gått i bakken to ganger. Den ene ganger var en gang på Ullevål stadion, der jeg ikke klarte å bestemme meg for hvor jeg skulle kjøre, og plutselig var det en brøytehaug av gammel snø (dette var i april) der jeg hadde tenkt å sykle, og så hadde jeg ikke noe fart, den andre gangen var hjemme da jeg bare fikk litt gal vinkel i det jeg skulle gå av sykkelen. Øv på å sette foten i pedalen og ta den ut noen ganger, så vil det gå helt greit.

Skal du ha en hybridsykkel som er bra til trening og som kanskje til og med gir litt respons når du tråkker, noe som gjøre det gøyere å sykle, bør du nok legge deg på 5000 heller enn 3000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...