Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

her i helga skulle jeg lage en hyggelig middag med rødvin til, men av en eller annen merkelig grunn klarte jeg å få rødvin i taket (og over hele bordet) da jeg åpna flaska. Jehey!

Nå er spørsmålet - hvordan få det vekk? Jeg har et helt vanlig, hvitt betongtak og var redd for å dra ut flekkene så jeg har latt dem tørke og er nå klar for flekkfjerning. Trenger tips til klut og middel som kan få dette vekk uten å lage mer flekker.

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Giff skuregreie. Og heisann så morsom situasjon der og da. Jeg har oxo brukt giff på sprayflaske, den som er ny fra i år... På malet betong, lot det virke litt først...

Skrevet

Tusen takk - skal ut og kjøpe skurekrem nå, så håper jeg det blir borte i kveld!

Skrevet

hihi ellers har du en triviell historie da, og god forklaring på hvorfor du ikke skal åpne flasker heretter :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Wonders, mener du Jif?

Og triviell historie?

triviell (av lat. trivialis, til trivium, veiskille, gatehjørne), eg. som holder til ved gatehjørnene, dvs. som er alminnelig, hverdagslig, kjedelig, ordinær osv. — trivialitet, noe som er forslitt, intetsigende.

• Liker 1
Skrevet

Vask alt du vil. Vet at Krystall Soda er effektiv på rødvin og tekstil men betongtak vet jeg ikke. Det er mye pigmenter i rødvin så dersom du ikke får det rent igjen ville jeg brukt sperregrunn først og så malt taket.

Sperregrunnen er for at du skal slippe å ha rosa tak for evig og alltid :) Det er vannløselige pigmenter så dersom du maler rett på kan du risikere at rødfargen bare trekker ut i toppstrøket av malingen.

AnonymBruker
Skrevet

hihi ellers har du en triviell historie da, og god forklaring på hvorfor du ikke skal åpne flasker heretter :gjeiper:

Triviell? :klo:

Gjest Harriet
Skrevet

Triviell? :klo:

Hun mente sikkert trivelig, tror du ikke?

Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg lo litt nå, ser for meg situasjonen med eksploderende flaske og rødvin over alt! :bond:

Håper det ordner seg og at du får det bort TS :)

AnonymBruker
Skrevet

Hun mente sikkert trivelig, tror du ikke?

Kanskje? Synes ikke rødvin i taket høres så trivelig ut heller, jeg da. :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...