Kelsier Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 Påsken nærmer seg og jeg har lovet mamma å bake en kake til påskeferien på hytta. Den må tåle å stå noen dager i kjøleskap. Jeg kan lage en veldig god sjokoladekake, men føler at påsken kaller på noe annet! Har dere noen gode forslag?
Gjest Spinell Skrevet 11. april 2011 #2 Skrevet 11. april 2011 Gulrotkake tåler å stå noen dager. Jeg synes i alle fall den er best på dag 2-3.
Shade Skrevet 11. april 2011 #3 Skrevet 11. april 2011 Honningkake blir bare bedre og bedre jo lenger den står men den burde du egentlig bake allerede nå for å få den best mulig før påske.
Tears.of.the.Sun Skrevet 11. april 2011 #4 Skrevet 11. april 2011 Jeg føler at gulrot eller banan kake hører påsken til. Så her blir det nok at jeg lager en av de to
Gjest Jamme Skrevet 11. april 2011 #5 Skrevet 11. april 2011 Honningkake blir bare bedre og bedre jo lenger den står men den burde du egentlig bake allerede nå for å få den best mulig før påske. Mmmm, honningkake - det må jeg lage! Det hadde jeg nesten glemt at fantes. Har du en god oppskrift?
Shade Skrevet 11. april 2011 #6 Skrevet 11. april 2011 Jeg har bruker en fra Det Søte liv som er ganske lik den min farmor pleide å lage når jeg var liten. Jeg klarer ikke å linke til annet enn startsiden og sidene er også beskyttet mot kopiering men hvis du går inn på startsiden deres og søker på ekte honningkake får du den opp. Det er en veldig enkel oppskrift uten noe ekstra krydder men de har flere andre honningkakeoppskrifter der og
Gjest navnelapp Skrevet 11. april 2011 #7 Skrevet 11. april 2011 Her er mi oppskrift på honningkake, ein litt meir krydra variant. finn du honningkakekrydderblanding (i Sverige har dei det i standardsortiment) kan du erstatte krydderet med det.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 11. april 2011 #8 Skrevet 11. april 2011 Oreokake står seg fint i kjøleskapet, men det er kanskje ikke typisk påske..
*lilly* Skrevet 11. april 2011 #9 Skrevet 11. april 2011 Jeg syns suksessterte passer fint til påske, det er ihvertfall en kake jeg forbinder med påske. Ikke noe minus at den er gul og veldig god
Frk. Belle Skrevet 11. april 2011 #10 Skrevet 11. april 2011 Ostekake, brownies og suksessterte er typiske påskekaker for meg. Kan anbefale denne bakte ostekaka. Den blir igrunnen bare bedre av å stå noen dager..
dobby Skrevet 11. april 2011 #11 Skrevet 11. april 2011 Eller kva med ei krydderkake? Denne er veldig saftig og god, og står seg lenge.
Kelsier Skrevet 11. april 2011 Forfatter #12 Skrevet 11. april 2011 Takk for masse gode forslag! Dere er toppen altså!
maipai Skrevet 12. april 2011 #13 Skrevet 12. april 2011 Appelsinkake eller karamellkake. Kjempegodt og kan stå lenge.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 12. april 2011 #14 Skrevet 12. april 2011 Jeg syns suksessterte passer fint til påske, det er ihvertfall en kake jeg forbinder med påske. Ikke noe minus at den er gul og veldig god Er denne vanskelig? Jeg er nemlig ingen baker, men kunne tenke meg å bake en kake til mammas bursdag...
Tears.of.the.Sun Skrevet 12. april 2011 #15 Skrevet 12. april 2011 Er denne vanskelig? Jeg er nemlig ingen baker, men kunne tenke meg å bake en kake til mammas bursdag... Jeg vil si at suksessterte er litt vanskeligere enn andre kaker. Bunnen er ganske lett, men fyllet må følges nøye med og gjøres riktig hvis ikke blir den ikke spesielt god. Men hvis du setter av tid og tålmodighet så tror jeg ikke at det blir et problem
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 12. april 2011 #16 Skrevet 12. april 2011 Jeg vil si at suksessterte er litt vanskeligere enn andre kaker. Bunnen er ganske lett, men fyllet må følges nøye med og gjøres riktig hvis ikke blir den ikke spesielt god. Men hvis du setter av tid og tålmodighet så tror jeg ikke at det blir et problem Ok, takk. Kanskje jeg skal satse på noe enklere, selv om det hadde vært kult med "gul" kake midt i påsken.
Tears.of.the.Sun Skrevet 12. april 2011 #17 Skrevet 12. april 2011 Ok, takk. Kanskje jeg skal satse på noe enklere, selv om det hadde vært kult med "gul" kake midt i påsken. Neida, det går sikkert bra Du klarer det nok. Det er bare å røre hele tiden så det ikke danner klumper.
pulverheksa Skrevet 12. april 2011 #18 Skrevet 12. april 2011 Jeg lagde appelsin og valmuefrøkake til påske i fjor, den ble kjmpegod og tålte fint å stå noen dager. Her er oppskriften: http://www.bbcgoodfood.com/recipes/7999/orange-and-poppy-seed-cake-with-chocolate-sauce
*lilly* Skrevet 13. april 2011 #19 Skrevet 13. april 2011 Er denne vanskelig? Jeg er nemlig ingen baker, men kunne tenke meg å bake en kake til mammas bursdag... Neida, bunnen er jo superenkel og det gule er heller ikke vanskelig. Bare følg oppskriften og pass på at du varmer/koker det gule sånn at det blir tykt nok. Det stiver enda mer etter at det har blitt kaldt!
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #20 Skrevet 13. april 2011 Påsken nærmer seg og jeg har lovet mamma å bake en kake til påskeferien på hytta. Den må tåle å stå noen dager i kjøleskap. Jeg kan lage en veldig god sjokoladekake, men føler at påsken kaller på noe annet! Har dere noen gode forslag? jeg har alltid en marsipankake til påske. med gule blomster
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå