Gjest yojo Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 Leier ut enebolig på første året. Møblert inkl med strøm. Strømregningene har jo vært dyre i vinter, og jeg har fått mer utgifter enn jeg hadde regnet med i forhold til hva jeg får inn som leie. Er det mulig å skrive av noe i forhold til dette? Er det slik at når jeg leier ut møblert, så kan jeg trekke fra 15% på inntektene for slitasje? Skal jeg da trekke dette fra før jeg fører det i posten, eller må jeg sende inn vedlegg? Hvis leietaker har utført arbeid, og vi da har laget en avtale om at hun kan betale mindre i husleie som "lønn" for dette, er det noe jeg kan skrive av på? Hvis det er andre ting jeg bør være obs på/tenke på så gi meg gjerne tips! Er kø hos skatteetaten
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #2 Skrevet 11. april 2011 Du kan ikke trekke fra annet enn for slitasje.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #3 Skrevet 11. april 2011 Du kan ikke trekke fra annet enn for slitasje.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #4 Skrevet 11. april 2011 Ekstra kostnader vedr. strøm kan du ikke trekke i fra. Du tok et valg da du leide ut inkl. strøm. Jeg fikk god hjelp på nett da jeg skulle fylle ut leieinntekter og utgifter. Er et ekstra skjema en må fylle ut som lå på nett. Muligens under selvangivelsen. Der ble ting tatt punktvis og da ble det enkelt å fylle ut. Du kan jo teste. Du står fritt til å endre hele selvangivelsen innen 30. april så du gjør ingenting feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå