Gå til innhold

jeg ønsker permanent død over edderkoppene her i huset!

liseanthus

Anbefalte innlegg

"Dverghamster"? Skulle tro det var fugleedderkopper du hadde gående løse. Jeg for min del tenker mer på de myriadene av genuint plagsomme insekter som har gått med for å fore opp en skikkelig stor og feit edderkopp, og er bare glad for å se dem. Bortsett fra at jeg ikke liker spindelvev i krokene. Jeg syns de er fascinerende, og siden de ikke gjør noe skade, så syns jeg bare de får være i fred.

Ikke alle typer edderkopper er bare "snille" i Norge, noen kommer fram om natta og biter så det klør noe innmari neste dag. I tillegg til to klare bitemerker, så blir det en veskefylt byll nærmest som klør verre enn noe myggstikk jeg har vært borti - kanskje er jeg lettere allergisk mot noen typer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Dverghamster"? Skulle tro det var fugleedderkopper du hadde gående løse. Jeg for min del tenker mer på de myriadene av genuint plagsomme insekter som har gått med for å fore opp en skikkelig stor og feit edderkopp, og er bare glad for å se dem. Bortsett fra at jeg ikke liker spindelvev i krokene. Jeg syns de er fascinerende, og siden de ikke gjør noe skade, så syns jeg bare de får være i fred.

Greit noe overdrevent med dverghamster ;) men de er veldig store, bor i ett med skogen så kan jo være derfor.

men det er ikke det det går på, det er bare ukoselig og jeg liker det ikke i likhet med mange andre. så du kan for min del dele bosted med så mange edderkopper du bare vil, men det har altså ikke jeg noe lyst til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle typer edderkopper er bare "snille" i Norge, noen kommer fram om natta og biter så det klør noe innmari neste dag. I tillegg til to klare bitemerker, så blir det en veskefylt byll nærmest som klør verre enn noe myggstikk jeg har vært borti - kanskje er jeg lettere allergisk mot noen typer?

dette har jeg også vært borti, ekkelt å våkne på vinteren med insektbitt :| da kan man ikke skylde på myggen lenger;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det finnes edderkopper i Norge med sterke nok kjever til å bite gjennom huden din, og ikke store nok til å etterlate seg synlige merker, heller. Kanskje du har vært utsatt for klegg eller noe slikt? De både etterlater bitemerker og forårsaker hevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det finnes edderkopper i Norge med sterke nok kjever til å bite gjennom huden din, og ikke store nok til å etterlate seg synlige merker, heller. Kanskje du har vært utsatt for klegg eller noe slikt? De både etterlater bitemerker og forårsaker hevelser.

Jeg vet at det er edderkopper, av typen med kraftige kjever som liker seg i veggene inne i hus. Jeg har sett dem og jeg har våknet opp med *grøss* en som satt fast i leggen min.. Midt på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edderkoppene har ingen sjangse mot katta her i huset, hun fanger dem det øyeblikket de forsøker å pile over gulvet.

Katter er nyttedyr! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet at det er edderkopper, av typen med kraftige kjever som liker seg i veggene inne i hus. Jeg har sett dem og jeg har våknet opp med *grøss* en som satt fast i leggen min.. Midt på vinteren.

Herregud, vær så snill og si at du tuller nå? Har aldri hørt om at de norske edderkoppene kan bite gjennom menneskehud :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De store husedderkoppene kan bite gjennom hud, jo. Bittet blir beskrevet som "smertefullt" i følge Folkehelseinstituttet.

Nice. :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Norsk Husedderkopp ( http://www.norskskadedyrkontroll.as/images/skadedyr/husedderkopp.jpg )Har sterke nok kjever til å bite igjennom menneskehud. kompisen min ble bitt av en sånn en og han ble bare litt nummen rundt der edderkoppen bet. Regner med at det er som å få et vepsestikk eller noe. :) Har sånne edderkopper i hybelen og jeg tar frem støvsugeren hver gang jeg ser en. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, vær så snill og si at du tuller nå? Har aldri hørt om at de norske edderkoppene kan bite gjennom menneskehud :haar:

Beklager er nok ikke tull :snurt:

Klør noe inni hel**tte i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg nesten friker ut bare av å tenke på edderkopper på meg.. De gangene jeg våkner med stikk på meg om mårran, blir jeg nesten kvalm, bare tanken på at dette kan være edderkopper.. Hjelpes !

Jeg har også våkna med en svær jævel midt i ansiktet ei natt.. Tror aldri jeg har vært ute av soverommet så kjapt.. Satt å rista, grein å skalv i et hjørne resten av natta.. Med ei lommelykt i hånda for å se om det kom noen.. !! Sykt redde for de små dritt dyra der !

Meen, uansett, har prøvd permetrin, og den hjelper faktiskt myye ! Blei kvitt så å si alt av smådyr i leiligheta mi, så nå sprayer jeg gjevnlig med den ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg nesten friker ut bare av å tenke på edderkopper på meg.. De gangene jeg våkner med stikk på meg om mårran, blir jeg nesten kvalm, bare tanken på at dette kan være edderkopper.. Hjelpes !

Jeg har også våkna med en svær jævel midt i ansiktet ei natt.. Tror aldri jeg har vært ute av soverommet så kjapt.. Satt å rista, grein å skalv i et hjørne resten av natta.. Med ei lommelykt i hånda for å se om det kom noen.. !! Sykt redde for de små dritt dyra der !

Meen, uansett, har prøvd permetrin, og den hjelper faktiskt myye ! Blei kvitt så å si alt av smådyr i leiligheta mi, så nå sprayer jeg gjevnlig med den ;)

haha, uff da. det høørtes voldsomt ut, men vet du hvor mange timer rommet bør være ubeboelig etterpå? når på døgnet burde jeg feks spraye soverommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det bør vell sprayes tidlig på dagen, for så å lufte rommet før du skal legge deg på kvelden :) Sprayen skal holde i flere uker vistnok, men jeg sprayer en gang i uka :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør vell sprayes tidlig på dagen, for så å lufte rommet før du skal legge deg på kvelden :) Sprayen skal holde i flere uker vistnok, men jeg sprayer en gang i uka :D hehe

hehe, greit å være sikker ;)

men da vet jeg det! :) takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De store husedderkoppene kan bite gjennom hud, jo. Bittet blir beskrevet som "smertefullt" i følge Folkehelseinstituttet.

Nice. :spy:

Nice...

Let`s nuke it from orbit. It`s the only way to be sure...

HVorfor ble det ikke noe av linken min? :klo:

Du mener denne?

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5568&MainArea_5661=5568:0:15,3382:1:0:0:::0:0&MainLeft_5568=5544:60216::1:5570:2:::0:0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt en spray fra felleskjøpet som heter 810(gul og grønn etikett på hvit sprayflaske trooor jeg) som var MEGET effektiv,m tok knekken på alle småkrypa og bolene :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt en spray fra felleskjøpet som heter 810(gul og grønn etikett på hvit sprayflaske trooor jeg) som var MEGET effektiv,m tok knekken på alle småkrypa og bolene :nigo:

Og du, da, åssen føler du deg? Utviklet mutantkrefter enda? Er det ikke det man pleier å gjøre når man eksponeres til både insekter og eksotiske kjemikalier samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer på at jeg gikk inn på denne tråden. Jeg ville ikke vite at mine antagelser om at norske edderkopper kan bite var sanne :sjokkert:

Er enormt plaget med edderkopper her også. Tror jeg må prøve noe av det som er nevnt her. Er lei av å flykte ut av rommet og vente på at noen kan komme å drepe det ekle innsektet for meg(bor alene, så det kan ta litt tid).

Så synes jeg at det burde vert advarsel på linkene om at der ville være bilder av edderkopper. Holt på å dette ut av senga :daane:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer på at jeg gikk inn på denne tråden. Jeg ville ikke vite at mine antagelser om at norske edderkopper kan bite var sanne :sjokkert:

Er enormt plaget med edderkopper her også. Tror jeg må prøve noe av det som er nevnt her. Er lei av å flykte ut av rommet og vente på at noen kan komme å drepe det ekle innsektet for meg(bor alene, så det kan ta litt tid).

Så synes jeg at det burde vert advarsel på linkene om at der ville være bilder av edderkopper. Holt på å dette ut av senga :daane:

Haha, jeg var dum nok til å klikke på linken selv, så jeg måtte få kjæresten min til å komme bort og lukke fanen. Bilder pleier å gå bra, men den edderkoppen der var rett og slett for stor og ekkel :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...