Gjest Lacus Skrevet 13. april 2011 #41 Del Skrevet 13. april 2011 Haha, jeg var dum nok til å klikke på linken selv, så jeg måtte få kjæresten min til å komme bort og lukke fanen. Bilder pleier å gå bra, men den edderkoppen der var rett og slett for stor og ekkel Jeg også vil ha en å bo sammen med som kan gjøre slike ting for meg! Følte at det ble litt for galt å ringe en venn når det kun var bilde av en på pcen. Jeg sparer de samtalene til det er en ekte en ute og går igjen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cipheria Skrevet 18. april 2011 #42 Del Skrevet 18. april 2011 Hvis du har en fobi, så hadde det sikkert vært lurt å oppsøke hjelp for å bli kvitt den. Har ikke noe med pysethet å gjøre. Men hvorfor la seg styre av angsten sin? Hadde blitt travle dager på psykologens kontor om alle skulle melde seg for sin edderkoppfobi. I mitt tilfelle er det nok delvis genetisk da begge mine foreldre er redde for edderkopper. De små og trege går bra, de kjappe og de med lange bein- ikke så bra. Har heldigvis katter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liseanthus Skrevet 18. april 2011 Forfatter #43 Del Skrevet 18. april 2011 noen som vet om permetrin virker på sølvkre? har sett noen på badet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 18. april 2011 #44 Del Skrevet 18. april 2011 Hadde blitt travle dager på psykologens kontor om alle skulle melde seg for sin edderkoppfobi. I mitt tilfelle er det nok delvis genetisk da begge mine foreldre er redde for edderkopper. De små og trege går bra, de kjappe og de med lange bein- ikke så bra. Har heldigvis katter. De fleste fobier er delvis genetiske, men spørsmålet forblir det samme: Hvorfor la seg styre av angsten sin hvis man ikke må? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cipheria Skrevet 19. april 2011 #45 Del Skrevet 19. april 2011 Psykologer er ekle. For meg ville det føles særdeles tåpelig å søke hjelp for dette, jeg har vanskeligheter med å se på det som et problem. Jeg er lat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacus Skrevet 19. april 2011 #46 Del Skrevet 19. april 2011 Jeg går nå faktisk til psykolog da, men synes jeg har mye viktigere ting å ta opp en edderkoppskrekken min. Jeg vil ikke bruke verken min eller behandlerens tid på å snakke om skrekken min for edderkopper. Det er ikke akkurat slik at det hemmer meg i hverdagen(så sant det ikke dukker opp edderkopper over alt). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 19. april 2011 #47 Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Jeg bodde i en kjeller leilighet før og det var en del edderkopper der ja! Grøss. Heldigvis så drepte eksen de for jeg turte ikke. Jeg er livredd for edderkopper. Jeg vet godt de ikke er farlige og kan ikke skade meg liksom, men de er utrolig ekle! Det er noe med alle beina og måten de går på. Å har ikke edderkopper 8 øyne!!? Jeg klarer de småe, men jo større de blir jo verre er det. De store får jeg helt panikk av og grøsser over hele kroppen. Ser jeg en diger edderkopp på veggen f.eks, så skriker jeg som en liten jente og løper vekk. Men er ikke så mange edderkopper her jeg bor nå (takk og pris!) men der jeg bodde før var det mange! Huff. Endret 19. april 2011 av smalls 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 19. april 2011 #48 Del Skrevet 19. april 2011 Psykologer er ekle. For meg ville det føles særdeles tåpelig å søke hjelp for dette, jeg har vanskeligheter med å se på det som et problem. Jeg er lat. Hvis man er redd for noe som er ufarlig, og det skaper trøbbel i hverdagen, så har man et problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 19. april 2011 #49 Del Skrevet 19. april 2011 Det som er kjipt med den boksen (om den i det hele tatt virker - ikke alle som er like effektive) er at det vil oppstå en flytteperiode. Alle småkryp vil forflytte seg, og du vil da sannsynligvis se mange fler enn du normalt gjør. Boksen bør ha mange forskjellige frekvenser som stadig byttes på, slik at småkrypene ikke venner seg til èn lyd og lærer seg å ignorere den. Du kan ikke bruke boksen dersom du har små dyr selv (f.eks tamrotter). Jeg er usikker på hvor effektiv den jeg hadde egentlig var. Jeg la merke til flytteperioden, som vel varte rundt en måned *grøss*, men etter dette dukket det allikevel opp fluer og edderkopper på rommet innimellom. Hvilken virkning har smågnagere av denne boksen? Jeg bodde en gang i et hus hvor jeg hadde flere smådyr som alle døde etter en periode... Kan det vært pga huseier hadde en slik boks?! Virker boksen over flere etasjer? Bor i et hus med flere etasjer, men siden vi er mest plaget i kjelleren burde en slik boks plasseres der. Hater virkelig edderkopper, men nekter å drepe de, så mannen min må ta de med ut... Jeg hyler like høyt hver gang, og mannen tror det er noe skikkelig galt (det er det jo egentlig!) hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 19. april 2011 #50 Del Skrevet 19. april 2011 Hvilken virkning har smågnagere av denne boksen? Jeg bodde en gang i et hus hvor jeg hadde flere smådyr som alle døde etter en periode... Kan det vært pga huseier hadde en slik boks?! Virker boksen over flere etasjer? Bor i et hus med flere etasjer, men siden vi er mest plaget i kjelleren burde en slik boks plasseres der. Hater virkelig edderkopper, men nekter å drepe de, så mannen min må ta de med ut... Jeg hyler like høyt hver gang, og mannen tror det er noe skikkelig galt (det er det jo egentlig!) hver gang. Min boks hadde ikke så lang rekkevidde. Det var anbefalt å bruke en boks pr. rom om man ville ha huset fritt for småkryp, men jeg var naturlig nok mest opptatt av at mitt eget rom skulle være fritt for edderkopper Tviler sterkt på at en slik boks kan ha hatt noe med dødsfall blant smådyr å gjøre. Lyden skal være ubehagelig, men ikke dødelig. Effekten er jo uansett så som så i rommene uten boks. Det kan ha vært smittsom sykdom blant dyrene dine, eller kanskje de bare døde av elde? Tamrotter lever f.eks gjerne ikke lenger enn 2 år, og da hender det at de dør ganske synkronisert om de er jevngamle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 19. april 2011 #51 Del Skrevet 19. april 2011 Min boks hadde ikke så lang rekkevidde. Det var anbefalt å bruke en boks pr. rom om man ville ha huset fritt for småkryp, men jeg var naturlig nok mest opptatt av at mitt eget rom skulle være fritt for edderkopper Tviler sterkt på at en slik boks kan ha hatt noe med dødsfall blant smådyr å gjøre. Lyden skal være ubehagelig, men ikke dødelig. Effekten er jo uansett så som så i rommene uten boks. Det kan ha vært smittsom sykdom blant dyrene dine, eller kanskje de bare døde av elde? Tamrotter lever f.eks gjerne ikke lenger enn 2 år, og da hender det at de dør ganske synkronisert om de er jevngamle. Huff, det blir mange bokser! Men i hovedsak er jo edderkoppene i kjelleren, men selv om jeg aldri har sett noen på soverommet så vil jeg jo helst slippe å ha de her... Kan ha vært smittsom sykdom blant dyrene, men jeg vasket buret godt etter at dyrene døde og jeg fikk tak i nye. Gamle var de ikke, med mindre dyrebutikken har lurt meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cipheria Skrevet 21. april 2011 #52 Del Skrevet 21. april 2011 Hvis man er redd for noe som er ufarlig, og det skaper trøbbel i hverdagen, så har man et problem. Jeg mente det ikke så bokstavelig at folk ikke skulle søke hjelp, dersom det er det du pirker på. Min frykt er ikke så ille som visse andre i tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå